Help mijn GPU is verdwenen ! - MSI Aegis 3 met Geforce 1080

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habaneros
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-08 16:51
Mijn vraag
.Heb een MSI Aegis 3 en speel daar graag spelletjes op ineens kreeg ik wat PC freezes waarbij mijn schermen roze of rood bleven en ik een reset moest geven om verder iets te kunnen doen.
Dacht ik maak mijn kast eens goed schoon en heb hem mee naar de schuur genomen en al het stof met perslucht eruit geblazen.
Kast weer in elkaar en de monitoren blijven zwart. Als ik mijn HDMI in de poort van de onboard GPU doe krijg ik wel beeld en heb zo geprobeerd opnieuw de Gefroce drivers te installeren maar die vind de kaart niet.
Vond de kaart wel dmv hidden devices aan te zetten maar was zo slim om die te uninstallen en hoopte zo na een reboot alles weer te herstellen maar kan de kaart nu nergens meer vinden.

Heel graag hulp!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 engels

...

Beste antwoord (via Habaneros op 03-11-2021 21:34)

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:31
Haal de kaart er eens uit en zet hem nadat je ook de PCI-slot schoon gemaakt hebt weer goed terug...

Soms door het vervoer van de PC komt het wel eens voor dat de kaart een klein beetje uit het slot komt, dus opnieuw goed monteren zou het kunnen verhelpen...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:31
Haal de kaart er eens uit en zet hem nadat je ook de PCI-slot schoon gemaakt hebt weer goed terug...

Soms door het vervoer van de PC komt het wel eens voor dat de kaart een klein beetje uit het slot komt, dus opnieuw goed monteren zou het kunnen verhelpen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Zit de voeding in de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habaneros
roches schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:59:

ga ik proberen is een ramp met dit ding alles heel dicht opelkaar :)

bedankt voor je reactie alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habaneros
Uszka schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:01:
Zit de voeding in de videokaart?
brand wel MSI en een ander lampje op de kaart bij het opstartten maar in windows niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habaneros

lukt me niet alles is zo krap daar in dat kastje.
zit goed vergrendeld lijkt ?

kan die kaart in een keer overlijden zo ? en dan wel bij het opstarten nog een lampje laten zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habaneros
ok gelukt zit er opnieuw in
en idd lijkt het weer te doen !
Pagina: 1