airpods gevonden, hoe terug naar eigenaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 18.404 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-05 08:53
Heb vandaag een doosje met airpods gevonden, die ik graag wel herenigen met de rechtmatige eigenaar. Nu kan ik natuurlijk een berichtje op facebook oid plaatsen, maar heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de airpods alleen bij de rechtmatige eigenaar terecht komen? Heb zelf qua IOS apparaten alleen een Ipad mini, mocht dat helpen

alvast bedankt voor de tips

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je iets vindt moet je het inleveren bij de gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je gaat ze niet kunnen vinden. En de eigenaar kan ze ook moeilijk vinden: https://support.apple.com/en-us/HT207581, althans als het niet is gevallen op een voor de hand liggende locatie. Bv de sportschool of zo.

Inderdaad inleveren bij of tenminste melden bij de gemeente.

Op Facebook melden kan ook geen kwaad. Hoe weet je wie de eigenaar is: die zal zonder indrukken van enig knopje pairen met de Airpods. Niet aan iemand anders geven, ook niet als men met een verhaal komt dat ook de foon verloren is.

-

Netjes om er de moeite voor te doen! d:)b

Edit: https://www.verlorenofgevonden.nl

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 03-11-2021 14:36 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zijn het AirPods of AirPods Pro?

De AirPods Pro zijn sinds kort te tracken door de eigenaar via de "Find My" app, waarbij andere iPhones of Macs worden gebruikt om de locatie te achterhalen. Wil je dat dit werkt dan:

1. Moet de software zijn geüpdatet naar de laatste versie (zal wel gebeurd zijn, want dit is automatisch)
2. Moeten de batterijen gevuld zijn;
3. Moeten de AirPods niet gereset of zo worden.

Als dat zo is heb je kans dat de eigenaar binnenkort aanbelt :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
hoe kan ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:52

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Doe's gek.

Verder hebben de airpods waarschijnlijk een naam als "Jan's airpods" als je ze probeert te pairen. Kijk daar eens naar voor een hint.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

kamerplant schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:41:
Zijn het AirPods of AirPods Pro?

De AirPods Pro zijn sinds kort te tracken door de eigenaar via de "Find My" app, waarbij andere iPhones of Macs worden gebruikt om de locatie te achterhalen. Wil je dat dit werkt dan:

1. Moet de software zijn geüpdatet naar de laatste versie (zal wel gebeurd zijn, want dit is automatisch)
2. Moeten de batterijen gevuld zijn;
3. Moeten de AirPods niet gereset of zo worden.
Als dat zo is heb je kans dat de eigenaar binnenkort aanbelt :P
En moet er dus een iPhone of Mac (of iPad?) in de buurt zijn met bluetooth & locatiebepaling ingeschakeld. Maar idd :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

^^ overigens reden te meer om contact te hebben met de gemeente, voordat de eigenaar aangifte doet van diefstal en naar jouw woning wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:37

Matszs

><>

Misschien wanneer je in de buurt woont van een Apple store kunnen zij het terug bezorgen bij de eigenaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
F_J_K schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:02:
[...]

En moet er dus een iPhone of Mac (of iPad?) in de buurt zijn met bluetooth & locatiebepaling ingeschakeld. Maar idd :)
Ja.. Ik heb Airtags en AirPods Pro. Het blijkt dat er écht zo'n beetje overal wel mensen met iPhones en Macs rondlopen :P.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoseeS
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-11-2021
Goedemiddag,

Ik vroeg me af of de airpods in Zwolle zijn gevonden?

Ik hoor het graag!

Groet Josée

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je kan eventueel https://ilost.co/nl/ gebruiken. Wordt ook vrij veel gebruikt door gemeentes en openbaar vervoerders.

[ Voor 41% gewijzigd door Cheesy op 05-11-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
JoseeS schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:42:
Goedemiddag,

Ik vroeg me af of de airpods in Zwolle zijn gevonden?

Ik hoor het graag!

Groet Josée
nee helaas, in Noord-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoseeS
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-11-2021
Jammer, bedankt iig voor het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansW
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik heb een airpod gevonden in de trein.
Gaarne contact opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Oude topics omhoogschoppen zonder goede reden is niet echt gewenst. Zeker niet als je alleen maar komt melden dat je Airpods hebt gevonden in 'een' trein. Je kunt deze beter aangeven bij de NS, in persoon of online. Zie Gevonden en verloren voorwerpen voor meer informatie. Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.