Nieuwe TV zo vlak mogelijk vlak tegen schuine wand hangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Martinez
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-05 12:45
Ik ben bezig met het verbouwen van mijn slaapkamer. Er komt een sierhaard met daarboven een licht schuine wand waar ik een nieuwe tv vlak tegenaan wil gaan hangen.

Het toestel moet ik nog kiezen, maar dit zal een goedkoper high-end toestel van samsung of lg gaan worden van zo'n 50-55 inch

Wat ik erg belangrijk vind is dat het toestel zo vlak mogelijk tegen de wand aan komt. Ik heb gezien dat er van beide genoemde merken no-gap beugels te koop zijn, wat me wel aanspreekt.

Het probleem wat ik verwacht te krijgen is dat de meeste van deze beugels gemaakt zijn voor rechte wanden. Ik zie dat de no-gap beugels met een as in 2 haakjes gehangen worden. Ik vraag me af of de onderkant van het toestel niet van de wand af gaat kantelen wanneer je het aan een schuine wand hangt.

Daarnaast hebben de no-gap beugels die ik gevonden heb allemaal de mogelijkheid om te kantelen, wat in mijn geval dus niet nodig is omdat de muur dus al schuin is. Het lijkt erop dat die kantelmechanismen met een soort veer werken, waarbij ik me afvraag of die veren stijf genoeg zijn om niet uit zichzelf te kantelen wanneer het toestel aan een schuine wand hangt.

Is er iemand die ervaring heeft met no-gap beugels en/of schuine wanden? Ik ben benieuwd of mijn bovenstaande zorgen terecht zijn, en wat een goeie oplossing zou zijn om het toestel mooi maar toch stevig aan de wand te hangen

Ik heb wat fotos bijgevoegd ter illustratie

Alle advies en tips zijn welkom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxKV4Q_1gLSkMdohywaE-iyOEYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jIKETRcLuEtpK5KUcXHzi5b0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3hgIN3Z_-1XrT_pxD1Mmap5eJo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PaKS5lUfLS6c9leoRcUgjlvu.jpg?f=user_large

Beste antwoord (via Don_Martinez op 02-11-2021 21:21)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:08
Ik zou het misschien gewoon zelf maken. Afhankelijk van hoe perfect het moet eindigen
Een VESA mount is niet meer dan 4 gaten. Dan maak je een (grote) plank die je op de achterkant van je TV schroeft. Die plank heeft dezelfde grootte als het schuine muurdeel erachter. En die plank schroef je / bout je / scharnier je aan je bestaande muurframe. Dan kun je hem nog steeds eraf halen, en dat is dunner dan een ieder welke beugel je kan vinden.

Dan kun je eventueel nog dat gipsplaat onder je TV wat opdikken om het zelfs perfect te laten aansluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door OnTracK op 02-11-2021 17:39 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:19
Kijk eens bij de muurbeugel van IKEA, modelletje Uppleva. Gaat vrij strak tegen de muur en zit vastgeklemd met een haakjessysteem. Vogels heeft er in ieder geval ook eentje (gehad). Mijn TV zat daarmee erg strak en stevig tegen een schuine muur, en voelde stevig genoeg aan. Ik zou er alleen niet aan gaan hangen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Martinez
Dank voor je reactie. zowel de ikea als de vogels variant lijken me goed geschikt voor een schuine wand. Wel komen ze 3 centimeter van de wand af te hangen.

Als het uberhaubt mogelijk is heb ik hem liever nog vlakker, zoals met die no-gap beugels

edit: Vogels heeft er nog eentje die onderin vastklikt en nog dichter op de muur hangt: https://www.vogels.com/nl...e-tv-beugels?product=4888

Iemand nog een voorstel dat nog dichter op de muur hangt?

[ Voor 31% gewijzigd door Don_Martinez op 02-11-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 15:03
Misschien een raar idee, of juist een oplossing vanuit een andere hoek: Waarom maak de je wand niet recht?
Als je vanuit de top van de schuine bovenkant een plaat gips recht naar beneden maakt loopt alles strak.
Hierdoor heb je minder te doen met een scheve wand en de zwartekracht v.s. platte TV aan een beugel.

Mocht je de wand schuin willen- of moeten houden, dan kun je een normale TV beugel nemen waarbij je op de achterkant van de TV haken schroeft en op de muur een beugel monteerd. Ik gok dat de haken voldoende diep in de muurbeugel borgen dat de TV ook iets scheef naar voren kan overhellen. Vaak zit er zelfs een borgpen door de haken heen die je met een kort touwtje o.i.d. moet opentrekken om de TV los van de beugel te krijgen.

De meest vlakke beugels voor een platte TV zijn volgens mij de staalkabel concepten zoals dit voorbeeld. Maar of dit ook op een schuine wand goed blijft zitten durf ik niet zo te zeggen. Het gaat er om dat het geheel goed blijft haken zodat het niet losschiet onder de zwaartekracht en/of met perongeluk aantikken.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Martinez
Dank voor het meedenken.

De schuine wand is er juist zodat ik vanuit mijn bed recht op de tv kan kijken, zo hangt hij vlak aan de wand en toch in de ideale hoek. Achter de schijne wand zit bovendien een schuin dak waardoor de bovenkant van de wand niet verder naar achteren kan.

Als ik het zo hoor dan denk ik dat ik voor zo'n vlakke beugel met van die borgpennen moet gaan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:08
Ik zou het misschien gewoon zelf maken. Afhankelijk van hoe perfect het moet eindigen
Een VESA mount is niet meer dan 4 gaten. Dan maak je een (grote) plank die je op de achterkant van je TV schroeft. Die plank heeft dezelfde grootte als het schuine muurdeel erachter. En die plank schroef je / bout je / scharnier je aan je bestaande muurframe. Dan kun je hem nog steeds eraf halen, en dat is dunner dan een ieder welke beugel je kan vinden.

Dan kun je eventueel nog dat gipsplaat onder je TV wat opdikken om het zelfs perfect te laten aansluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door OnTracK op 02-11-2021 17:39 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Martinez
Zoals je op de foto kunt zien is de muur vandaag netjes gestuukt, dus een plank gaat lastig worden. Maar zelf iets maken is misschien alsnog wel een idee. Als ik 4 bouten in de vesa gaten draai, die een centimeter uitsteken, dan kan ik op de muur wel 2 stalen strips schroeven waar ik dan een stukje uit slijp om de bouten in te laten vallen.

Ik ga ermee aan de slag, bedankt voor het meedenken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don_Martinez
Geinspireerd door dit topic heb ik het uiteindelijk zelf gemaakt.

Ik heb 2 stalen strips (2mm dik) gemaakt met in beide strips 2 sleufjes. Vervolgens 4 bouten achterin het scherm waarvan de schacht 2 mm uitsteekt.

Beide strips vervolgens 2mm verzonken aan de muur geschroefd, en gezorgd dat er om de sleufjes heen een centimeter diep gipsplaats weggesneden is vervolgens kan ik de bouten in de sleufjes laten zakken, waardoor de koppen van de bouten achter de strip vallen. Toestel zit nu strak tegen de muur, blijft goed hangen op de schuine wand, en is simpel weer te verwijderen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TxC2xgJ7YT-OgkmeX03ZbTUFAhc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LEVIv02Q7C9IMxLZDd1g8Wxd.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1