Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-10 19:50
Ik heb geleerd domme vragen bestaan niet.

Voor de nieuwe plek van de tv heb ik nieuwe coax kabel gekocht de Hirschmann FEKAB 5 van 10 meter.

Eigenlijk heb ik ongeveer 8 meter nodig. En we dachten eerst van we rollen het restant wel op. Maar dat is nog best veel. Terwijl ik juist aan het kijken ben om alles zo strak en netjes mogelijk te houden met kabels. En een rol van 20 meter coax te kopen vond ik zonde als iets meer als een derde daarvan nodig heb.

Voordat ik deze kabel ga snijden strippen. Heb ik de volgende vraag.

Is de kant en klare set dezelfde kabel die je los koopt en waar je zelf de connector op plaatst?
En vervolg vraag kan ik de connector die er nu aan zit hergebruiken of moet ik een nieuwe kopen.

Ik stel deze vraag omdat ik ook coaxkabel heb liggen waar de connector is gegoten aan de kabel. En waarbij je de braiding een geheel vormt met de kabel.

Ik ben aan het googelen geweest maar ik kon het niet vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:58

DukeBox

loves wheat smoothies

De connector is een bajonet sluiting, deze kan je loshalen en de kabel inkorten zover je wilt. Gebruik wat er nu in zit als voorbeeld voor de benodigde lengtes tot waar wat te strippen.

edit: een beetje google en je had al snel dit gevonden: YouTube: Hirschmann Multimedia - IEC connectoren KOKWI 5 / KOSWI 5

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 02-11-2021 11:16 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:46

FeaR

In GoT we trust

TurboTon1973 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:11:
Voor de nieuwe plek van de tv heb ik nieuwe coax kabel gekocht....
Waarmee dit topic beter in Televisies & Beamers past dan in Audio en HiFi: AUD > TB

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-10 19:50
DukeBox schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:15:
De connector is een bajonet sluiting, deze kan je loshalen en de kabel inkorten zover je wilt. Gebruik wat er nu in zit als voorbeeld voor de benodigde lengtes tot waar wat te strippen.

edit: een beetje google en je had al snel dit gevonden: YouTube: Hirschmann Multimedia - IEC connectoren KOKWI 5 / KOSWI 5
Dank je wel voor je reactie. Ik had deze video ook gevonden. Maar omdat ze daar uitgaan van het doe het zelf pakket dus losse kabel en losse connectoren. Wilde ik even voor de zekerheid checken. Dit omdat ik wel eens mee gemaakt heb met andere kabels dat voor de kant en klare oplossing een afwijkende kabel gebruikt werd. Waar alles in gegoten was waardoor je braiding niet kon terug vouwen. Morgen komen ze een nieuwe bank bezorgen eerder als verwacht. En dan kan ik niet makkelijk meer bij de kabelgoot. Vandaar dat ik het even wilde checken. Aangezien ik vandaag en afgelopen week steeds hoofdpijn heb.

Afgelopen week een paar keer iets gekocht waarvan ik het zeker wist dat het werkte zoals ik dacht. Dan had ik het in huis en dan bleek het toch niet te werken. Of van een ander materiaal gemaakt te zijn als dat ik dacht.

Dank voor de _/-\o_ dat ik het juiste dacht.

[ Voor 2% gewijzigd door TurboTon1973 op 02-11-2021 13:03 . Reden: Braiding in gegoten kabel toegevoegd ]