Behuizing voor smalle ruimte voor eigen onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:58

Koenvh

Hier tekenen: ______

Topicstarter
Goedenavond allen,

Ik heb mijn computer de afgelopen jaren steeds een upgrade gegeven, en de oude onderdelen behouden. Op dit moment kan ik mijn "oude" computer weer in elkaar zetten, omdat elk onderdeel al een keer vervangen is. Één onderdeel ontbreekt echter: de behuizing (die is nog nooit vervangen).

De computer zal worden gebruikt als server, en moet in een krappe ruimte komen, vooral qua breedte. De maximale breedte mag ~17 cm bedragen (18 cm is te breed).

De computer in kwestie:
- pricewatch: Asus P8Z77-V LE
- pricewatch: Intel Core i5-3570K Boxed (met standaardkoeler)
- pricewatch: Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10
- pricewatch: Gigabyte GV-R929OC-4GD
- pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W
- Een SSD die ik nog heb liggen.

Aangezien het een tweede computer is met oude componenten, wil ik er niet te veel geld aan uitgeven. De pricewatch geeft onder de €50 maar twee opties:
pricewatch: Chieftec CQ-01B-U3-OP
pricewatch: Chieftec HQ-01B-OP

In beide past de lengte van de videokaart blijkbaar niet (250mm maximaal, die videokaart is 276mm, al kan ik op basis van de foto's niet zien wat in de weg zou zitten). Ik ken het merk verder niet, maar de kwaliteit zal vast op z'n minst acceptabel zijn. Echter ben ik wel benieuwd of er allicht meer opties zijn die niet in de Pricewatch staan - zo uniek kan een smalle ATX-kast niet zijn, toch?

Alvast bedankt :)

🠕 This side up

Alle reacties

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-01 14:48
Even een andere vraag aangezien je op de kosten zit:

Hoeveel wattage draait je server idle?

Verwijderd

Koenvh schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 01:14:
Goedenavond allen,

Ik heb mijn computer de afgelopen jaren steeds een upgrade gegeven, en de oude onderdelen behouden. Op dit moment kan ik mijn "oude" computer weer in elkaar zetten, omdat elk onderdeel al een keer vervangen is. Één onderdeel ontbreekt echter: de behuizing (die is nog nooit vervangen).

De computer zal worden gebruikt als server, en moet in een krappe ruimte komen, vooral qua breedte. De maximale breedte mag ~17 cm bedragen (18 cm is te breed).

De computer in kwestie:
- pricewatch: Asus P8Z77-V LE
- pricewatch: Intel Core i5-3570K Boxed (met standaardkoeler)
- pricewatch: Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10
- pricewatch: Gigabyte GV-R929OC-4GD
- pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W
- Een SSD die ik nog heb liggen.

Aangezien het een tweede computer is met oude componenten, wil ik er niet te veel geld aan uitgeven. De pricewatch geeft onder de €50 maar twee opties:
pricewatch: Chieftec CQ-01B-U3-OP
pricewatch: Chieftec HQ-01B-OP

In beide past de lengte van de videokaart blijkbaar niet (250mm maximaal, die videokaart is 276mm, al kan ik op basis van de foto's niet zien wat in de weg zou zitten). Ik ken het merk verder niet, maar de kwaliteit zal vast op z'n minst acceptabel zijn. Echter ben ik wel benieuwd of er allicht meer opties zijn die niet in de Pricewatch staan - zo uniek kan een smalle ATX-kast niet zijn, toch?

Alvast bedankt :)
Wat gaat die server doen dat je er zo'n oude stroomvreter als videokaart in wilt hebben?

Lekker op de iGPU van de 3570k werken. Dan kan je kast inneens een stuk kleiner.

Of beter nog, een NUC of iets anders kleins en energiezuinigs aanschaffen. Die zijn sneller als je oude spul en het verschil in prijs tov een kast kopen heb je er binnen een jaar aan energiekosten al uit. En dan heb je nieuw en betrouwbaar ipv end of life spul.

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
De server gaat niet 24/7 draaien, maar alleen wanneer ik langlopende taken van mijn desktop wil delegeren. Denk hierbij aan Python-scripts e.d. Sommige dingen daarvan ondersteunen GPU-acceleratie. Daarnaast is er door de zonnepanelen vaak meer energieopwekking dan er gebruikt wordt.

Voor dingen die 24/7 draaien is nieuwe hardware natuurlijk logischer, maar dit heb ik al liggen, en ik vind het ook zonde om in de kast te laten verstoffen.

[ Voor 10% gewijzigd door Koenvh op 02-11-2021 08:03 ]

🠕 This side up

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
Voor degenen die eenzelfde probleem hebben:
Ik heb met Chieftec contact gehad: de maximale lengte is een aanbeveling vanwege de HDD-kooi. Ik heb de de pricewatch: Chieftec HQ-01B-OP besteld, en alles ingebouwd. Mijn videokaart, die 294mm lang is (dus nog langer) past ook met HDD-kooi prima. De kwaliteit is zoals gedacht adequaat, maar geen premium (maar dat betaal je er ook niet voor).

[ Voor 11% gewijzigd door Koenvh op 06-11-2021 21:31 ]

🠕 This side up