interne concurrentie PW

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:10
L.S.,

pricewatch: Razer Opus (Zwart)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVso38OUy4fdzYMYkuNpsGe6_ZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l80oX3YgDVkZKiEZp1jrt9db.jpg?f=fotoalbum_large

Vanuit bedrijfsprocessen kan ik het prima voorstellen. Azerty koopt bij Amazon een (extra) platform en Amazon promoot dat platform in de PW. Maar Azerty heeft ook een eigen platform en promoot dat ook in de PW. Met als gevolg dit screenshot.

Voor mijn gevoel is dit niet intuïtief, het komt op mij een beetje tegenstrijdig over. Ik weet ook niet goed wat/of jullie hier iets mee moeten. Het is voor mij de vraag of dit wenselijk is. Als CD-Rom land, bol.com en coolblue óók bij Amazon een platform kopen en deze óók in de PW komen te staan, dan wordt het er allemaal niet overzichtelijker van.

Dat Amazon hier zelf óók nog een keer in staat (met een beduidend hogere prijs 8)7 ) maakt het allemaal niet duidelijker.

Offtopic: heeft Amazon geen voorwaarden wat betreft waar je de goederen die je op Amazon marketplace aanbiedt wel/niet elders mag aanbieden, en voor welke prijs? Anders wordt de PW een toneel waar sommige partijen zich niet aan die regels houden. En dan wordt Tweakers een partij in dat geschil.

[ Voor 20% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 02-11-2021 12:59 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry_boy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-05 15:06

henry_boy

Salessupport Tweakers
Bedankt voor het meegeven hiervan.

Is dit wenselijk? Nee, zeker niet. Maar kunnen/willen wij hier iets mee, dat is een ander punt.

Allereerst is het misschien goed om te weten dat iedere aanbieder slechts 1 keer in de pricelisting zichtbaar kan zijn. Hierdoor zal het dus niet voorkomen dat 'Amazon.nl Marketplace - Verkoop door xx' met meerdere prijsvermeldingen bij hetzelfde product zal staan. Onoverzichtelijkheid zal hierdoor dus niet snel plaatsvinden.

Daarnaast kunnen prijzen en de aanbieder die Amazon.nl Marketplace meegeeft met de dag het kwartier veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zie een advertentie voor een refurbished laptop die tegelijkertijd in V&A wordt aangeboden door dezelfde aanbieder. Ik vind dit raar.

LinkedIn WoT Cash Converter