Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darios99
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 31-01-2022
Dag allemaal,

Ik zit te brainstormen hoe ik dit werkende ga krijgen... :?

Ik heb 1 vaste desktop met 2 monitoren gekoppeld.

Nu wil ik ook een Docking station (Lenovo ThinkPad Basic Dock) ook gaan aansluiten op die 2 monitoren , In het algeheel gebruik ik de desktop pc met de 2 monitoren, maar af en toe zou ik willen overschakelen naar de docking station en zou het desktop beeld dus vervangen worden door het beeld van mijn laptop die dan in de docking station zit.

Ook wil ik dan mijn toetsenbord + muis gebruiken wat ik normaal op mijn desktop gebruik.

De monitors wat ik heb zijn een HP 24f met per monitor 1x HDMI en 1x VGA aansluiting.
De desktop pc wat ik heb heeft: 2x DVI, 1x HDMI, 1x VGA uitgangen.
De docking station heeft 1x VGA uitgang.

Momenteel zijn de monitoren aangesloten met 1x VGA naar desktop, en 1x HDMI naar desktop.

[ Voor 5% gewijzigd door Darios99 op 03-11-2021 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:01
Lijkt me vrij duidelijk toch?

Je hebt 2 monitoren met 2 aansluitingen ieder en je hebt 2 systemen die je er op wilt aansluiten.

Je pc heeft alle aansluitingen, dus is niet de beperkende factor. Dat is zijn je laptop en je dock. Die hebben namelijk 1x hdmi (laptop) en 1x vga.

Dus pc met Hdmi naar monitor 1 en met VGA naar monitor 2

Laptop naar HDMI op monitor 2 en via de dock naar VGA op monitor 1.

Dan een usb-switch waarmee je tussen laptop en pc wisselt. Zoiets: https://www.allekabels.nl...19373/usb-schakelaar.html

En daar dan een usb-hub aan waar je je muis en toetsenbord in plugt.

Dat is het goedkoopste.

Je moet dan wel 3x schakelen, 2x monitor en 1x usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darios99
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 31-01-2022
Hi,

Dankjewel, ik snap even niet wat je bedoeld met de HDMI in de laptop, dan valt toch het nut van een docking station eigenlijk weg?
Stel ik gebruik maar 1 monitor voor mijn docking station ipv 2, zou het dan makkelijker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:01
Je geeft zelf aan dat het dockingstation alleen maar VGA heeft. Dan kan die maar 1 monitor aansturen. Dus dan zul je toch ergens anders je beeld vandaan moeten halen voor monitor 2.

Je laptop heeft 2 video-uitgangen. Dat geeft 3 mogelijkheden:
1) de HDMI-uitgang gebruiken
2) De Thunderbolt-uitgang gebruiken (door middel van een adapter naar VGA/HDMI (afhankelijk hoe je de desktop op de monitoren wilt aansluiten
3) een USB naar HDMI/VGA-adapter kopen (ook afhankelijk hoe je de desktop op de monitoren wilt aansluiten. Die adapter kan dan op je laptop of op je dock (bij de laatste krijg je er dan op je pc ook een monitor bij en zul je je muis kwijtraken omdat je muis op de monitor terecht kan komen waar je geld beeld van hebt. Je hebt immers maar 2 monitoren en stuurt signaal naar 3 stuks.

Er zijn meer mogelijkheden, maar dan is het de dock aan de kant gooien en iets nieuws daarvoor kopen.