kleur van cel overnemen in ander tabblad in excel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegje85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-11-2023
Ik ben bezig met het maken van een overzichtsexcel met daarin een overzicht of er na een bepaalde datum een bepaald document aanwezig is. Ik heb met voorwaardelijke opmaak gedaan dat als er na die datum het bestand er is, een bepaalde cel groen wordt. is na die datum het document er, wordt die cel rood. Dit werkt ansich prima.

Echter wil ik op andere tabbladen(bijvoorbeeld tabblad2) een overzicht maken met een selectie van het totaal overzicht. Daarin wil ik ook hebben dat een cel dezelfde kleur aanneemt als in die in het overzichtstabel. Dus ook dat als het document er niet is, de cel rood is en als die er wel is mee veranderd naar groen. Nu doe ik door de groene of rode cel kopieren en met plakken speciaal met gekoppelde afbeelding naar de cel in tabblad2. Dit werkt wel, maar aangezien het overzichtstabel richting de 100 regels heeft wordt het bestand er bijzonder traag van. Ik vermoed dat dit komt, omdat excel al die afbeeldingen heeft en ook moet updaten.

Nu is mijn vraag of dit op een andere manier kan. Ik wil dus dat een cel op tabblad2 dezelfde kleur aanneemt en automatisch mee veranderd als die van een cel in het overzichtstabel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Je kunt op tabblad2 handmatig een nieuwe regel instellen voor voorwaardelijke opmaak op basis van een formule. In die formule kies je dan de cel uit de overzichtstabel, bijvoorbeeld
code:
1
=tabblad1!A1>0