Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een manier om een lief&leedpotje voor 12 collega's in ons team digitaal te kunnen beheren. Er worden kadootjes, kaartjes en bloemetjes van betaald en elke collega legt een paar keer per jaar een tientje in.
Eerder werd dit door een collega een fysiek potje bijgehouden, maar dit werd zo lastig met wisselen en vullen, dat ik een virtueel potje ben gaan maken.

Dus ... ooit begonnen met een gratis Bunq premium-account, dat inmiddels niet meer bestaat in die vorm. Daarna alles overgezet naar MoneYou (gestopt), nu naar Knab (kost nu ook geld) en nu dus niets, helaas. Met die diensten was het steeds heel handig om een betaalverzoek te sturen, die snel door iedereen werd voldaan.

Maar .. nu gekeken wat Openbank, N26 en Revolut kunnen bieden. Die hebben echter geen betaalverzoek-functie, en ook Tikkie is hiermee niet te gebruiken omdat het geen Nederlandse IBAN-nummer zijn (en Tikkie Duitsland is gestopt dus N26 gaat ook niet).

Heeft iemand hier een list? Ik wil liever mijn privérekening niet gebruiken, en het kan niet via de werkgever.
Ik zou natuurlijk een betaalverzoek kunnen doen naar mijn privérekening en dan het geld doorzetten naar de N26 rekening? Of zijn er andere (betere) mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
koelkast schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:10:
Ik wil liever mijn privérekening niet gebruiken, en het kan niet via de werkgever.
In principe zal het altijd een prive rekening moeten zijn ( of van de werkgever ), want de rekening zal sowieso op een naam moeten staan, want iets van een derdengeldrekening lijkt mij een beetje overdreven voor iets dergelijks.

Bij sommige banken kun je extra rekening nummers gratis aanmaken, en er zijn ook banken waar je iets van potjes/spaardoelen kunt maken. Zou dat niet gewoon voldoen?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Een gratis Revolut rekening kan hiervoor dienen. Krijg je er nog een (visa) kaart bij ook. Zit gewoon een IBAN rekening aan vast, maar, zal dus wel op iemands prive naam moeten staan... Daar moet je maar net zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bieden de meeste banken geen vriendenrekening? Niet per se gratis natuurlijk..

Makkelijkste zal idd zijn via een te vertrouwen persoon. Wel even opletten dat het dan niet geldt als vermogen waar je belasting over mag betalen -> administreer dat het geld een lening is van collega's (voorkomen dat de Bdienst daar weer wat van gaat vinden) vrienden. Die administratie heb je toch al nodig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Ik zou zelf een WieBetaaltWat of iets vergelijkbaars maken en die lijst verrekenen als er een collega bijkomt of weggaat.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Woy schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:36:
[...]

In principe zal het altijd een prive rekening moeten zijn ( of van de werkgever ), want de rekening zal sowieso op een naam moeten staan, want iets van een derdengeldrekening lijkt mij een beetje overdreven voor iets dergelijks.

Bij sommige banken kun je extra rekening nummers gratis aanmaken, en er zijn ook banken waar je iets van potjes/spaardoelen kunt maken. Zou dat niet gewoon voldoen?
Helaas, mijn ASN bankrekening biedt geen potjes, ja, alleen op de spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:38:
Een gratis Revolut rekening kan hiervoor dienen. Krijg je er nog een (visa) kaart bij ook. Zit gewoon een IBAN rekening aan vast, maar, zal dus wel op iemands prive naam moeten staan... Daar moet je maar net zin in hebben.
Bij een Revolut rekening krijg je toch geen NL iban nummer?
Ik hoef geen pasje, ik wil graag een mogelijkheid om een betaalverzoek te sturen om de pot door alle collega's te laten spekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
g0tanks schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:39:
Ik zou zelf een WieBetaaltWat of iets vergelijkbaars maken en die lijst verrekenen als er een collega bijkomt of weggaat.
Oef, 0.25 € per transactie. Dat wordt dan 12x0,25 = 3 euro per lief&leed actie. Dat vind ik wel weer wat veel. Het gaat om tientjeswerk bij bijna elke actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

peaks en er een beetje rendement over pakken? (ja, die kan ook minder worden).

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MJV

koelkast schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:46:
[...]

Oef, 0.25 € per transactie. Dat wordt dan 12x0,25 = 3 euro per lief&leed actie. Dat vind ik wel weer wat veel. Het gaat om tientjeswerk bij bijna elke actie.
Voor zover ik me herinner was/is WiebetaaltWat gewoon gratis? Feit is wel dat je er natuurlijk geen echte rekening mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
MJV schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:55:
[...]

Voor zover ik me herinner was/is WiebetaaltWat gewoon gratis? Feit is wel dat je er natuurlijk geen echte rekening mee hebt.
Er zijn kosten verbonden aan het koppelen van rekeingen aan WieBetaaltWat, maar dat is voor zo'n lijst in principe niet nodig. Bij het verrekenen krijgt men gewoon te zien wie ze moeten betalen of van wie ze geld ontvangen. Dat kan dan vervolgens handmatig via een betaalverzoek of overmaken geregeld worden.

Afbeeldingslocatie: https://is5-ssl.mzstatic.com/image/thumb/PurpleSource114/v4/16/bc/20/16bc201b-f425-6049-0f43-58f8f33e5339/8f3321f6-277f-4dc9-a675-c74b71254acb_iOS-12.9-inch-NL-5.png/576x768bb.png

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:36
Een bank heeft ook (theoretisch) een grote kluis met iedereen zijn geld. Door middel van administratie weten ze van wie welk stukje is. Daarmee wil ik zeggen dat je het geld prima op je rekening kunt laten schrijven. Dan moet je zelf in bijv. Excel een sluitende boekhouding bijhouden. Wie legt wat in en wat gaat er wanneer uit voor wie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

In een paar clubjes doen we het omgedraaid, is er een actie nodig dan stuurt de organisator (ik heb twee weken geleden bloemen en poepel gekocht voor iemand) iedereen behalve de zieke een tikkie (al dan niet met bedrag). Na 3 dagen kijken we wat er binnen is (de facto betaalt iedereen) en de organisator koopt dan wat.

Heb je weinig administratie aan en ook geen gedoe van mensen die weggaan maar wel een halve pot hebben betaald ed.

offtopic:
wel gaat dit om vaste niet-muterende vriendengroepjes.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:51
g0tanks schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:39:
Leuk, dan ga je weg, hier heb je een leuk cadeautje. Ohja en hier de afrekening van de laatste tijd.

Verder kosten inderdaad alleen transacties via de app geld. Die hoef je niet te gebruiken, 1x ingestonken, daarna nooit weer.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:09
Boudewijn schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:44:
In een paar clubjes doen we het omgedraaid, is er een actie nodig dan stuurt de organisator (ik heb twee weken geleden bloemen en poepel gekocht voor iemand) iedereen behalve de zieke een tikkie (al dan niet met bedrag). Na 3 dagen kijken we wat er binnen is (de facto betaalt iedereen) en de organisator koopt dan wat.

Heb je weinig administratie aan en ook geen gedoe van mensen die weggaan maar wel een halve pot hebben betaald ed.

offtopic:
wel gaat dit om vaste niet-muterende vriendengroepjes.
Dit doen wij op het werk ook. Betaalverzoeken per keer. Werkt prima en flexibel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Kalentum schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:03:
[...]

Dit doen wij op het werk ook. Betaalverzoeken per keer. Werkt prima en flexibel.
Kijk, heel simpel! Geen gedoe, geen rekening nodig. Thanks voor jullie antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Elke keer een Tikkie door degene die wat kocht, kan natuurlijk ook ja. Wel even opletten wie er structureel vergeet te betalen :X
LordSinclair schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:52:
[...]
Leuk, dan ga je weg, hier heb je een leuk cadeautje. Ohja en hier de afrekening van de laatste tijd.
Kan ook via prepay. Dan dus doei, hier heb je en een cadeautje en geld ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:28
koelkast schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:20:
[...]

Kijk, heel simpel! Geen gedoe, geen rekening nodig. Thanks voor jullie antwoorden!
Nou, geen gedoe... Ik zou het juist een hoop extra gedoe vinden als je bij ieder gelegenheid een tikkie moet sturen (en niet per ongeluk ook aan degene om wie het gaat :) ) en moet bijhouden of iedereen wel heeft betaald.

Dan zou ik toch eerder kiezen voor een Excel om een en ander bij te houden en het geld op je eigen rekening houden. En periodiek een tikkie naar iedereen sturen. Je kunt dan gelijk in dit Excel een en ander bijhouden aan verjaardagen, trouwdagen, wat iemand al eens van je heeft gehad etc. En ga je zelf uit dienst of heb je geen zin meer, dan geef je de Excel aan iemand anders en maakt het saldo naar diegene over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-06 23:14
F_J_K schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:05:
Elke keer een Tikkie door degene die wat kocht, kan natuurlijk ook ja. Wel even opletten wie er structureel vergeet te betalen :X
Ach, toch vast dezelfde persoon die structureel vergeet om de lief & leed contributie te betalen, dus maakt het onder de streep niet uit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:45
koelkast schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:10:
Ik ben op zoek naar een manier om een lief&leedpotje voor 12 collega's in ons team digitaal te kunnen beheren. Er worden kadootjes, kaartjes en bloemetjes van betaald en elke collega legt een paar keer per jaar een tientje in.
Eerder werd dit door een collega een fysiek potje bijgehouden, maar dit werd zo lastig met wisselen en vullen, dat ik een virtueel potje ben gaan maken.

Dus ... ooit begonnen met een gratis Bunq premium-account, dat inmiddels niet meer bestaat in die vorm. Daarna alles overgezet naar MoneYou (gestopt), nu naar Knab (kost nu ook geld) en nu dus niets, helaas. Met die diensten was het steeds heel handig om een betaalverzoek te sturen, die snel door iedereen werd voldaan.

Maar .. nu gekeken wat Openbank, N26 en Revolut kunnen bieden. Die hebben echter geen betaalverzoek-functie, en ook Tikkie is hiermee niet te gebruiken omdat het geen Nederlandse IBAN-nummer zijn (en Tikkie Duitsland is gestopt dus N26 gaat ook niet).

Heeft iemand hier een list? Ik wil liever mijn privérekening niet gebruiken, en het kan niet via de werkgever.
Ik zou natuurlijk een betaalverzoek kunnen doen naar mijn privérekening en dan het geld doorzetten naar de N26 rekening? Of zijn er andere (betere) mogelijkheden?
toon volledige bericht
Wat een gedoe. Kan toch gewoon op basis van vertrouwen? Ik heb gewoon in mijn rabo account onder mijn spaarrekenining een ‘potje’ gemaakt waar ik het geld van 25 collega’s naartoe heb geboekt.

Een keer een tikkie sturen en overboeken. En de bonnetjes bewaren voor het geval dat.

Mocht er een grote uitgave zijn voor een bruiloft oid dan hanteren wij ook de eerder genoemde methode.

[ Voor 4% gewijzigd door MagniArtistique op 07-11-2021 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breurink
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 29-11-2023
*spam

[ Voor 94% gewijzigd door ZieMaar! op 29-11-2023 16:06 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.