Toon posts:

DeskTop Theatre 5.1 DTT2200

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hia,

ik wil bovenstaande van Creative aanschaffen (omdat de prijs lekker laag is en de kwaliteit naar mijn mening goed), nu heb ik al kunnen luisteren en vond hem zeer goed klinken, alleen stonden de boxen een een halve meter rond om me heen, maar nu wil ik het volgende doen:

ik wil de 4 boxen in alle bovenhoeken v.d. kamer zetten, waar de pc staat, de kamer is circa 5 meter lang, 4 meter breed en 3 meter hoog....nu vraag ik me af of deze set daar krachtig genoeg voor is om een vol geluid te houden.

ik kon weinig op de site van creative hierover vinden....dus...iemand ervaring hiermee? Kopen of moet ik toch sparen voor een duurder setje :)

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:23

Alpine

Twisted animator

Ik heb ook zo'n setje en ik heb ook 4 speakers in de hoeken gezet en het geluid is krachtig genoeg.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Sja, het zou mijn keuze niet zijn (understatement), maar goed. Om op je vraag te beantwoorden: zo te horen heb je een flinke kamer, dus het zal wel redelijk wat dB'tjes schelen, en dit soort setjes zijn natuurlijk geen dB-kanonnen. Dus snoeihard hoe je natuurlijk niet te verwachten, maar normale luisterniveau's redt je echt nog wel. Ik zou trouwens de sub goed in een hoek omgeven met goed reflecterende materialen zetten, heb je wat extra laag output. Als het bonkerig wordt, verder uit de hoek zetten.

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:23

Alpine

Twisted animator

Die dingen kunnen behoorlijk wat dB produceren. Dat verbaaste me eigenlijk best wel.

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 12:05
ik heb em in de winkel gehoord... tja... ECHT voluit mocht hij niet, maar de bas had ik er wel goed opgezet... de deuren van de winkels stonden dan wel open (Vobis hè)...
Maar toch vind ik de bas een klein beetje tegenvallen.

Denk er dus wel aan, dat de omgevingsgeluiden bij deze mening ook een rol spelen.

Ik zou zeggen, waarom niet doorsparen en de Klipsch 5.1 speakerset kopen... of..... nog nooit van gehoord ?
Kosten: ongeveer 1200 gulden

http://www.klipsch.com dat is :9 en :9~
Want de set durft zijn tanden gerust te laten zien, en die doen *D

Nadelen zijn:
- analoge aansluiting. De toekomst ligt misschien in Digitale aansluiting (OF heel misschien optisch) en ik had gehoord dat er alweer iets nieuws is.
Bovendien betekent digitaal betere kwaliteit muziek
Dus, als je dadelijk een van de nieuwste geluidskaartjes gaat halen over een paar jaar, (immers, alles verandert (ja mensen... ook HTTP)) dan zijn de digitale aansluitingen misschien wel standaard... who knows
- Niet in Nederland verkrijgbaar, maar dat zou eigenlijk geen probleem moeten zijn.

Voor nu, een klein kamertje, DTT2200 / DTT2500 = goed genoeg B-)

Mzzl

Cheater

• Jag

Jag

Bovendien betekent digitaal betere kwaliteit muziek
Een van de grootste misverstanden allertijden. "Digitaal" geluid wordt ook analoog. Een versterker is namelijk zo analoog als het maar kan (nou ja, bijna allemaal dan). Het enige verschil is dat als je de digitale ingang gebruikt, je de DA converter in je speakersetje gebruikt, ipv die in je geluidskaart. En geloof me, dit zijn volledig oninteressante verschillen als je zo'n prut speakersetje hebt! Echte marketing onzin en verkopers bullshit waar nog iedereen intrapt ook.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik plaats sowieso een 2e bassbooster in de andere hoek, verder hoeft het uiteraard niet zo hard te kunnen dat de hele stad kan meeluisteren, maar de helebuurt zou mooi zijn :) nee maar ik wil dus wel dat ik straks zoiets heb van...wauw, wat een geluid...

verder was ik niet van plan een geluidsset van 1200 aan te schaffen voor op de kamer waar de pc staat, vind ik een beetje TE veel van het goede :)

• Jag

Jag

Ik zou eens kijken naar de review die ik ga maken (als je zoveel geduld hebt). Daar komen namelijk heel wat betere setjes in te staan voor het ongeveer jouw budget denk ik.

• Cheater
  • Laatst online: 14-08 12:05
Ik wil niet opdringerig zijn Jag,

maar ik ben zeer benieuwd naar jouw speakerset-review

Ik wacht er echt met smart op, en

ik zit er bekant elke dag aan te denken of hij (jij dus) al klaar zou zijn met die (maybe: mega-) review

Cheater

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 23:27 schreef Jag het volgende:
Ik zou eens kijken naar de review die ik ga maken (als je zoveel geduld hebt). Daar komen namelijk heel wat betere setjes in te staan voor het ongeveer jouw budget denk ik.
hmmm budget wat ik er voor over heb is idd iets van 300 a 350 gulden, kun je niet vast een preview op je review geven, met vooral een paar setjes die beetje makkelijk verkrijgbaar zijn...? :) en die uiteraard op de sblive 5.1 kennen :)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Misschien is de Midiland S4 7100 iets voor je, meer vermogen dan de DTT2200 en een super sub. Kosten: 399,-

Sla ook de review op hardwareinfo.net er eens op na.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Jag

Jag

Op maandag 20 augustus 2001 23:31 schreef Kertje het volgende:

[..]

hmmm budget wat ik er voor over heb is idd iets van 300 a 350 gulden, kun je niet vast een preview op je review geven, met vooral een paar setjes die beetje makkelijk verkrijgbaar zijn...? :) en die uiteraard op de sblive 5.1 kennen :)
Sja, dat wordt een beetje lastig als het eerste setje nog moet aankomen (gebeurt de komende dagen) :P. Maar zoiets als een APX4620 van Labtec zou een goede optie zijn waarschijnlijk, of evt de 4.1 versie ervan (met phamtom center dus).

Verwijderd

Topicstarter
waar kun je die setjes van bv midiland of labtec krijgen dan? En kunnen die op de sblive! 5.1? ik ben een beetje leek qua audio enzo dus vergeef me als ik iets doms vraag :+

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Heb hem hier ook en ben er dik tevree mee!
Ik woon in een flat en heb de bass op minimaal staan, maar ja sosm is dat voor de onderbuurman , nog niet eens minimaal genoeg!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 11:33 schreef Majestic het volgende:
http://www.tweakers.net/pricewatch/12188
http://www.tweakers.net/pricewatch/1612
hmmm de een heeft een slechte review en de ander is niet dolby surround :)

hnmmmm *twijfel*

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Waar staat die slechte review dan ?
Als je refereert naar de review die Jag heeft gemaakt, die is inderdaad wat kritisch, maar vergeet niet dat het hier om een audiofiele (no offence !) persoon gaat.

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Op maandag 20 augustus 2001 23:30 schreef Cheater het volgende:
Ik wil niet opdringerig zijn Jag,
maar ik ben zeer benieuwd naar jouw speakerset-review
Ik wacht er echt met smart op, en
ik zit er bekant elke dag aan te denken of hij (jij dus) al klaar zou zijn met die (maybe: mega-) review

Cheater (ik begroet mensen omdat dat niet hoeft)
Digitale (coax-spdif in) aansluiting+draad is om een signaal te versturen dat nog naar een 5.1 (of soms 4.1) DD signaal gedecode moet worden in mijn ogen. De acoustische kwaliteit gaat er 0% op vooruit. Je zult ook zien dat de beste apparatuur bijna altijd gewoon analoge line in's heeft. Wat een onzin, ik heb mijn ADA885 gewoon analoog op me Sblater live aangesloten op de rear en front line out. Heb toch geen DVD speler dus digitale aansluiting is taboe! Heb een keer digitaal aangesloten, acoustisch geen HOORBaar verschil. Echt weer van die creative praat, digital dit digital dat.

Als je eens andere merken luisterd merk je dat die toch (vrij vaak) bij hoger volume bijna geen disortion geven, terwijl de kleine Creative woofertjes (en de pieper tweeters/sattelites, het zijn in pinciepe tweeters die ook midbass weer moeten geven) dan al vaak over de rooie gaan en gaan kuchen, blaten en scheten. Voor een subwoofer vind ik eigenlijk dat je minimaal een 8" woofer moet hebben, zeker niet voor muziek! Maar voor films wel, en daarvoor koop je tenslotte een VIJF PUNT ÉÉN set.

Vraag: Waarom wil je een DolbyDigital set? Enige geluidsdrager die een dergelijk signaal kan versturen is een DVDschijfje. Heb je een DVD speler? Zoja, kijk je in die mate DVD films dat het belangrijk is daarvoor een geschikte set te kopen? (daarvoor is een Creative set niet geschikt, met een 5" woofer kun je geen bassweergave krijgen op een redelijk volume dat je bij een film wenst en wel verwacht bij een set van boven de F250,.-)

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 13:24 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Digitale (coax-spdif in) aansluiting+draad is om een signaal te versturen dat nog naar een 5.1 (of soms 4.1) DD signaal gedecode moet worden in mijn ogen. De acoustische kwaliteit gaat er 0% op vooruit. Je zult ook zien dat de beste apparatuur bijna altijd gewoon analoge line in's heeft. Wat een onzin, ik heb mijn ADA885 gewoon analoog op me Sblater live aangesloten op de rear en front line out. Heb toch geen DVD speler dus digitale aansluiting is taboe! Heb een keer digitaal aangesloten, acoustisch geen HOORBaar verschil. Echt weer van die creative praat, digital dit digital dat.

Als je eens andere merken luisterd merk je dat die toch (vrij vaak) bij hoger volume bijna geen disortion geven, terwijl de kleine Creative woofertjes (en de pieper tweeters/sattelites, het zijn in pinciepe tweeters die ook midbass weer moeten geven) dan al vaak over de rooie gaan en gaan kuchen, blaten en scheten. Voor een subwoofer vind ik eigenlijk dat je minimaal een 8" woofer moet hebben, zeker niet voor muziek! Maar voor films wel, en daarvoor koop je tenslotte een VIJF PUNT ÉÉN set.

Vraag: Waarom wil je een DolbyDigital set? Enige geluidsdrager die een dergelijk signaal kan versturen is een DVDschijfje. Heb je een DVD speler? Zoja, kijk je in die mate DVD films dat het belangrijk is daarvoor een geschikte set te kopen? (daarvoor is een Creative set niet geschikt, met een 5" woofer kun je geen bassweergave krijgen op een redelijk volume dat je bij een film wenst en wel verwacht bij een set van boven de F250,.-)
Ik kijk in hoge mate DVD's :) En ook ik ben aan het overwegen een DTT2500 aan te schaffen voor Dolby Digital geluid bij mijn DVD's.
Aangezien mijn studentenbudget geen Videologic hometheatre DTS oid toelaat leek mij een DTT2500 wel een aardig alternatief, zo rond de 500,-.
Ik had al gehoord dat de bass van dit setje niet optimaal is bij hogere volumes, maar overall een goede set.

Hebben jullie nog andere (5.1)alternatieven dan de DTT2500?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 13:11 schreef Majestic het volgende:
Waar staat die slechte review dan ?
Als je refereert naar de review die Jag heeft gemaakt, die is inderdaad wat kritisch, maar vergeet niet dat het hier om een audiofiele (no offence !) persoon gaat.
http://www.tweakers.net/nieuws/15537

okee echt slecht niet, maar voor zijn kwaliteit is ie duur zegt ie, en alleen afstandbediening (moet eerlij kzeggen dat ik dat ookwel irritant vind)

• Jag

Jag

Op dinsdag 21 augustus 2001 12:10 schreef Kertje het volgende:

[..]

hmmm de een heeft een slechte review en de ander is niet dolby surround :)

hnmmmm *twijfel*
Die Midiland S4-7100 biedt op zich wel veel voor zijn geld, maar je moet niet vergeten dat ie echt supergoedkoop is, en dat je dat ook echt hoort! De Labtec APX 4620 klinkt echt een stuk beter, ook niet verwonderlijk aangezien dat een stereo setje is voor niet heel veel minder. Er is trouwens ook een 4.1 versie van gemaakt, die twee extra sattelites heeft. Dat betekent dus dat je met een live 5.1 dolby digital gewoon kan decoderen en kan beluisteren, met het enige verschil dat je geen centre hebt en dat dat geluid door de front speakers gedaan wordt wat best acceptabel is.
Waar staat die slechte review dan ? Als je refereert naar de review die Jag heeft gemaakt, die is inderdaad wat kritisch, maar vergeet niet dat het hier om een audiofiele (no offence !) persoon gaat.
Als ik dit soort setjes review dan verleg ik mijn verwachtingen ook natuurlijk, en bovendien let ik minder op punten die voor een wat minder ervaren luisteraar minder belangrijk zijn. En meer op dingen waar veel mensen veel waarde aan hechten (veel en goed sublaag). En met dat in mijn achterhoofd is er een heel duidelijke winnaar uitgekomen, nl de Mk1000 speakers.
En voor degenen met ruimtegebrek doe ik in mijn volgende review HiFi speakers die qua formaat ook goed naast je pc passen.
En als je om een of andere reden per se geen HiFi speakers wilt kopen, of je zit met een heel laag budget, dan zou ik voor zoiets als de APX4620 of de 4.1 versie daarvan gaan. Of een ander vergelijkbaar setje (hiervan zitten er ook veel in de volgende review). Ik zou iig geen DTT2200 of 2500 kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 03:09 schreef Jag het volgende:

[..]
Ik zou iig geen DTT2200 of 2500 kopen.
ik wil wel dolby surround eigenlijk, dat setje heeft nl maar 2 speakers en een bassbooster als ik het goed heb, en dat heb ik al :)

(tussenhaakjes: 2 bassboosters kan goed toch? ik heb een aardig goede legge hier naar mijn mening, zet ik de een in de ene hoek, de ander in de andere....)

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Op dinsdag 21 augustus 2001 15:49 schreef JohR het volgende:

En ook ik ben aan het overwegen een DTT2500 aan te schaffen voor Dolby Digital geluid bij mijn DVD's.
Aangezien mijn studentenbudget geen Videologic hometheatre DTS oid toelaat leek mij een DTT2500 wel een aardig alternatief, zo rond de 500,-.
Ik had al gehoord dat de bass van dit setje niet optimaal is bij hogere volumes, maar overall een goede set.

Hebben jullie nog andere (5.1)alternatieven dan de DTT2500?
http://www.regenboog.net/docs/pd-652121969.htm

Buiten het center kanaal dat mist (ik vind een dergelijk klein center 1 weg kanaaltje met 1 woofer-midbass-tweeter driver toch geen meerwaarde geven) heeft deze set alles wat Creative biedt en dan meer. Afstandbedienig met een zooi aan functies, een veel krachtigere grotere woofer (Die lager komt en ook op ho0g niveau een acceptabele bass kan weergeven) 2 weg sattelites met midbass-midrange en tweeter units die minder snel vervormen als de te kleine Creative sattelites. Build in adapter en DolbyDigital decoder en stereox2 functie (verdeeld een 2.0 signaal (mp3, mpg, divx'je etc.) over alle sats). Beste alternatief voor F500,- ooit (net als de APX4620 voor F200,-) zonder twijfel. Er zijn meer sets beter voor F500,- dan de DTT2500 (en 3500 voor F800,- en 2200 voor F240,-) maar dit vind ik het beste alternatief, en dat heb ik al toegelicht. Films zijn nog altijd het gaafst bij een duidelijk harde bass, en dat kom je voor F500,- al snel bij deze set terecht. Want blazen doet hij wel met zijn 8" woofer (voor pc subwoofer begrippen).

Ze hebben bij Regenbood computers nog enkele sets over (ooit overgekocht van Dell). Zeker de moeite waard. Alles wat deze set meer biedt tov. de Creative set vind ik zeker een hogere prioriteit genieten dan een center kanaal dat niet geschikt is voor zijn functie.
ik weet ook wel dat de APX4620 een stereo set is, maar zoals ik al meerdere keren heb gezegd is er ook een 4.1 versie van gemaakt.
Welke dan? link?

• Jag

Jag

Op woensdag 22 augustus 2001 03:26 schreef Kertje het volgende:

[..]

ik wil wel dolby surround eigenlijk, dat setje heeft nl maar 2 speakers en een bassbooster als ik het goed heb, en dat heb ik al :)
Zo'n ding heet een Subwoofer :P
En lees nou eens goed, ik weet ook wel dat de APX4620 een stereo set is, maar zoals ik al meerdere keren heb gezegd is er ook een 4.1 versie van gemaakt.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Hee Jag, nu ik je hier tref en ze het er toch over hebben:

Die 4620 4.1 set, hoe heet die en heb je enig idee waar die te krijgen is? en ken jij de Boston Accoustics 4800 set?
welke van de twee is dan beter in jou ogen? de eerst genoemde of de 4620-4.1?

Breek je nek voorzichtig

• Jag

Jag

Op woensdag 22 augustus 2001 22:59 schreef The_PyroPath het volgende:
Hee Jag, nu ik je hier tref en ze het er toch over hebben:

Die 4620 4.1 set, hoe heet die en heb je enig idee waar die te krijgen is? en ken jij de Boston Accoustics 4800 set?
welke van de twee is dan beter in jou ogen? de eerst genoemde of de 4620-4.1?
Ik ben absoluut geen expert op het gebied van computerspeakers, en ik heb nog nooit een Boston Acoustics 4800 set gehoord, dus daarmee kan ik je niet helpen. De Labtec set heb ik geen link van. Om de een of ander duistere reden zet Labtec niet alles uit hun Arena lijn op hun site, dus hij staat er niet bij. Maar iemand op dit forum zei dat het een zelfde set was als de APX4620, alleen dan met twee full range speakers extra.

• JT
  • Laatst online: 12:01

JT

VETAK y0

Op woensdag 22 augustus 2001 03:09 schreef Jag het volgende:

[..]

De Labtec APX 4620 klinkt echt een stuk beter, ook niet verwonderlijk aangezien dat een stereo setje is voor niet heel veel minder. Er is trouwens ook een 4.1 versie van gemaakt, die twee extra sattelites heeft.
Dan wil ik wel is weten waar je dat vandaan hebt dat er een 4.1 versie is...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JT
  • Laatst online: 12:01

JT

VETAK y0

Op woensdag 22 augustus 2001 23:05 schreef Jag het volgende:

[..]

Om de een of ander duistere reden zet Labtec niet alles uit hun Arena lijn op hun site, dus hij staat er niet bij. Maar iemand op dit forum zei dat het een zelfde set was als de APX4620, alleen dan met twee full range speakers extra.
Dat was geloof ik Yokozuna die zei over een 82xx toch ? Hij zei niet dattie er was, maar dat het mooi zou zijn...En er was ook iemand die een APX 4620 met een setje Spin70 had.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

ging dat niet over iemand die zei dat hij de 2.1 zet met 2 spin 70 speakers had? en zei dat dat heel lekker klonk?

Breek je nek voorzichtig

• Jag

Jag

Ja, ik heb idd geen keihard bewijs. Maar degene had er het ook nog over dat er geen extra sub bijzat en dat dat ook niet nodig was met zo'n sub.

Maar mocht er idd niet zo'n set zijn, dan zou een setje Spins achter, of een andere 4.1 set van Labtec of een ander merk een goed alternatief zijn.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

is die eerder genoemde ada 885 set wat of is dat een duurkoopje?

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 22:54 schreef Jag het volgende:

[..]

Zo'n ding heet een Subwoofer :P
En lees nou eens goed, ik weet ook wel dat de APX4620 een stereo set is, maar zoals ik al meerdere keren heb gezegd is er ook een 4.1 versie van gemaakt.
zoals ik al zei, ben leek op dit gebied:) wist ik veel dan 4.1 ook staat voor iets met dolby surround :)

• Jag

Jag

Op donderdag 23 augustus 2001 01:25 schreef Kertje het volgende:

[..]

zoals ik al zei, ben leek op dit gebied:) wist ik veel dan 4.1 ook staat voor iets met dolby surround :)
4.1 staat niet voor iets met dolby surround. 4.1 betekent dat je vier full range kanalen hebt, dus zeg maar twee keer zoveel als je hebt met stereo (plus nog een subwoofer kanaal).
Maar daarmee ben je er niet, want je moet ook een decoder hebben die van het digitale signaal van de DVD zes analoge signalen maakt, of in jouw geval dan vier kanalen:
front links
front rechts
rear links
rear rechts
Waarbij de subwoofer dan het sublaag van alle vier de kanalen voor zijn rekening neemt, en de twee front speakers nemen de taak over van de centre speaker.

De decoder heb je al in de vorm van een SB Live 5.1 geluidskaart. Dus als je een 4.1 set neemt kan je gewoon heel goed de dolby digital soundtrack in surround weergeven. Nu alleen nog een goed 4.1 setje kiezen.
Pagina: 1