Zanussi wasmachine trommel los in kuip

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neemerci
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06-12-2024
Hallo,

Ik heb een Zanussi wasmachine (ongeveer 15 jaar oud).
Enkele dagen geleden hoorde ik een vreemd geluid maar na de was er niet meer aan gedacht. Wel vond ik de was natter dan anders. Na opnieuw een was te draaien viel het extra op hoe nat die wel was. Het was duidelijk dat er iets mis is. Ik dacht: zet het even op zwieren om te zien wat dat doet/niet doet.
Hoor ik opnieuw dat vreemde geluid en zie ik dat de trommel lijkt los te zijn maar wel nog wat meedraait.

Eenmaal de was er uit zie ik dat de trommel gewoon los ligt in de kuip. De ophangingveren zijn ok.
Kuip is van plastiek maar kan eigenlijk niets zien van wat er nu kapot is.
Het is me niet helemaal duidelijk hoe een trommel nu verbonden is met de kuip. Zit dit gewoon in die rubber afsluiting en is het misschien gewoon een kwestie van die er terug in te krijgen?

Is dit nog eenvoudig herstelbaar? Aangezien het toestel 15 jaar oud is vrees ik voor wisselstukken. Maar heb nu ook niet echt de mogelijkheid om het gehele ding uit elkaar te halen, uitvissen wat het probleem is, onderdeel bestellen en terug alles monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had je al gekeken op basis van het typenummer of je een handleiding online gevonden hebt hoe dat ding uit elkaar kan? Of, misschien net zo slim, een bedrijf die het euvel kent (want na 15 jaar zal je vast niet de enige zijn) en daarmee al een offerte / afspraak gemaakt voor mogelijk bekijken van het euvel?

Je vraagt nu een beetje aan ons "de machine is niet open, ik weet niet wat precies defect is maar is dat eenvoudig te herstellen"; persoonlijk zeg ik dan "nee".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neemerci
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06-12-2024
MAX3400 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:44:
Had je al gekeken op basis van het typenummer of je een handleiding online gevonden hebt hoe dat ding uit elkaar kan? Of, misschien net zo slim, een bedrijf die het euvel kent (want na 15 jaar zal je vast niet de enige zijn) en daarmee al een offerte / afspraak gemaakt voor mogelijk bekijken van het euvel?

Je vraagt nu een beetje aan ons "de machine is niet open, ik weet niet wat precies defect is maar is dat eenvoudig te herstellen"; persoonlijk zeg ik dan "nee".
Ik vroeg me af hoe de trommel met de kuip "verbonden" is. Kogellagers blijkbaar. En niet economisch interessant om te vervangen omdat deze blijkbaar verlijmd zitten en de hele trommel en kuip vervangen moeten worden.

Verder zeg ik niet "de machine is niet open" aangezien de machine open is :) maar ik wou niet het hele boeltje demonteren. Ik zou denken dat iemand die iets weet over wasmachines al enkele ideeën heeft of wat er hier kan mis gaan waardoor die trommel los in de kuip ligt.

Anyway. Andere wasmachine gekocht. :)

Toch bedankt.