De videokaart van de pc die ik enkele jaren geleden van mijn broer heb gekregen heeft het begeven. Omdat ik met Mozilla in Youtube met dit systeem (i5 - 3570K + Geforce GTX 660 Ti) geen YouTube-filmpjes kon kijken in 4K 60 fps op een 27 inch 4K scherm ga ik een volledig nieuw systeem kopen.
Ik kende voor enkele dagen terug eigenlijk bitter weinig over pc's. Mijn broer stelde een Ryzen 7 5800X en een ASUS GTX 1660 Ti voor. De huidige prijs van deze combinatie leek me zelf nogal duur om wat filmpjes te kijken. Vervolgens ben ik zelf op onderzoek gegaan en heb al veel bijgeleerd in de afgelopen dagen. Nu ben ik bij een systeem uitgekomen waarvan ik denk dat het voldoet aan mijn eisen. Graag liet ik de kenner er even naar kijken. Ik heb de compatibiliteit van de onderdelen bekeken en dat zou snor moeten zitten.
Naar ik begrijp zou dit systeem moeten toekomen met een kleinere voeding maar zou een zwaardere voeding de pc van stroom kunnen voorzien zonder noodzaak de ventilator te gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enkel surfen op het internet en YouTube-filmpjes bekijken in 4K 60fps op een Asus PB27UQ. Misschien in de toekomst overschakelen naar een 32 inch 4K scherm. Soms speel ik muziek af via de pc via een Bluetooth-speaker in de woonkamer en dit wil ik zeker behouden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst ergens tussen de 800 en 900 euro.
Heb je een absolute maximumprijs?
Zou graag onder de 1000 euro blijven. Montage kan ik laten doen door broer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Asus PB27UQ beeldscherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik met wat ik heb uitgedokterd er zeker kom. Ik ben niet zeker of de koeling voor gewoon surfen overgedimensioneerd is. Het idee is dat de ventilatoren dan op minimum toerental kunnen draaien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Betaal graag de juiste prijs voor kwalitatieve producten voor mijn toepassing. Koop niet graag zo goedkoop mogelijk en matige kwaliteit of sluipverbruik..
Naar welk merk gaat je voorkeur uit?
Fabrikanten die kwalitatieve producten aanbieden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet zo stil als mogelijk zijn, zelfs liefst geruisloos en vlot te koelen zijn. Aangezien mijn printer op de pc staat verkies ik ATX formaat van kast.
Ga je overklokken?
Nee, tenzij dit over enkele jaren nodig blijkt om bij te blijven.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Standaard.
Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik pas in de afgelopen dagen me heb ingelezen en ingekeken over pc's zou ik graag van de kenner weten wat zijn idee is over mijn voorgestelde systeem en de absolute bevestiging dat ik hiermee 4k 60 fps YouTube-filmpjes kan kijken.
Ik kende voor enkele dagen terug eigenlijk bitter weinig over pc's. Mijn broer stelde een Ryzen 7 5800X en een ASUS GTX 1660 Ti voor. De huidige prijs van deze combinatie leek me zelf nogal duur om wat filmpjes te kijken. Vervolgens ben ik zelf op onderzoek gegaan en heb al veel bijgeleerd in de afgelopen dagen. Nu ben ik bij een systeem uitgekomen waarvan ik denk dat het voldoet aan mijn eisen. Graag liet ik de kenner er even naar kijken. Ik heb de compatibiliteit van de onderdelen bekeken en dat zou snor moeten zitten.
Naar ik begrijp zou dit systeem moeten toekomen met een kleinere voeding maar zou een zwaardere voeding de pc van stroom kunnen voorzien zonder noodzaak de ventilator te gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enkel surfen op het internet en YouTube-filmpjes bekijken in 4K 60fps op een Asus PB27UQ. Misschien in de toekomst overschakelen naar een 32 inch 4K scherm. Soms speel ik muziek af via de pc via een Bluetooth-speaker in de woonkamer en dit wil ik zeker behouden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst ergens tussen de 800 en 900 euro.
Heb je een absolute maximumprijs?
Zou graag onder de 1000 euro blijven. Montage kan ik laten doen door broer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Asus PB27UQ beeldscherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik met wat ik heb uitgedokterd er zeker kom. Ik ben niet zeker of de koeling voor gewoon surfen overgedimensioneerd is. Het idee is dat de ventilatoren dan op minimum toerental kunnen draaien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Betaal graag de juiste prijs voor kwalitatieve producten voor mijn toepassing. Koop niet graag zo goedkoop mogelijk en matige kwaliteit of sluipverbruik..
Naar welk merk gaat je voorkeur uit?
Fabrikanten die kwalitatieve producten aanbieden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet zo stil als mogelijk zijn, zelfs liefst geruisloos en vlot te koelen zijn. Aangezien mijn printer op de pc staat verkies ik ATX formaat van kast.
Ga je overklokken?
Nee, tenzij dit over enkele jaren nodig blijkt om bij te blijven.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Standaard.
Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik pas in de afgelopen dagen me heb ingelezen en ingekeken over pc's zou ik graag van de kenner weten wat zijn idee is over mijn voorgestelde systeem en de absolute bevestiging dat ik hiermee 4k 60 fps YouTube-filmpjes kan kijken.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600G Boxed | € 229,90 | € 229,90 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B550-PLUS (WI-FI) | € 140,49 | € 140,49 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Grijs | € 67,97 | € 67,97 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 SE-AM4 | € 84,91 | € 84,91 |
| 3 | Ventilatoren | Noctua NF-A14 FLX, 140mm | € 21,70 | € 21,70 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 71,90 | € 71,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Core Gold GM 500 | € 68,69 | € 68,69 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 76,46 | € 76,46 |
| 1 | Overclocking | Noctua NT-H2 3,5 gram | € 11,55 | € 11,55 |
| Totaal | € 773,57 | |||