Meterstanden doorgeven, energieleverancier doet moeilijk

Pagina: 1
Acties:
  • 10.394 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:06
Ik heb het op afstand uitlezen van mijn telwerken uitstaan waardoor ik er voor kies om zelf mijn meterstanden door te geven. Dit ging jaren prima, tot dit jaar.

In maart moest ik een foto maken van mijn telwerken en deze doorsturen. Na 2 pogingen ("de foto's zijn onduidelijk") toen hoorde ik niks meer van ze. Nu willen ze weer de meterstanden, en na 4 fotosessies ben ik er wel klaar mee. De telwerken zijn te lezen, al is een meterkast geen fotostudio. Zeker met de door mij doorgegeven meterstanden en vier setjes aan foto's lijkt me dat een ieder de meterstanden prima zou moeten kunnen lezen. Maar volgens de leverancier is het allemaal nog steeds niet leesbaar.

Mijn vermoeden is dat de energieleverancier de boel frustreert om zo een excuus te vinden om zelf het verbruik te bekenen. Dit zal aanzienlijk hoger zijn omdat de vorige bewoner een plantage had in dit pand.(hier heb ik bewijs van). Op basis van die cijfers zal ik flink moeten bij betalen.

Nou is dit niet bepaald de tijd om over te stappen op een andere energieleverancier en heb ik ~2 maanden terug bijgetekend voor drie jaar bij deze leverancier. Dit 3 jarige contract gaat in januari in.

Ik overweeg om naar de ACM te mailen. Ik heb een rechtsbijstand verzekering maar vind het een beetje voorbarig om die al in te schakelen. De energieleverancier blijft er bij dat de foto's niet goed zijn en de telwerken niet leesbaar.

Wat raden jullie aan om te doen? Rechtbijstand, klacht indienen? ACM? De zaak zo laten tot de jaarlijkse rekening komt en deze aanvechten? Hulp wordt zeer gewaardeerd :).

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:10
Vraag ze om langs te komen om de standen op te nemen. Was vroeger heel normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je de meterstanden online doorgeeft is dat toch goed? Desnoods met foto erbij?
Enneh... welke leverancier is het dan? En doe eens een foto? (nieuwsgierig ;) )

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
mailtje naar de servicedesk met het verzoek om een afspraak voor meteropname in te plannen.
(zoals @renegrunn ook al voorstelt)

de fotos uploaden is een workaround voor t duurdere mannetje, maarja als zij jouw fotos afwimpelen dan doen ze t toch gewoon op de dure manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Als je het op afstand uitlezen al jaren uit hebt staan, dan is er geen enkele reden voor een verhoogde schatting toch? Ongeacht of er daarvoor een wietkwekerij in zat. Je hebt dan al een paar jaar een baseline qua verbruik waar men dan een aardige schatting zouden moeten kunnen maken.

Maar zoals hierboven al is aangehaald, gewoon vriendelijk aangeven dat je duidelijke foto's hebt verstuurd waarop de tellerstanden af te lezen zijn en als dat voor hun niet voldoende is, dat er een kopje koffie klaarstaat voor een meteropnemer.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wat is precies het probleem van de onleesbare foto's? Waar dreigen ze precies mee? Want je hebt net in maart de standen doorgegeven, waarom zou je ze nu in november alweer moeten doorgeven? Ik heb het gevoel dat er info mist :P

(en ik ben ook wel benieuwd naar de foto's :P )

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Misschien te simpel gedacht: waarom niet het op afstand uitlezen aan zetten?
Dan zien ze zelf dat de meterstand overeenkomt met wat je online doorgeeft (met of zonder leesbare foto).

Of zit het probleem in het feit dat je toch een andere meterstand probeert door te geven?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
Foto's van vóór de verbouwing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9qOMygCzeQD0cQRYpKpIeKq2Xc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lb1WxXF4My4b7o32TRJH6jnN.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G75KB3lGt9OUbKrXnV2JXFKa8ZU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QCSCY0WXxkmEXXiXuxlLKYuK.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhQbyJF5x_WvBSJ4i1RavXVVhS0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBCpN4VRo6KLUq0OyxmbjsK3.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9E2-6QlzdisUIXrpaEe2sqRxwzg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r7rmFgXEVpNIA05ZTF384QIR.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDQyu9r5MwWtrmYUBRusVeKUSw4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1D7bckqrTJ55m7nBvZGh3jB6.jpg?f=fotoalbum_small

De foto's van de meterstanden zien er als volgt uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dVs-tDk3r8mc6DfMqovkYgV5fE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HUuHKedViq23SHQh1i8NCdBK.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SctonePX5tw-hOP9lp9PB4aJAaQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qtb3W9kIQ30w4aYzQERmq2so.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnMk8KVv4VTi6Hddr3awFLojz5U=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDWnLsPwxWtm6EuY3DzYgWzp.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnMk8KVv4VTi6Hddr3awFLojz5U=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDWnLsPwxWtm6EuY3DzYgWzp.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-ixhioS9CQkvPYy60oOm9VU1Ao=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQ7jF0Fj7LVoAvcw0lP07DX4.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sR22ZC6TsqWsUnrO53yOXT1Cn3M=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OvXLEZIWIcDe0NbyqTugeGbK.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TqKWG7BnIUCN6St_03ZqMpEtPAU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9MAeoFEEaKuqgXhcWC7NKKs.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3BVR7AtLYayvfUOBDojADZH4e8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pmKQg5luCHo88E9ffGQmQ27c.jpg?f=fotoalbum_small

Zo spannend is het allemaal dus niet. Of wilden jullie bakken met wietplanten zien :P

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• KatirZan
  • Nu online

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Waarschijnlijk zeuren ze over het feit dat je een flits/licht direct over een getal hebt staan.

Ook zij moeten zich indekken (inkoop energie kost ook geld)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 25-04 18:21
Je hebt wel echt elke keer een flits precies op een cijfer staan....

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:15
KatirZan schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:08:
Waarschijnlijk zeuren ze over het feit dat je een flits/licht direct over een getal hebt staan.

Ook zij moeten zich indekken (inkoop energie kost ook geld)
Dit inderdaad, waarom niet even een fotootje zonder flits? Bij de meeste foto's is het wel te lezen, maar vaak wordt dat automatisch gedaan en dan zal zo'n foto afgekeurd worden.

[removed]

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05 22:49
Ik heb willekeurig drie van die foto's opengeklikt en op allemaal is minimaal 1 cijfer niet met zekerheid af te lezen, kan bijvoorbeeld een 3 of een 8 zijn.

De leverancier heeft dus gewoon gelijk dat de foto's niet goed genoeg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
@renegrunn @dyrc Goed idee, ik zal ze een uitnodiging sturen :)
@teacher het gaat om Vandebron. De foto's heb ik gepost.
@naitsoezn scherp! Ik had inderdaad gevraagd om een tussentijdse afrekening, dat was ik vergeten te melden. Dit had ik gedaan voor het geval de energieleverancier om zou vallen en dat ik dan alvast een schone lei had.
@BastaRhymez jep, betrapt. Ik ga op een openbaar forum mijn meterstanden posten om zo hopelijk de boel te flessen. :F

@Lapa true, de kast is lastig om een goede foto in te nemen. Vandaar dat ik meerdere foto's heb gestuurd, met/zonder flits, van verschillende hoeken etc om precies dit probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 03-11-2021 15:14 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

:D Het lijkt er echt op alsof je het er om doet hoor, met die flits. Als je vier keer dezelfde fout op de foto zet, dan zullen ze vier keer vragen om betere foto's :P

Gewoon zonder flits die foto nemen, desnoods schijn je even bij met een zaklamp ofzo bij onvoldoende licht. (Natuurlijk wel op letten dan je dan niet wederom net een stukje van de meterstand overbelicht). De meeste sites die ik zo snel bij elkaar kan googlen van netbeheerders leggen ook netjes uit dat je het liefst foto's zonder flits moet opsturen.

[ Voor 53% gewijzigd door naitsoezn op 03-11-2021 15:15 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
@naitsoezn haha ik heb geen zin om 32 foto's te upload, je zult me op m'n woord moeten geloven dat met die 32 foto's er echt wel soep van te maken valt :P Ik denk dat het probleem zit in het bonnetje, dat dat heel fel is en de rest van de kast relatief donker. #bonnetjesaffaire

EDIT: zojuist een belletje gehad van het special care team. Blijkt om een communicatiefout te gaan. De helpdesk bleef vragen om nieuwe foto's en ik bleef die maar sturen. Wat bleek nou - ze hebben het meternummer gekoppeld aan de verkeerde woning (?). Ze gaan met de foto's aan de slag.

Ik denk dat het wel goed gaat komen :) Allemaal bedankt voor de input!

[ Voor 68% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 03-11-2021 15:28 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:25
Dat is meteen het probleem: soep is er vast van te maken. De ene maakt er echter tomatensoep van en de andere erwtensoep.
Voor welke wil jij betalen?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:15:
@naitsoezn haha ik heb geen zin om 32 foto's te upload, je zult me op m'n woord moeten geloven dat met die 32 foto's er echt wel soep van te maken valt :P Ik denk dat het probleem zit in het bonnetje, dat dat heel fel is en de rest van de kast relatief donker. #bonnetjesaffaire
dus van de 40 foto's kies je ervoor om net de 8 slechtste te posten maar 'geloof mij maar' de andere 32 zijn echt wel goed leesbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:35
Waarom zit het bonnetje er überhaupt op, daarnaast lijken in ieder geval alle foto's waar ik net even op geklikt heb me inderdaad niet leesbaar, op alle foto's zit een hinderlijke reflectie. Ik snap heel goed dat een leverancier dat afkeurt.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn even een foto te maken zonder reflectie op het telraam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:20
Kheos schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:20:
[...]

dus van de 40 foto's kies je ervoor om net de 8 slechtste te posten maar 'geloof mij maar' de andere 32 zijn echt wel goed leesbaar?
Denk eerder dat je op "foto 1" een deel kan lezen en dan bij "foto 2" een ander deel en de energiemaatschappij moet die maar bij elkaar zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
@Dennism omdat ze dat wilden. Daarmee zou ik kunnen aantonen dat het om een recente foto gaat. Zie de datum onderaan het bonnetje. Jep, de boter was in de aanbieding.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:35
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:22:
@Dennism omdat ze dat wilden. Daarmee zou ik kunnen aantonen dat het om een recente foto gaat. Zie de datum onderaan het bonnetje. Jep, de boter was in de aanbieding.
Ok, dat is op zich nog wel logisch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik mag hopen dat je vakantiefoto's beter zijn. :)

Zet die flitser gewoon uit. Even wat indirect licht met een simpel lampje, komt het helemaal goed.
Dat ze die eerste 5 foto's afkeuren is terecht. Staat in zijn geheel geen meter op.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 03-11-2021 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
O, die ga ik zo ook even halen.

Maar heb je in je collectie foto's waarbij dat de flits niet over een getal gaat? Ik denk niet dat de medewerker gaat fotoshoppen om uiteindelijk 1 goede foto als bijlage in het systeem te zetten. (ongefundeerde aanname dat dit het geval is)

Zo te zien heeft het display al backlight dus zonder flits lijkt mij het prima te zien. Persoonlijk zou ik twee nieuwe foto's maken. Waarbij ikzelf de bon iets hoger zou ophangen, zodat de datum iets makkelijker te zien is.

Je kan het ook zo laten, maar volgens mij is dat in de toekomst meer gedoe.

[ Voor 3% gewijzigd door purge op 03-11-2021 15:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 12:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ja, het is dus al gezegd: als ik bij vandebron zou werken, zou ik hier ook over miepen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zaklamp, schuin van boven, foto maken.

Duidelijk is die reflectie het punt waarop ze komen, ik neem aan dat je toch ook wel ziet dat daar een gigantische reflectie zit (en bij bv Eneco, in hun 'eisen' staat 'volledig zichtbaar display').

Feit dat er hiervoor dus grootverbruik was, willen ze geen 'twijfel' over de foto's, in ons geval toen wij een nieuwe meter kregen (en dus verbruik werd gereset) kwam er zelfs iemand langs om de meter na te kijken.

En stel, stel dat ze nu echt op basis van berekenen willen, dan betaal je nu berg meer, maar krijg je na de volgende afrekening weer terug, wat zou hun 'doel' zijn daarmee?

[ Voor 45% gewijzigd door SinergyX op 03-11-2021 15:38 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:54
Je vraagt hier om advies, meerdere geven aan dat je foto's ruk zijn, en dan in de verdediging.. naast de miscommunicatie.. maak gewoon een fatsoenlijke foto zonder reflectie. Een medewerker gaat niet 2 foto's samenvoegen om tot een leesbare stand te komen. Dat doe jij zelf maar.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

Anoniem: 472287

De algemene tendens is dus: De energieleverancier vind je foto's ruk, je medetweakers vinden je foto's ruk, dus er is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat je foto's ruk zijn.

Volg de tips op, maar duidelijke foto's zonder reflectie en stop met miepen. Was dit in mijn huis geweest waren de fotos en het mailtje naar de energieleverancier sneller klaar geweest dan het typen van je topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
Nieuwe foto's it is then. Cheers!

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:12:
@renegrunn @dyrc Goed idee, ik zal ze een uitnodiging sturen :)
@teacher het gaat om Vandebron. De foto's heb ik gepost.
@naitsoezn scherp! Ik had inderdaad gevraagd om een tussentijdse afrekening, dat was ik vergeten te melden. Dit had ik gedaan voor het geval de energieleverancier om zou vallen en dat ik dan alvast een schone lei had.
@BastaRhymez jep, betrapt. Ik ga op een openbaar forum mijn meterstanden posten om zo hopelijk de boel te flessen. :F

@Lapa true, de kast is lastig om een goede foto in te nemen. Vandaar dat ik meerdere foto's heb gestuurd, met/zonder flits, van verschillende hoeken etc om precies dit probleem.
Of je negeert compleet de vraag waarom je niet het op afstand uitlezen "gewoon" aanzet?

Overigens is het niet heel gek om een andere meterstand door te geven! Ik ken genoeg mensen die (uit zichzelf) nu een hogere meterstand (voor gas) doorgeven, zodat dit tegen het oude (goedkopere) tarief wordt verrekend en dat als straks het stookseizoen plaatsvindt, men de "buffer" eerst gebruikt en straks weer de "correcte" meterstand doorgeeft (en dus een kleiner deel afrekent tegen het nu absurd hoge tarief)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:22:

Mijn vermoeden is dat de energieleverancier de boel frustreert om zo een excuus te vinden om zelf het verbruik te bekenen. Dit zal aanzienlijk hoger zijn omdat de vorige bewoner een plantage had in dit pand.(hier heb ik bewijs van). Op basis van die cijfers zal ik flink moeten bij betalen.
Waarom zou je meer gaan betalen omdat er hiervoor een wietplantage zat? :? Je betaalt je eigen verbruik en verder niets meer...
Ik snap sowieso niet waaorm je het niet automatisch laat uitlezen, maar oke..

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:07
SmurfLink schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:24:
[...]

Waarom zou je meer gaan betalen omdat er hiervoor een wietplantage zat? :? Je betaalt je eigen verbruik en verder niets meer...
Klinkt als: de energiemaatschappij vertrouwd het verbruik van de TS niet omdat dat vergeleken met de vorige bewoner (die volgens TS dus een plantage had, maar dus kennelijk nooit opgepakt/gesnapt is?) te laag is.

Vervolgens is het voorgesteld termijn bedrag gebaseerd op het hogere verbruik van de vorige bewoner.

Tevens omdat het gemiddelde verbruik van de TS een stuk lager is dan die van de vorige bewoner wil de energiemaatschappij bewijs zien van de door hem doorgegeven meterstanden om te voorkomen dat over x jaar het teveel afwijkt en TS met de noorderzon vertrokken is.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Puc van S. schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:37:
[...]

Klinkt als: de energiemaatschappij vertrouwd het verbruik van de TS niet omdat dat vergeleken met de vorige bewoner (die volgens TS dus een plantage had, maar dus kennelijk nooit opgepakt/gesnapt is?) te laag is.

Vervolgens is het voorgesteld termijn bedrag gebaseerd op het hogere verbruik van de vorige bewoner.

Tevens omdat het gemiddelde verbruik van de TS een stuk lager is dan die van de vorige bewoner wil de energiemaatschappij bewijs zien van de door hem doorgegeven meterstanden om te voorkomen dat over x jaar het teveel afwijkt en TS met de noorderzon vertrokken is.
Ja maar het klinkt alsof de TS denkt dat dat verhoogde voorschot ook echt geld kost, ipv het maar een voorschot is en je het uiteindelijk terugkrijgt..

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 14:25

Prx

SmurfLink schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:45:
[...]

Ja maar het klinkt alsof de TS denkt dat dat verhoogde voorschot ook echt geld kost, ipv het maar een voorschot is en je het uiteindelijk terugkrijgt..
Als de toko omvalt ga je die voorschotten niet meer terugzien. Dat dit kan gebeuren zien we nu om ons heen gebeuren. Daarnaast moet je het geld ook maar net hebben liggen om dat veel hogere voorschot even af te tikken elke maand.

Dus principieel en uit risico overweging begrijp ik TS hier wel in.

[ Voor 4% gewijzigd door Prx op 03-11-2021 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
SmurfLink schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:45:
[...]

Diverse energiemaatschappijen maken een schatting van het verbruik bij twijfel. Dan wordt het een stuk lastiger om je geld terug te krijgen.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:21
renegrunn schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:24:
Vraag ze om langs te komen om de standen op te nemen. Was vroeger heel normaal.
Dat heeft de leverancier nog nooit gedaan. Je netbeheerder kwam vroeger eens per 3 jaar langs en volgens mij doen ze dat nog steeds als ze de meterstanden niet op afstand kunnen lezen (zie bijv. website van Stedin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:33
cryptapix schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:45:
[...]

Dat heeft de leverancier nog nooit gedaan. Je netbeheerder kwam vroeger eens per 3 jaar langs en volgens mij doen ze dat nog steeds als ze de meterstanden niet op afstand kunnen lezen (zie bijv. website van Stedin).
Ik heb al heel veel jaren heen meteropnemer meer gezien. Wel eens een niet thuis briefje.

Ook nooit de beloofde opvolging van de kapotte/missende zegel 8)7

Geen slimme meters hier.

Overigens zijn sinds enige jaren de energieleveranciers verantwoordelijk voor meteropname.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:22:
Ik heb het op afstand uitlezen van mijn telwerken uitstaan waardoor ik er voor kies om zelf mijn meterstanden door te geven. Dit ging jaren prima, tot dit jaar.

In maart moest ik een foto maken van mijn telwerken en deze doorsturen. Na 2 pogingen ("de foto's zijn onduidelijk") toen hoorde ik niks meer van ze. Nu willen ze weer de meterstanden, en na 4 fotosessies ben ik er wel klaar mee. De telwerken zijn te lezen, al is een meterkast geen fotostudio. Zeker met de door mij doorgegeven meterstanden en vier setjes aan foto's lijkt me dat een ieder de meterstanden prima zou moeten kunnen lezen. Maar volgens de leverancier is het allemaal nog steeds niet leesbaar.

Nou is dit niet bepaald de tijd om over te stappen op een andere energieleverancier en heb ik ~2 maanden terug bijgetekend voor drie jaar bij deze leverancier. Dit 3 jarige contract gaat in januari in.

Ik overweeg om naar de ACM te mailen. Ik heb een rechtsbijstand verzekering maar vind het een beetje voorbarig om die al in te schakelen. De energieleverancier blijft er bij dat de foto's niet goed zijn en de telwerken niet leesbaar.

Wat raden jullie aan om te doen? Rechtbijstand, klacht indienen? ACM? De zaak zo laten tot de jaarlijkse rekening komt en deze aanvechten? Hulp wordt zeer gewaardeerd :).
Duidelijke foto's sturen, en kijken of je meter wel überhaupt aan jouw adres is gelinkt. Je zult niet de eerste zijn waar dit niet goed bij is. (kan dmv schouwingsaanvraag/verzoek bij de netbeheerder)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
@Hackus thx, foto's zijn inmiddels verstuurd. Kreeg toen verzoek of ik kopie van mijn huurcontract wilde opsturen...

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:02:
@Hackus thx, foto's zijn inmiddels verstuurd. Kreeg toen verzoek of ik kopie van mijn huurcontract wilde opsturen...
Ah, zo kan het ook. Maar netbeheerder kan ook langskomen. Zij zijn eigenaar van de meter, en horen de juiste meter aan het juiste adres te registreren. Nu zal je leverancier dit doorspelen naar netbeheerder,. -zo lijkt het tenminste-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Laatst online: 12:21
Rukapul schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:58:
[...]

Ik heb al heel veel jaren heen meteropnemer meer gezien. Wel eens een niet thuis briefje.

Ook nooit de beloofde opvolging van de kapotte/missende zegel 8)7

Geen slimme meters hier.

Overigens zijn sinds enige jaren de energieleveranciers verantwoordelijk voor meteropname.
Zou me niet verbazen als sommige partijen dat hele circus van meteropnemers langssturen hebben opgedoekt. Te kostbaar nu de meeste huizen een slimme meter zullen hebben.

Dat de leveranciers daar tegenwoordig voor verantwoordelijk zijn wist ik niet. Op de website van Stedin staat nog steeds dat zij langskomen en dat is toch echt geen leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:02
Rukapul schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:58:
Ik heb al heel veel jaren heen meteropnemer meer gezien.
Voordat ik een slimme meter kreeg een aantal jaren terug, kwam men om de zoveel jaar langs om de meterstanden op te nemen. De tussenliggende jaren mocht ik dan zelf de meterstanden doorgeven. Dat was trouwens bij Essent/Enexis. Ik weet zo even niet wie van de 2 lang kwam. Ben wel blij dat dit allemaal niet meer nodig is met die slimme meters, want je moest er altijd voor thuisblijven.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:33
cryptapix schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:08:
[...]

Zou me niet verbazen als sommige partijen dat hele circus van meteropnemers langssturen hebben opgedoekt. Te kostbaar nu de meeste huizen een slimme meter zullen hebben.

Dat de leveranciers daar tegenwoordig voor verantwoordelijk zijn wist ik niet. Op de website van Stedin staat nog steeds dat zij langskomen en dat is toch echt geen leverancier.
Waarschijnlijk bedoelen we hetzelfde. Netbeheerders zijn inderdaad verantwoordelijk voor steekproef controles.

Volgens mij is dat alleen voor de consistentie. De laatste keer (jaren terug) had ik een onlogische stand door zonnepanelen. Het controle moment werd door de energieleverancier niet gebruikt voor een afrekening.

Als de energieleverancier iets wil moet ze dus zelf iemand langssturen of hopen op een betere fotograaf dan topicstarter :P

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 08-11-2021 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Eneco komt nog gewoon 1x per jaar de meterstand opnemen als je geen slimme meter hebt/wilt. Ter controle, niet als echte meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 07:24

FreakNL

Well do ya punk?

Frieda schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:53:
Eneco komt nog gewoon 1x per jaar de meterstand opnemen als je geen slimme meter hebt/wilt. Ter controle, niet als echte meting.
Ik heb van 2014 tot 2021 bij Eneco gezeten, 1 keer een mannetje gezien…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:33:
[...]

Ik heb van 2014 tot 2021 bij Eneco gezeten, 1 keer een mannetje gezien…
Ik had een vrouwtje dit jaar!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:17
BastaRhymez schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:08:
[...]

Of je negeert compleet de vraag waarom je niet het op afstand uitlezen "gewoon" aanzet?

Overigens is het niet heel gek om een andere meterstand door te geven! Ik ken genoeg mensen die (uit zichzelf) nu een hogere meterstand (voor gas) doorgeven, zodat dit tegen het oude (goedkopere) tarief wordt verrekend en dat als straks het stookseizoen plaatsvindt, men de "buffer" eerst gebruikt en straks weer de "correcte" meterstand doorgeeft (en dus een kleiner deel afrekent tegen het nu absurd hoge tarief)
Je bent gequote op RTL nieuws vandaag. :P grappig ook dat rtl jou tekst zelf even samenvoegt met het energieplafond.. Maarja, msm weer he, alles voor de views!
Op internet circuleren tips hoe je illegaal minder kunt betalen voor je hoge energierekening. Op Tweakers schrijft iemand: "Overigens is het niet heel gek om een andere meterstand door te geven! Ik ken genoeg mensen die (uit zichzelf) nu een andere meterstand (voor gas) doorgeven, zodat die tegen het goedkopere tarief wordt verrekend."
https://www.rtlnieuws.nl/...stand-doorgeven-1-januari

[ Voor 5% gewijzigd door Dacuuu op 22-12-2022 13:49 ]

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:48
Dacuuu schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:43:
[...]

Je bent gequote op RTL nieuws vandaag. :P grappig ook dat rtl jou tekst zelf even samenvoegt met het energieplafond.. Maarja, msm weer he, alles voor de views!

[...]

Knap van je dat je direct de link kon leggen naar deze topic die inmiddels al meer dan een jaar oud is.
En ook grappig hoe RTL bovenstaande reactie compleet uit zijn context trekt. (impliceren dat de reactie een tip/advies is om te frauderen)

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:17
Bobo221 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:53:
[...]

Knap van je dat je direct de link kon leggen naar deze topic die inmiddels al meer dan een jaar oud is.
En ook grappig hoe RTL bovenstaande reactie compleet uit zijn context trekt. (impliceren dat de reactie een tip/advies is om te frauderen)
Ik las tweakers, dus gooide de halve quote in Google en de 1e of 2e link is dit topic. Koste me 5 seconden zoeken.

Ja leuk om te zien dat de context helemaal niet klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Dacuuu schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:43:
[...]

[...]

Lol, ze hebben het inderdaad lekker uit hun verband gerukt.. Toen ik dit plaatste, was het hele prijsplafond er nog niet eens :X

• Qwubb
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Dacuuu schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:11:
[...]

Ik las tweakers, dus gooide de halve quote in Google en de 1e of 2e link is dit topic. Koste me 5 seconden zoeken.

Ja leuk om te zien dat de context helemaal niet klopt.
Same here, zo kwam ik dan weer bij jouw citaat van het citaat uit 8)

En mijn hemel, wat een niveau van RTL. Echt diep- en dieptriest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05 22:49
Toch goed gevonden @Dacuuu! Ben dan ook wel weer benieuwd hoe die journalist van RTL bij die quote gekomen is. Kan zijn dat ze ook Tweakers lezen en een goed geheugen hebben. Waarschijnlijker is dat er gewoon gegoogled is op quotes over meterstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:35

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als er op dit adres eerder frauduleuze handelingen hebben plaatsgevonden snap ik heel goed waarom de energiemaatschappij wat meer zekerheid wil.

En maak het jezelf dan gewoon makkelijk en voorkom misverstanden: Zet het uitlezen op afstand gewoon aan. Dan gaat het ook niet meer mis. Maar ik zie nog steeds geen antwoord op de vraag waarom je dat niet doet, Vaag allemaal...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans1602
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-04-2024
Indien je een Ferraris meter hebt en bij je eindafrekening perongeluk of bewust een verkeerde meterstand opgeeft zeg 100 kwh te weinig en je gevraagd word foto's op te sturen zijn daar dan boetes aan verbonden zo ja hoeveel. Kan nergens wat vinden in energie contracten bij netwerkbeheerder. Hoe zit dat wetmatig. Hooguit bij illegaal aftappen electra mbt netwerkbeheerders zijn daar uitspraken over geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door hans1602 op 29-03-2024 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@hans1602 dit topic is behoorlijk oud en jouw vraagt mist eigen inzet. Dus dit topic gaat op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.