beestjes onder vinyl

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:50

mvh

State Governor

Topicstarter
In onze zojuist aangekochte woning zitten beestjes onder het vinyl in een kast waar de wasmachine heeft gestaan, maar dan net in de andere hoek. Volgens mij had de oude eigenaar hier een kattenbak staan.

Lijken bruine larven met witte strepen. Weet niet of ze haartjes hebben maar lijkt op een tapijtkevers(larve).

Heb al een bestrijder gebeld/gemaild maar nog geen antwoord. Morgen wil ik ze met stoomreiniger te lijf, heb voor de zekerheid mijn kleren al op 60° gewassen en ga onze kat preventief vlooien- en wormenspul geven, :r

Iemand een idee wat dit is?

Ik heb al zo'n insecten app geprobeerd maar daar moet je meteen voor betalen (heb jaren geleden 1x gratis gebruikt).

https://tweakers.net/i/f1...CTFl7AmM.jpg?f=user_large

https://tweakers.net/i/wP...FtOIRRmwU.jpg?f=user_larg

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Beste antwoord (via mvh op 02-11-2021 20:28)

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:47
Het ziet eruit dat je tapijtkever larven hebt gevonden, geen gevaar voor mensen maar wel hardnekkig.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:47
Het ziet eruit dat je tapijtkever larven hebt gevonden, geen gevaar voor mensen maar wel hardnekkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Zijn tapijtkevers voor 99% zeker inderdaad. Met een beetje geluk is het tot die plek beperkt en hebben ze niet op andere plekken eitjes gelegd die nog moeten gaan uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:17
Stoomreiniger? Je kan ook stofzuigen. Dan ben je ze ook gelijk kwijt.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Topicstarter
@CyberMania dank! Hopelijk valt het mee, geluk bij ongeluk halen we het hele huis overhoop voor een renovatie.

@JukeboxBill stofzuiger is stap 2, heb ik liever vol met gekookte eitjes dan dat het filter zometeen een broedplaats is :)

Edit: nog specifieke bestrijdingstips misschien?

[ Voor 9% gewijzigd door mvh op 02-11-2021 08:57 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 14:58
mvh schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 00:08:
Edit: nog specifieke bestrijdingstips misschien?
Tapijtkevers houden van wol; bij ons kwamen er eens enkele larves uit een vilten onderzetter gekropen. Probeer dus wollen kleding, bollen wol, vilt en andere producten met wol ergens luchtdicht op te bergen totdat deze 'invasie' weg is :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04-2023
Yep, tapijtkevers... kunnen erg hardnekkig zijn. Veel en goed stofzuigen, alles wat inderdaad tapijt, wol of vilt is, is verdacht. Kijk ook onder/tussen kussens van je bank, of onder je matras, onder je pc die op de vloerbedekking staat (warmte) in spleten en kieren waar stof ophoopt, in oude schoenen... dat vloerkleed wat ineens 'slijtplekken' heeft, maar dus opgevreten is... HG heeft een mooi goedje waar ze goed mee te bestrijden zijn (HG-X tegen kruipend ongedierte) Om ze weg te krijgen ben je wel een aantal weken tot maanden bezig als je pech hebt. Zodra je er 1 ziet lopen ergens, weet je dat er nog een nest zit.

[ Voor 9% gewijzigd door jowi op 03-11-2021 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Topicstarter
Dank voor de tips. Gelukkig ontdekt op de eerste dag na de sleutels, dus hopelijk zijn ze weg voordat we verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04-2023
Hele boel goed stofzuigen en dan alle naden en kieren inspuiten met een paar bussen HG-X (en een dagje wegblijven daarna...)
Pagina: 1