Welke netwerkkabel naar de schuur/garage.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-10 10:45
Mijn vraag
Ik ga een netwerkkabel aanleggen vanaf de kruipruimte van mijn huis naar de garage. De kabel komt een stuk van 5 meter door de grond. In een kabelbeschermingsbuis/mantelbuis.
De kabel zal gebruikt worden voor een of meer beveiligingscamera’s.

Welk type kabel kan ik hiervoor het beste aanschaffen?

...

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:12

M2M

medicijnman

Er zijn speciale grondkabels, je kunt ook een glasvezelkabel nemen samen met twee media converters. Maar aangezien je er waarschijnlijk niet eenvoudig meer bij kunt, is het verstandig meer dan 1 kabel neer te leggen, als dat zou passen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:53

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je geen PoE nodig hebt zou ik altijd voor glas gaan voor camera's e.d. Dan is het meteen galvanisch gescheiden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ok! Glas….dat is even nieuw voor me. Ik heb hier sowieso nog geen actieve glasaansluiting, Daar heb ik dan die media converters voor nodig? Ik moet me daar dan nog even in verdiepen.
Nb.
Ruimte in die mantelbuis is voldoende , doorsnede 3,5 cm.
En of het poe wordt, is nog open,

[ Voor 9% gewijzigd door fmrama op 02-11-2021 20:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 22:06
Belden 7965EPE . is bv bij netwerkwinkel.com per meter te koop, of een 100m haspeltje...

ik zou er wel gelijk voor elke camera + voor de wifi + reserve leggen ...
dus gelijk voor een 40mm buis oid gaan en stuk of 6 kabels ingooien (zodat je extra switches kan vermijden)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:09
Poe met glas wordt ook erg lastig.
En als je een mantelbuis hebt is grondkabel ook overbodig.
Gewoon cat 6 utp nemen en opletten dat je geen cca koopt.

[ Voor 63% gewijzigd door Ben(V) op 02-11-2021 21:09 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ok! Bedankt allen voor de tips. Ik weet weer wat meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Voor poe op je endpoint kan je ook gewoon een poe switch gebruiken met een sfp ingang. Zelf de Microtik Powerlite 7r met een 10GB sfp+ erin hangen. Werkt perfect.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Nog even een vraagje over POE

De bedoeling is dat er een switch komt in de bijkeuken. Hier vandaan gaan dan 2 kables naar de garage voor beveiligingscamera’s . Voorkeur met poe. In de bijkeuken hangt ook de omvormer voor de zonnepanelen. Deze komt ook aan de switch te hangen.
Stel dat ik switch met alleen POE neem , geeft dit dan geen problemen met de omvormer als die op een poort met POE wordt aangesloten?
Ik heb al gelezen dat de switch dat zelf regelt. Maar ik ben toch een beetje huverig met een prijzige omvormer, vandaar.

[ Voor 13% gewijzigd door fmrama op 03-11-2021 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 22:06
kan helemaal geen kwaad, POE is een goeie standaard
je apparaat vraagt naar POE voeding (of niet).. je zonnepaneel gaat niet naar POE stroom vragen , en gaat het dus ook niet krijgen

enige uitzonderingen zijn sommige oudere 48v passief switches, daar blijf je beter van weg.
maar bv een cisco sg350-10MP (om maar eens iets ernstig stevigs te noemen) , kan je niks mee fout doen
Pagina: 1