Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/xEppHXWt57wL40IJ76lM7UOJ.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Plat dak! Iets meer dan 8 bij 5 meter groot.Schaduw
Ik gok weinig, gezien het dak plat is en op het zuidoosten ligt.Jaarverbruik
Nu maar 1600kWh per jaar, met mijn vriendin in een appartement. Gaan wel naar stadswarmte toe, dus geen gas meer. En het is nu een rijtjeshuis van 3 verdiepingen. Ik gok op 3000-3500kWh per jaar als toekomstbestendige opbrengst. Zinnig of te veel/weinig? Kind erbij. Elektrisch koken. Waarschijnlijk ooit elektrische auto.Huidige elektriciteitsaansluiting
Meterkast en alles is vrij standaard. Huis komt uit 2009, dus alles is vrij blokkendoos-nieuwbouw-vinex-stjil.Budget en doel
Budget geen issue. Wel marktconform. Ik wil gewoon een duurzaam huis en vrij snel panelen op het dak (trekken over maand in, koophuis). Gewoon een goede investering doen dus.Ik ben wel gevoelig voor keurmerken en garantiefondsen, zeker als het om een niet grootschalige landelijke partij gaat. Het is me daarom prima dat het niet dé goedkoopste is. In een ander topic zei @ThinkPad al dat 1 euro per Wp redelijk OK is. Klopt dat?
Wie gaat het project uitvoeren
ik vertrouw mezelf niet met dit soort klussen. Experts zijn wel een must voor me.Bijhouden van data
App is prima, maar een display op de omvormer zelf ook. Ik neem namelijk aan dat serieel genoeg is voor een plat dak als deze?Regio
Zuid-Holland.Reeds verkregen offertes
/f/image/tli1VxTyNzGEhzcnqSad0xxA.png?f=fotoalbum_large)
Ik vind de keuze ontzettend moeilijk, omdat het allemaal zo uit elkaar loopt. Verhuisbedrijven zaten veel dichter op elkaar, en ik kon de verschillen goed verklaren (telefonisch inschatten met mooie praatjes in plaats van even langskomen). Ook vind ik het grappig dat veel partijen ze in de lijn van het dak leggen, terwijl dat volgens mij vooral het makkelijkst voor hun standaardmateriaal is. Op het zuiden richten zoals mijn buren is toch gewoon het beste? Bleh. Hopelijk hebben jullie goede tips voor me.
/f/image/T2dnQxxQtUrwCBXF3zJno91y.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qrwCCq19rvdlPPzZFTLmdGS7.png?f=fotoalbum_large)