Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 19:00
Op mijn Intergas HRE CV ketel (2020) heb ik een Honeywell Lyric T6 thermostaat aangesloten.
In dit geval maakt de manier van aansluiten via Opentherm of aan/uit even niets uit, beide manieren vertonen hetzelfde gedrag.

Als ik de Lyric T6 via de app in de modus "verwarmen" zet en de ingestelde temperatuur is bijvoorbeeld 21° dan laat het thermostaat nooit 21,5° zien en gaat gelijk door naar 22°
Als ik het thermostaat op 21,5° zet dan laat hij nooit 22° zien en schiet gelijk door naar 22,5°
Het maakt in dit geval niet uit of het huis nu door de zon of CV wordt opgewarmd.

Zet ik de Lyric T6 via de app in de modus "uit" worden alle temperaturen getoond.
Dus 21°, 21,5°, 22°, 22,5° enz enz enz.

het lijkt dus in de modus "verwarmen" te zitten waardoor hij nooit de 0,5° boven de gevraagde temperatuur toont. 21°, 22°, 22,5°, 23°..........21,5° slaat hij over.

[YouTube: Honeywell Lyric T6 temperatuur probleem]

Ik ben inmiddels al een tijd met Honeywell support bezig waar dit gedrag weg komt en ze zeggen dat het iets te maken heeft met een setpoint van 0.7° waardoor hij gelijk doorschiet naar 22°
Persoonlijk begrijp ik dit niet, thermostaat kan naar mijn idee nooit nauwkeurig zijn zo.

Eind 2020 is de Lyric al eens vervangen, beide thermostaten hebben dezelfde temperatuurweergave zoals hierboven beschreven.

Andere thermostaten die ik heb getest op mijn ketel:
Honeywell round modulation, laat keurig alle temperaturen zien.
Honeywell round on/off, laat keurig alle temperaturen zien.
Intergas Comfort touch thermostaat, laat alles zelfs op tienden nauwkeurig zien.
Voordat ik de Lyric heb geplaatst zat er een Chronotherm 4 modulation op, hier ook nooit problemen gehad met de temperatuurweergave.
Ook had ik tijdens het testen 4 andere temperatuurmeters rond de Lyric geplaatst. Allen laten het temperatuurverloop goed zien.

Graag hoor ik de ervaringen van andere Lyric T6 gebruikers of deze hetzelfde ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwik
Niemand die kan bevestigen of het Lyric T6 thermostaat bij hun wel of niet de 0,5° boven de ingestelde temperatuur laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:46
Ik herken dit niet hoor. Mijn thermostaat deed op de gasketel precies wat ik vroeg. Hij deed ook netjes halve graden.

Hij draait nu als thermometer omdat het kastje van de warmtepomp ernaast geen temperatuur weergeeft.

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwik
Gieliovd520 schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:28:
Ik herken dit niet hoor. Mijn thermostaat deed op de gasketel precies wat ik vroeg. Hij deed ook netjes halve graden.

Hij draait nu als thermometer omdat het kastje van de warmtepomp ernaast geen temperatuur weergeeft.
Dan heb je de Lyric nu op de modus “uit” staan neem ik aan?
In deze modus laat hij bij mij ook het gehele temperatuurverloop zien als mijn ingestelde temp 21° is.
21°, 21,5°, 22°, 22,5° Enz….
Als hij echter in de modus “verwarmen” staat laat hij het volgende zien bij een ingestelde temp van 21°
21°, —, 22°, 22,5° enz…..
Altijd wordt hier de halve graag boven de ingestelde temp overgeslagen.

Is de ingestelde temp 21,5° dan laat hij de 22° niet zien en springt door naar de 22,5°

Honeywell zegt dat dit gedrag volkomen normaal is, ik vind echter van niet……..
Ook zie ik hem soms meerdere keren per uur van 21 naar 22 naar 21 naar 22 enz schieten, terwijl mijn andere temperatuuropnemers (nu 3 stuks) ernaast stabiel blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hier ook een lyric, ik herken dit totaal niet. Of ik begrijp het probleem niet helemaal, dat kan natuurlijk ook.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwik
teacher schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 00:52:
Hier ook een lyric, ik herken dit totaal niet. Of ik begrijp het probleem niet helemaal, dat kan natuurlijk ook.
Ik bedoel als jij je Lyric hebt ingesteld op bijvoorbeeld 21°, de temperatuur zakt en de ketel gaat stoken,
hierna komt er weer 21° in beeld, als de temperatuur daarna iets doorschiet (door cv of de zon) laat hij bij jou hierna 21,5° zien of gelijk van 21° naar 22°? Dit laatste is namelijk bij mij altijd het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:16
Mijn T6 heeft ook last van de temperatuurschommelingen.

Stel het is 19 graden en ik stel de thermostaat in op 19,5, is het gelijk 19,5 graden zonder dat de cv aanslaat.

Stel ik de thermostaat in op 20, kan het zo maar 18,5 graden zijn waardoor de cv enorm z’n best gaat doen om te verwarmen.

Temperatuurweergave Honeywell Lyric T6

Ik zit eraan te denken om deze thermostaat te vervangen. Echter bij de Nest schijnen nogal wat issues te zijn met bijv. ontvangers die defect raken en ook onjuiste temp readings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zie hier hetzelfde gedrag.
Kan ook zomaar zijn dat ik ‘s avonds de thermo van 19 terugzet aar 17 en de weergegeven “gemeten” temp ineens 19,5 is. Terwijl het de hele dag strak 19,0 is geweest.

Ik heb er thermometer (met log) naast hangen die dit niet heeft.

• TRSE
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 07-01-2024
Iemand inmiddels een oplossing voor dit probleem? Ik heb hetzelfde volgens mij.

Mijn thermostaat verspringt ook raar van temperatuur. Gevraagde temperatuur stond op 19.5. De cv draaide. Thermostaat gaf na een tijdje de gemeten temperatuur van 19,5. CV ketel blijft echter maar draaien. Op een gegeven moment, na een uur of wat nog steeds gemeten temperatuur van 19,5 graden. Gevraagde temperatuur vervolgens verlaagd, ketel gaat uit...... maar tegelijk gaat de gemeten temperatuur naar 20 graden.

Dit was niet eenmalig. Ook al eens gehad dat nadat de ketel uit ging de gemeten temperatuur een graad omhoog sprong!

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransenB
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10-06 18:13
Ik heb exact het zelfde probleem. Lastig uitleggen ook aan technical support van honeywell.

Iemand een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfBos
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 09-10 16:50
SInds enkele weken geeft de Lyric T6 alleen maar op het diplay 21 graden weer.
In de app van onze warmtepomp zie ik wel de actuele ruimtetemperatuur.
Reset al gedaan, eergisteren is er een nieuw display gemonteerd. Volgens installateur hoefde de ketelmodule niet te worden vervangen

Na een reset zien we wel wel even de actuele ruimtetemperatuur op het display maar naar ongeveer 10 minuten staat hij weer op 21 graden.

Bij kalibratie zien we wel de temperatuur in de app van de warmtepomp veranderen, maar op het display van de thermostaat blijft 21 graden staan.

Wat zou dit kunnen zijn?
Pagina: 1