Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doityourself97
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-05 17:55
Mijn vraag:
Ik heb een LG 50UP78006 tv gekocht bij de makro, en een LG 55NANO756PR. Beiden draaien webOS 6.0, maar op de UP kan ik de videoland app niet vinden in LG's content store en op de NANO wel. Heeft iemand dit toevallig ook gehad en hier een oplossing voor? Of zou het zo zijn dat videoland de app (nog) niet voor die tv beschikbaar heeft gemaakt?

De locatie instellingen staan op beide apparaten gewoon op Nederland, er zijn geen updates voor het OS beschikbaar.

Hoor het graag als iemand het weet!

Groeten,
Mitchel

pricewatch: LG 50UP78006LB Zwart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldprikkels
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21-06-2022
Zelfde hier….best vreemd! Ik heb er een DM aan gewaagd via Twitter. Verwacht toch dat zoiets prio krijgt vwb verkoop nieuwste modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 13:35
Hoi, hier ook met een LG 55Nano866PA
Hebben jullie al iets gehoord van LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doityourself97
Ik heb LG gebeld nadat ik dit topic heb geopend, ze hebben het doorgezet naar de technische dienst. Een aantal dagen later kreeg ik een mail dat het bij videoland zou liggen en weer een paar dagen daarna belde LG me nog een keer terug met wat extra vragen voor me.

Het lijkt dus wel alsof ze er wat mee doen, maar ondertussen nog steeds geen videoland op mijn tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 22:49
Ik heb hetzelfde probleem met een nieuwe LG (LG 43UP78006LB).
Het lijkt erop dat er alleen een testversie van de Videoland app in de LG content store staat. Denk dat ze dus nog bezig zijn met testen. Hopelijk snel live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:28

Major_ton

Shoot!

Maarten21 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:31:
Ik heb hetzelfde probleem met een nieuwe LG (LG 43UP78006LB).
Het lijkt erop dat er alleen een testversie van de Videoland app in de LG content store staat. Denk dat ze dus nog bezig zijn met testen. Hopelijk snel live.
Dat lijkt mij stug? De Videoland app werkt al jaren prima op mijn LG 65B6 uit 2016.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 22:49
Het werkte ook prima op mijn LG uit 2018, totdat deze vorige week kapot ging en ik een nieuwe LG kocht uit 2021. Nu staat de Videoland app niet in de LG store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05 08:57
Hij is wel kapot op het moment de videoland app op lg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opa_Piet840
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01 22:57
Op mijn LG uit 2019 zit wel videoland, maar hij start geregeld niet goed op (op te lossen door stekker uit tv te halen en opnieuw opstarten) Heel irritant, ik hoop dat dat de reden is dat ze nu aan een betere release werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:03

FeaR

In GoT we trust

Maarten21 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:20:
Het werkte ook prima op mijn LG uit 2018, totdat deze vorige week kapot ging en ik een nieuwe LG kocht uit 2021. Nu staat de Videoland app niet in de LG store.
Aangezien ik ook een 2021-model heb was ik toch benieuwd. Ik heb echter een "Videoland" en "Videoland V2 (test)" app in de LG Store.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 07:11

Masselink

Voor de dorst

Het is bij ons ook drama met deze app. De eerste keer de app starten en het werkt niet. Daarna wel.

App: v3.1.0 (162) op een LG C8

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Hier op de C1 draait Videoland vanaf het begin probleemloos.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• ReneHankamp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-12-2021
LG televisies draaien op WebOS, deze appstore heeft momenteel alleen een testversie van de Videoland app waar je werkelijk niets aan hebt, Videoland zelf zegt dat ze bezig zijn met een werkende app maar hier is voorlopig nog geen uitzicht op.
Ikzelf heb een androidbox aan de tv gekoppeld waarmee ik wel Videoland kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keessnels
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-01-2022
Nu op 6 januari is er alleen nog een test versie die niet werkt.
Heeft iemand al een oplossing of een mogelijkheid om toch Videoland te ontvangen.
Nu kost het Abbo geld zonder dat je kunt kijken. :(

Gr Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doityourself97
Keessnels schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:19:
Nu op 6 januari is er alleen nog een test versie die niet werkt.
Heeft iemand al een oplossing of een mogelijkheid om toch Videoland te ontvangen.
Nu kost het Abbo geld zonder dat je kunt kijken. :(

Gr Kees
Goeie oude chromecast haha
Wel erg jammer dat ze er zo lang over doen het normaal beschikbaar te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Doityourself97 op 06-01-2022 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Volgens de website van Videoland zou het gewoon moeten werken. Lekker betrouwbaar ook. Ik zoek een 43” TV voor de slaapkamer waarop Videoland gekeken kan worden zonder extern apparaatje. Het is bijna niet te vinden welk merk/type dit zonder meer ondersteunt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-04 10:27

Gast1981

room with a moose!

Masselink schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 19:21:
Het is bij ons ook drama met deze app. De eerste keer de app starten en het werkt niet. Daarna wel.

Same here.
Heeft een hele tijd probleemloos gewerkt (lees: ong een jaar) en ineens was het gedaan met de pret.
Ergens rond November begon de ellende... App start niet op, of hij start wel door (met veel geduld) en vervolgens valt er niets aan te klikken.
Stroom van de TV af helpt soms, maar regelmatig ook niet.
App verwijderen en opnieuw installeren helpt ook niets. C8 zelf is al up-to-date.
Videoland helpdesk schiet ook niet echt op. Hun "beste" oplossing is stroom eraf en erop.. maar da's waardeloos telkens :/
Casten via de laptop vind ik ook suboptimaal dus ik zeg de boel op totdat er een blijvende oplossing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moonlander
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-04 13:13
Ook hier issues met de app op een C8. Videoland doet net of hun neus bloed.
De v2 app kun je niet activeren ivm cijfercode / characters.. en klantenservice wil mij daarin ook niet helpen.

Dit is weer zoiets als wij zijn groot en zijn blij je als klant te hebben maar we doen niks als je problemen ervaart. Ook compensatie kunnen ze niet geven.. Nou sorry hoor maar als ik niet kan kijken, dan op zijn minst compenseren of duizenmaal excuses bieden.. ongeacht of het goedkoop is of niet.. die 8 euro boeit mij niet in die zin.. maar gaat mij ook om het principe. Je betaald voor iets wat je niet kunt gebruiken. Klantenservice zei: je kunt altijd op je mobiel kijken... tsja 55 inch oled tv of een mobiel is nogal een verschil... dat doen we niet.

Het probleem speelt al een tijdje, en zie niet dat dit binnenkort opgelost zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-05 17:31
moonlander schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:32:
De v2 app kun je niet activeren ivm cijfercode / characters.. en klantenservice wil mij daarin ook niet helpen.

Dit is weer zoiets als wij zijn groot en zijn blij je als klant te hebben maar we doen niks als je problemen ervaart. Ook compensatie kunnen ze niet geven.. Nou sorry hoor maar als ik niet kan kijken, dan op zijn minst compenseren of duizenmaal excuses bieden.. ongeacht of het goedkoop is of niet.. die 8 euro boeit mij niet in die zin.. maar gaat mij ook om het principe. Je betaald voor iets wat je niet kunt gebruiken. Klantenservice zei: je kunt altijd op je mobiel kijken... tsja 55 inch oled tv of een mobiel is nogal een verschil... dat doen we niet.

Het probleem speelt al een tijdje, en zie niet dat dit binnenkort opgelost zal worden.
het probleem ligt niet bij Videoland maar bij LG die weigeren om dit te ondersteunen zonder dat daar fors voor wordt betaald.

er zijn nog veel meer apps die daardoor niet beschikbaar zijn of gebrekkig functioneren op LG tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonlander
boyette schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:53:
[...]

het probleem ligt niet bij Videoland maar bij LG die weigeren om dit te ondersteunen zonder dat daar fors voor wordt betaald.

er zijn nog veel meer apps die daardoor niet beschikbaar zijn of gebrekkig functioneren op LG tv's.
Nee, V2 werkt goed op LG tv's. En dan nog is dat niet mijn probleem, ik betaal voor een abonnement die ik nu niet kan gebruiken. Videoland geeft dus een middelvinger naar mij. Dat LG en Videoland er samen niet uit kunnen komen is niet mijn probleem. Netflix, nlziet etc kunnen dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
moonlander schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:15:
[...]

Nee, V2 werkt goed op LG tv's. En dan nog is dat niet mijn probleem, ik betaal voor een abonnement die ik nu niet kan gebruiken. Videoland geeft dus een middelvinger naar mij. Dat LG en Videoland er samen niet uit kunnen komen is niet mijn probleem. Netflix, nlziet etc kunnen dat prima.
je kan toch gewoon een Android tv apparaat aansluiten zodat je van je beperkte webos tv een full Android tv maakt zoals standaard bij Philips en Sony .

dat bedrag heb je ook uitgespaard door een low budget tv merk als LG aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonlander
boyette schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:39:
[...]

je kan toch gewoon een Android tv apparaat aansluiten zodat je van je beperkte webos tv een full Android tv maakt zoals standaard bij Philips en Sony .

dat bedrag heb je ook uitgespaard door een low budget tv merk als LG aan te schaffen
€1899 is nou niet echt bepaald low budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
moonlander schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:16:
[...]

€1899 is nou niet echt bepaald low budget
kun je nagaan wat een soortgelijk model bij SONY of PHILIPS kost..
maar waarom geen android tv systeem aansluiten om je probleem op te lossen?

Dit is vast niet de enige beperking van WEBOS waar je tegen aan loopt of tegen aan zult gaan lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 16:32
moonlander schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:32:

Ik heb de v2 app kunnen activeren. Als je via twitter videoland een dm stuurt en je zegt dat je geen zwart logo ziet als app, alleen de rode (dat is v2) dan word je toegelaten. Of als je eerlijk bent zoals ik (ik zie de app v1 met het zwarte logo en de app v2 met het rode logo allebei) dan moet je heel vaak zeggen dat je echt toegang wil tot v2, dan krijg je een mail met een code om het te koppelen.

Het kan goed zijn dat dit een universele code is, maar stuur me maar een DM. Dan mag je het uitproberen!

Edit: code is uniek. Dus iedereen moet zelf Videoland benaderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marijnz0r
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-05 23:58
Masselink schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 19:21:

Ik heb ook een LG C8 (55 inch C8PLA) waarbij hetzelfde probleem optreedt. Bij mij is de oplossing als volgt:
Tv aanzetten, app aanzetten, tv uitzetten.
Tv aanzetten, app weer aanzetten, tv uitzetten.
Tv aanzetten, app voor de derde keer aanzetten. Nu werkt het pas.

Soms vraag ik me wel eens af of het mogelijk zou zijn om een ander besturingssysteem op het apparaat te zetten zodat je zelf meer invloed hebt op wat er precies op draait.
Pagina: 1