Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElineK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 19:00
Overgegaan van Win 10 naar 11. Alles schijnt te werken behalve een programma van Microsoft zelf, het knipprogramma. Alles al gedaan, zelfs een nieuwe installatie van Win 11 maar het probleem blijft. Het programma opent gewoon maar zodra ik op nieuw klik krijg ik en pop-up met de tekst:

"Schermknipsel kan niet worden geopend vanwege een probleem met Windows. Mogelijk kunt u het probleem oplossen door uw pc te vernieuwen."

Op de laptop werkt deze app wel naar behoren. Ik zie in de Windows store dat meer mensen er last van hebben, maar waarom het wel op de laptop werkt en niet op de desktop is mij een raadsel.
...

GIGABYTE B360M-D3H
Intel Core i5-8500
Windows 11 build 22000.282
...

App verwijderen, opnieuw installeren en tenslotte een nieuwe Win 11 installatie
...

Beste antwoord (via ElineK op 04-11-2021 13:58)

• fvg08
  • Registratie: Juni 2018
  • Niet online
Deze oplossing werkte bij mij meteen, zonder Windows 11 opnieuw te installeren of het Windows Insider-programma te gebruiken:

1) Open het Knipprogramma en test of je de foutmelding opnieuw krijgt. Sluit het Knipprogramma als je de foutmelding krijgt.
2) Ga naar Instellingen > Tijd en Taal > Datum en Tijd. Zet 'Tijd automatisch instellen' uit.
3) Klik naast de tekst 'De datum en tijd handmatig instellen' op de knop 'Wijzigen'. Verander de datum naar 30 oktober 2021 en klik op 'Wijzigen'.
4) Open het Knipprogramma en test of je de foutmelding opnieuw krijgt. Bij mij werkt het Knipprogramma, zonder foutmelding.
5) Sluit het Knipprogramma en zet in de Instellingen 'Tijd automatisch instellen' aan. De datum wordt naar vandaag gewijzigd.
6) Open het Knipprogramma en test of het nog steeds werkt.

Vrij vertaald van:
https://techcommunity.mic...2778/highlight/true#M4257

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simson0606
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 15:56
Misschien niet helemaal het antwoord op je vraag maar met Windows toets + shift + S kan je ook screenshots maken zoals met het knipprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 11:33
ff via de Windows store Knippen en aantekenen downloaden daarmee kun je er weer gebriuk van maken. Dit is de opvolgen van knipprogramma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElineK
simson0606 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:00:
Misschien niet helemaal het antwoord op je vraag maar met Windows toets + shift + S kan je ook screenshots maken zoals met het knipprogramma.
Dat was altijd zo ja, dan kom je in het bewuste knipprogramma uit, ook wel knippen en aantekenen genaamd, en dat werkt dus niet meer :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 11:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElineK
Zo kom ik nog eens ergens, las daar dat je over kunt schakelen naar Windows Insider https://insider.windows.com/en-us/getting-started en warempel het werkt weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElineK
sjtienuh schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:05:
ff via de Windows store Knippen en aantekenen downloaden daarmee kun je er weer gebriuk van maken. Dit is de opvolgen van knipprogramma
Dat is nou juist de app die het niet doet, maar ik heb het opgelost door Windows Insider aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witstert
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-12-2024
ElineK schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:34:
[...]

Zo kom ik nog eens ergens, las daar dat je over kunt schakelen naar Windows Insider https://insider.windows.com/en-us/getting-started en warempel het werkt weer. :)
Correct. Signing up to Windows Insider Program is the resolution. But why?

Thank you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berkeboompje
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-11-2021
Ik ervaar ook precies hetzelfde probleem sinds de update naar Windows 11.
Knipprogramma werkt niet meer, ik krijg de popup met: Schermknipsel kan niet worden geopend vanwege een probleem met Windows. Mogelijk kunt u het probleem oplossen door uw pc te vernieuwen
Windows toets + shift + S werkt ook niet.
App verwijderd en opnieuw gedownload maar dat werkt ook niet.
Nu begrijp ik dat je Windows Insider kan gebruiken, maar krijg je dan niet alle beta versies incl. bugs etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElineK
Berkeboompje schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:38:
Nu begrijp ik dat je Windows Insider kan gebruiken, maar krijg je dan niet alle beta versies incl. bugs etc?
Dat is nou het gekke ervan, je hoeft je alleen maar te registreren voor Windows Insider en te herstarten. Je kunt de insider updates zelf kiezen bij de updates, maar dat heb ik niet gedaan, het knippen en aantekenen programma werkte meteen al. Dus alleen het installeren van Insider zonder de updates te installeren helpt (bij mij) al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FtD
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-11-2021

FtD

Bij mij werkt het niet op mijn ASUS laptop, ook niet na installatie van Insider.
Weet iemand een ander programma dat hetzelfde doet dan het dan de knip app van Windows.
Heb al gegoogeld maar niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc van Essen
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-09 10:47
Dit werkte bij mij:
https://www.windowslatest...this-app-cant-open-error/

Hopelijk helpt het jullie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 21:14
Het volgende werkte inderdaad voor mij. @Luc van Essen thx!. Als het weer werkt, kan de tijd weer op automatisch.

Change the date to fix Snipping Tool crashes:

Open Settings app.
Navigate to Time & Langauge.
If the ‘Set time automatically option is switched on”, turn it off.
Select “Change” next to ‘Set date and time manually’.
Change the Date to October 31 or before, and change it back to the latest date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkeboompje
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-11-2021
Windows Insider aangemeld en geïnstalleerd, en de app werkte direct weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 14:42
Vanmorgen een (grotere) update binnengehaald en bij mij werkt het zoals het hoort.
(enfin: één poging gedaan, maar die lukte gewoon)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• fvg08
  • Registratie: Juni 2018
  • Niet online
Deze oplossing werkte bij mij meteen, zonder Windows 11 opnieuw te installeren of het Windows Insider-programma te gebruiken:

1) Open het Knipprogramma en test of je de foutmelding opnieuw krijgt. Sluit het Knipprogramma als je de foutmelding krijgt.
2) Ga naar Instellingen > Tijd en Taal > Datum en Tijd. Zet 'Tijd automatisch instellen' uit.
3) Klik naast de tekst 'De datum en tijd handmatig instellen' op de knop 'Wijzigen'. Verander de datum naar 30 oktober 2021 en klik op 'Wijzigen'.
4) Open het Knipprogramma en test of je de foutmelding opnieuw krijgt. Bij mij werkt het Knipprogramma, zonder foutmelding.
5) Sluit het Knipprogramma en zet in de Instellingen 'Tijd automatisch instellen' aan. De datum wordt naar vandaag gewijzigd.
6) Open het Knipprogramma en test of het nog steeds werkt.

Vrij vertaald van:
https://techcommunity.mic...2778/highlight/true#M4257

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 21:18
Super, dat werkt! ik had het tijd aanpassen al geprobeerd, maar het tussendoor openen en sluiten van het programma deed het:) tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:56
Vreemd; ik heb Win11Pro maar ik heb gewoon het nieuwe knipprogramma en die werkt ook gewoon. Wel is het icoontje anders en de werking iets anders maar toch, het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sannewout
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-01-2022
Bij mij werkt het aanpassen van de tijd zoals hierboven vermeld.
Dank u wel !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
Ik gebruik windows 11 pro met de laatste updates.
Bij mij werkt het knipprogramma al een tijdje niet meer.
Ik krijg geen foutmelding (zoals in deze thread).

Wanneer ik een selectie-knip maak, gebeurt er niks en is ook het knipprogramma niet meer actief.
Voorheen kwam dan de preview in beeld wat er geknipt is.

Iemand die dit herkent en een oplossing weet?
Het opnieuw installeren van het knipprogramma heeft niks opgeleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door pitchdown op 14-02-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
pitchdown schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:15:
Iemand die dit herkent en een oplossing weet?
is een workaround ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Ik gebruik Windows 11 Pro met de laatste update van vandaag 23H2 build 22631.3155.
Bij mij werkt het knip programma wel.

44

• passer
Maak de volgende keer even een topicreport aan als je iets ziet waarvan je denkt dat het niet okay is....

[ Voor 91% gewijzigd door Question Mark op 16-02-2024 08:29 ]

Pagina: 1