Toon posts:

Meta - voorheen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://tweakers.net/nieu...nks-stop-op-facebook.html
@arnoudwokke

In het artikel wordt Meta weergegeven als voorheen Facebook. Het lijkt mij duidelijker om i.p.v. voorheen een andere bewoording te kiezen en voorheen te vervangen door voortgekomen uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 11:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:32:
Het lijkt mij duidelijker om i.p.v. voorheen een andere bewoording te kiezen en voorheen te vervangen door voortgekomen uit.
Die formulering suggereert dat Meta een nieuw bedrijf is, wat het niet is. Het is enkel een nieuwe naam voor het bedrijf Facebook, wat nog altijd het moederbedrijf is van het platform Facebook dat niet van naam veranderd is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik snap overigens de vraag naar verduidelijking wel, "Meta, voorheen Facebook" kan ook de indruk wekken dat Meta de nieuwe naam voor het Facebook platform is, dat is allemaal wat verwarrend.

Misschien dat een betere suggestie zou zijn om het te schrijven als: "Meta, de nieuwe naam van het moederbedrijf van onder andere Facebook, ...", maar dat is wel meteen weer een hele mond vol.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

@arnoudwokke bij deze ook even een werkende mention, zodat dit topic opvalt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 11:39

arnoudwokke

Redacteur
Eens, en gefixt :)