Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na een tijdje stil te hebben gezeten zoek ik een leuke nieuwe PC. Ik gebruik hem voornamelijk voor kantoorwerk en FPS games. (CoD en straks nieuwe battlefield)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen maximaal bedrag, maar rond de 1500 euro (Ex videokaart)
Spaar liever wat door, en heb een leuke kast en spullen dan dat ik concessies doe.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb de Nvidia 3080 TI Founders Edition op de kop weten te tikken..
En verder heb ik al 100Hz scherm 34" inch curved 1440p (Is voor nu prima)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat ik nog meer nodig heb dan de kitlist hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het oog wil ook wat. En ben FAN van NZXT. Maar vind de kast van Lian Li Dynamic ook erg mooi. RGB ben ik wel voor. Maar moet wel enig sinds subtiel zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De 3080Ti word serieus warm. Zit nu op memory soms boven de 100 graden. Ik ga hem repadden. Maar airflow is wel een ding met deze kaart. Blijf graag bij AMD, vind Alderlake niet heel bijzonder nog, en wil niet te lang wachten. Twijfel erg tussen de NZXT Flow en de Lian Li PC-O11 Dynamic Mini.
Ga je overklokken?
Nee, en anders de videokaart aan het einde van zijn looptijd..
Wat verwacht je van ons?
Kunnen jullie mij vertellen of de onderstaande list goed werkt bij elkaar. En zie ik iets over het hoofd. Denk aan cable management en incompatibiliteit tussen geheugen en processor. Past de voeding in de kast?
Als ik de NZXT Z73 koop. Kan ik dan niet beter alle fans van NZXT aanschaffen, ipv Lian Li? Dat scheelt weer 3 fans. Werkt dat wel zo? Kan ik de kabels nog wel weg werken?
Alvast bedankt voor jullie input!
Dit heb ik bij elkaar gezocht met wat assistentie van onze mede tweakers.
Na een tijdje stil te hebben gezeten zoek ik een leuke nieuwe PC. Ik gebruik hem voornamelijk voor kantoorwerk en FPS games. (CoD en straks nieuwe battlefield)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen maximaal bedrag, maar rond de 1500 euro (Ex videokaart)
Spaar liever wat door, en heb een leuke kast en spullen dan dat ik concessies doe.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb de Nvidia 3080 TI Founders Edition op de kop weten te tikken..
En verder heb ik al 100Hz scherm 34" inch curved 1440p (Is voor nu prima)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat ik nog meer nodig heb dan de kitlist hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het oog wil ook wat. En ben FAN van NZXT. Maar vind de kast van Lian Li Dynamic ook erg mooi. RGB ben ik wel voor. Maar moet wel enig sinds subtiel zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De 3080Ti word serieus warm. Zit nu op memory soms boven de 100 graden. Ik ga hem repadden. Maar airflow is wel een ding met deze kaart. Blijf graag bij AMD, vind Alderlake niet heel bijzonder nog, en wil niet te lang wachten. Twijfel erg tussen de NZXT Flow en de Lian Li PC-O11 Dynamic Mini.
Ga je overklokken?
Nee, en anders de videokaart aan het einde van zijn looptijd..
Wat verwacht je van ons?
Kunnen jullie mij vertellen of de onderstaande list goed werkt bij elkaar. En zie ik iets over het hoofd. Denk aan cable management en incompatibiliteit tussen geheugen en processor. Past de voeding in de kast?
Als ik de NZXT Z73 koop. Kan ik dan niet beter alle fans van NZXT aanschaffen, ipv Lian Li? Dat scheelt weer 3 fans. Werkt dat wel zo? Kan ik de kabels nog wel weg werken?
Alvast bedankt voor jullie input!
Dit heb ik bij elkaar gezocht met wat assistentie van onze mede tweakers.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 395,- | € 395,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X570 AORUS ELITE | € 175,90 | € 175,90 |
| 1 | Behuizingen | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Zwart | € 99,83 | € 99,83 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken Z73 RGB - Zwart | € 308,65 | € 308,65 |
| 1 | Ventilatoren | Lian Li UNI FAN SL120, 3-pack, Zwart, 120mm | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 132,75 | € 132,75 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 109,90 | € 109,90 |
| Totaal | € 1.497,03 | |||
:strip_exif()/f/image/zpkMZhp5uFeKBdj4RftP55zd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ffrSixWxU7ZU9kAQvSdNG4QD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KngBOINRoF1XAHcU9dzqoF0p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/22BFxLaO0zLDnXkNIihVBJvc.jpg?f=fotoalbum_large)