Hi,
In excel heb ik een database met onder andere hyperlinks naar bestanden op de computer.
Nu wil ik in een ander workbook deze database importeren. Dit gaat goed alleen krijg ik de hyperlinks als platte tekst geïmporteerd.
Weet iemand wat ik aan de code moet veranderen zodat hij ook de hyperlinks meeneemt?
Ik heb ook al geprobeerd om de selectie te selecteren, kopieren en te plakken maar dit werkt ook niet.
Volgens mij gaat het bij regel 34 en 35 hieronder niet goed.
In excel heb ik een database met onder andere hyperlinks naar bestanden op de computer.
Nu wil ik in een ander workbook deze database importeren. Dit gaat goed alleen krijg ik de hyperlinks als platte tekst geïmporteerd.
Weet iemand wat ik aan de code moet veranderen zodat hij ook de hyperlinks meeneemt?
Ik heb ook al geprobeerd om de selectie te selecteren, kopieren en te plakken maar dit werkt ook niet.
Volgens mij gaat het bij regel 34 en 35 hieronder niet goed.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| Private Sub import_Click() Dim Target_Workbook As Workbook Dim Source_Workbook As Workbook Dim Source_Path As String Dim source As FileDialog Dim selectedFile As String Set source = Application.FileDialog(msoFileDialogFilePicker) On Error Resume Next With source .Title = "Selecteer bestand met bonnen en contacten" .AllowMultiSelect = False .InitialFileName = ThisWorkbook.Path .Show selectedFile = .SelectedItems(1) End With '''''Assign the Workbook File Name along with its Path '''''Change path of the Target File name Source_Path = selectedFile Set Source_Workbook = Workbooks.Open(Source_Path) Set Target_Workbook = ThisWorkbook '''''With Target_Workbook object now, it is possible to pull any data from it '''''Read Data from Target File Source_Data = Source_Workbook.Worksheets("Bonnen").Range("A2:G999") Target_Workbook.Worksheets("Bonnen").Range("A2:G999") = Source_Data '''''Close Target Workbook Target_Workbook.Save Source_Workbook.Close False '''''Process Completed MsgBox "Bonnen en contacten zijn geimporteerd" End Sub |