Macbook pro 2020 draadloos streamen naar tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavemanrik
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-05-2022
Ik wil graag weten hoe ik vanuit mijn stoel draadloos films kan streamen van mijn MacBook 13” 2020 naar mijn tv. Deze heeft geen AirPlay. Philips tv ambilight

Doe het nu met hdmi-kabel maar wil dit dus graag draadloos doen.
Chromecast werkt niet goed.
Zijn er nog andere opties?

Dank alvast,

Rik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bremsy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-03 11:03
AppleTV aanschaffen. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Heeft MacOS geen Miracast ondersteuning? Meeste TV's ondersteunen dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-05 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Umbrah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:41:
Heeft MacOS geen Miracast ondersteuning? Meeste TV's ondersteunen dat wel.
Nee, alleen AirPlay, anders dongel met HDMI poort aanschaffen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

cavemanrik schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:42:
Ik wil graag weten hoe ik vanuit mijn stoel draadloos films kan streamen van mijn MacBook 13” 2020 naar mijn tv. Deze heeft geen AirPlay. Philips tv ambilight

Doe het nu met hdmi-kabel maar wil dit dus graag draadloos doen.
Chromecast werkt niet goed.
Zijn er nog andere opties?

Dank alvast,

Rik
  • Films in een map zetten op je Mac
  • Plex Media Server installeren op je Mac.
  • Plex downloaden op je Philips TV
  • Lekker genieten van je films, de Mac kan je dan trouwens ook gewoon dichtklappen

[ Voor 24% gewijzigd door Greatsword op 04-11-2021 20:53 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zou lekker die HDMI kabel blijven gebruiken als je het goedkoop en simpel wil houden.

Als je het serieuzer wil aanpakken zou ik een UNRAID servertje plaatsen met Sonarr, Radar en PlexMediaServer, en stream alles naar je TV of NVidia Shield of AppleTV.

Als je dat iets te avontuurlijk vindt is een recente Synology NAS een leuk maar duurder startpunt.

Moraal van het verhaal; een MacBook is niet bedoelt als streaming server, verwacht hier dus ook geen wonderen van, niet in prestaties maar ook niet in gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

EValentino schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:54:

Moraal van het verhaal; een MacBook is niet bedoelt als streaming server, verwacht hier dus ook geen wonderen van, niet in prestaties maar ook niet in gebruiksgemak.
Draai hier al jaren Plex op mijn Mac, de films e.d. staan wel op mijn NAS en qua prestaties is die in ieder geval een stuk krachtiger dan de gemiddelde (synology) NAS.

4K 10bit HDR materiaal, HEVC/x265 / Blu Ray Remux etc allemaal zonder problemen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Greatsword schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:20:
[...]

Draai hier al jaren Plex op mijn Mac, de films e.d. staan wel op mijn NAS en qua prestaties is die in ieder geval een stuk krachtiger dan de gemiddelde (synology) NAS.

4K 10bit HDR materiaal, HEVC/x265 / Blu Ray Remux etc allemaal zonder problemen.
Ik denk dat een (zelfbouw) NAS met hardware die rustig 1/5e van jouw Mac kost diezelfde 4K Remux prima doorgeeft naar je TV, maar ieder z’n ding natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06:58
Ik gebruik een Apple TV. Heb je ook geen omkijken meer naar en heel gemakkelijk. Ideaal als je na een werkdag thuis komt en je gewoon een film of serie wilt kijken in plaats van eens lekker te 'tweaken'. Of dat je partner iets met je wilt kijken op Netflix maar je in plaats daarvan ziet klooien met een Terminal scherm omdat de laatste Linux update je mooie custom build media center set-up heeft laten crashen.

Zelf gebruik ik vaak VLC media player op de Apple TV. Dan kun je als je wil zelfs films (tijdelijk) op de Apple TV opslaan, door kwestie van heen slepen. Maar streamen kan er ook prima mee. (Niet Allene vanaf je Mac maar ook vanaf je telefoon en zowat elk ander apparaat ook trouwens). Maar wil je ipv VLC Plex gebruiken, kan dat ook.

Airplay kan ook. Al ben ik zelf geen fan van mirroring/synchrone weergave. Ik merk dat de framerate niet lekker vloeiend is. Maar bij gebrek aan beter is het fijn dat het er op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
PrimusIP schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:00:
Ik gebruik een Apple TV. Heb je ook geen omkijken meer naar en heel gemakkelijk. Ideaal als je na een werkdag thuis komt en je gewoon een film of serie wilt kijken in plaats van eens lekker te 'tweaken'. Of dat je partner iets met je wilt kijken op Netflix maar je in plaats daarvan ziet klooien met een Terminal scherm omdat de laatste Linux update je mooie custom build media center set-up heeft laten crashen.

Zelf gebruik ik vaak VLC media player op de Apple TV. Dan kun je als je wil zelfs films (tijdelijk) op de Apple TV opslaan, door kwestie van heen slepen. Maar streamen kan er ook prima mee. (Niet Allene vanaf je Mac maar ook vanaf je telefoon en zowat elk ander apparaat ook trouwens). Maar wil je ipv VLC Plex gebruiken, kan dat ook.

Airplay kan ook. Al ben ik zelf geen fan van mirroring/synchrone weergave. Ik merk dat de framerate niet lekker vloeiend is. Maar bij gebrek aan beter is het fijn dat het er op zit.
Probeer InFuse eens, beste aankoop ooit 8)
Pagina: 1