Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gaat om een game-pc. Mijn huidige is ondertussen 10 jaar oud, met tussentijds 1x een nieuwe videokaart (i5-2500k zonder overklokken en AMD 7950). Tot nu toe gaat dit redelijk, ik kan eigenlijk altijd alles nog wel spelen, maar hij is nu echt aan vervanging toe. Te vaak haperingen, te lage settings bij games, en hij wordt nu te warm
Wat ik dus graag ermee zou willen doen: Weer voor een langere periode alle games aan kunnen. Voor nu speel ik gewoon op 1080p/60fps; maar zou eventueel naar 1440p willen gaan en een hogere verversing. Alles op ultra is overigens geen must
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen hard budget; ik ga voor de minimale kosten voor toch een leuk systeem wat lang mee gaat. Als ik zo de andere topics kijk, en de BBG, dan kom ik op zo'n 1100-1300 euro uit als bereik (alleen voor de desktop, exclusief randapparatuur)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles is aan vervanging toe
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de 2 lijsten onderaan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Nee ik zou graag alles zonder overklokken willen doen
Wat verwacht je van ons?
Momenteel ben ik uitgekomen op 2 lijsten: 1 met een AMD CPU en 1 met een intel CPU (op basis van BBG en het topic wat is gebruikt om deze te maken.
Een paar vragen daarover:
- Wat zou jullie advies zijn tussen AMD (1250 euro) en Intel (1150 euro)? Is het snelheid verschil de 100 euro waard? En is het eventueel interessant om op de 12600kf te wachten?
- Videokaart: Zou een 6600XT (~650 euro) het waard zijn tov een 6600 (~580 euro)?
- SSD: Wat zouden jullie adviseren tussen de Kingston A2000 en de XPG SX6000 Pro? (of andere alternatieven)
- Voeding: Dezelfde vraag over Corsair TX500M vs Fractal Design Ion Gold 550W? (of andere alternatieven)
- Behuizing: Deze vind ik erg lastig (veelste veel opties). Qua uiterlijk maakt het mij niet zo heel veel uit. Een USB C aansluiting zou wel fijn zijn ivm toekomst-proof. Verder is het voor mij vooral belangrijk dat hij stil is, en goed koelt (zonder overklokken). Voorkeur is om niet zelf fans in te hoeven bouwen, maar als dit echt beter is dan is dit geen groot probleem (moet ik alleen even uitzoeken hoe dan de fan-aansturing werkt).
Optie 1: AMD
Optie 2: Intel (BBG)
Het gaat om een game-pc. Mijn huidige is ondertussen 10 jaar oud, met tussentijds 1x een nieuwe videokaart (i5-2500k zonder overklokken en AMD 7950). Tot nu toe gaat dit redelijk, ik kan eigenlijk altijd alles nog wel spelen, maar hij is nu echt aan vervanging toe. Te vaak haperingen, te lage settings bij games, en hij wordt nu te warm
Wat ik dus graag ermee zou willen doen: Weer voor een langere periode alle games aan kunnen. Voor nu speel ik gewoon op 1080p/60fps; maar zou eventueel naar 1440p willen gaan en een hogere verversing. Alles op ultra is overigens geen must
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen hard budget; ik ga voor de minimale kosten voor toch een leuk systeem wat lang mee gaat. Als ik zo de andere topics kijk, en de BBG, dan kom ik op zo'n 1100-1300 euro uit als bereik (alleen voor de desktop, exclusief randapparatuur)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles is aan vervanging toe
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de 2 lijsten onderaan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Nee ik zou graag alles zonder overklokken willen doen
Wat verwacht je van ons?
Momenteel ben ik uitgekomen op 2 lijsten: 1 met een AMD CPU en 1 met een intel CPU (op basis van BBG en het topic wat is gebruikt om deze te maken.
Een paar vragen daarover:
- Wat zou jullie advies zijn tussen AMD (1250 euro) en Intel (1150 euro)? Is het snelheid verschil de 100 euro waard? En is het eventueel interessant om op de 12600kf te wachten?
- Videokaart: Zou een 6600XT (~650 euro) het waard zijn tov een 6600 (~580 euro)?
- SSD: Wat zouden jullie adviseren tussen de Kingston A2000 en de XPG SX6000 Pro? (of andere alternatieven)
- Voeding: Dezelfde vraag over Corsair TX500M vs Fractal Design Ion Gold 550W? (of andere alternatieven)
- Behuizing: Deze vind ik erg lastig (veelste veel opties). Qua uiterlijk maakt het mij niet zo heel veel uit. Een USB C aansluiting zou wel fijn zijn ivm toekomst-proof. Verder is het voor mij vooral belangrijk dat hij stil is, en goed koelt (zonder overklokken). Voorkeur is om niet zelf fans in te hoeven bouwen, maar als dit echt beter is dan is dit geen groot probleem (moet ik alleen even uitzoeken hoe dan de fan-aansturing werkt).
Optie 1: AMD
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 293,73 | € 293,73 |
| 1 | Moederborden | MSI B550M PRO-VDH | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 6600 Eagle 8G | € 579,- | € 579,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 63,90 | € 63,90 |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool Gammax 400S | € 18,90 | € 18,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF432C16BBK2/16 | € 66,56 | € 66,56 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 66,90 | € 66,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 83,90 | € 83,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.231,89 | ||
Optie 2: Intel (BBG)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-11400F Boxed | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B560M Bazooka | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 6600 Eagle 8G | € 579,- | € 579,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 63,90 | € 63,90 |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool Gammax 400S | € 18,90 | € 18,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design Ion Gold 550W | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Solid state drives | XPG SX6000 Pro 1TB | € 87,10 | € 87,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.141,70 | ||
:fill(white):strip_exif()/f/image/e3G7CyzxFJZaR8f75l46ATU5.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/CUKMLAxorjtdpEmsTy9RTcTI.png?f=user_large)