Toon posts:

CD-Brander doet het niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nero raade aan om brander op een andere IDE te doen (cd en brander zaten op zelfde) dus ik prop hem op een andere, maar nu doet hij het niet meer.

Hij word herkent in de bios, dat wel.
In windows doet hij het amper, ik zie dat hij bestaat, (e:).
Als ik rechter muisknop eropklik, en dan 'eject' doe, gaat het laadje netjes open. Maar hij leest geen cd's, en brand ook niet.

Mijn vader had er per ongeluk een andere kabel in gerost. volgens mij die van floppy, moet toch kunnen?

hij is toch niet 'echt' kapot nu he?

We draaien win98 (net geformateert, heeft na formateren nooit gewerkt, daarvoor wel)

Ik weet niet precies waardoor het kwam, na formateren, andere kabel erin, nero installeren, daarna deed ie het niet meer, specefieker kank niet zijn.

Verwijderd

Ik denk dat je de master/slave instelling op je brander moet veranderen. In de handleiding kan je vast wel vinden hoe dat moet.
Een kabel voor je floppy drive is trouwens smaller dan voor je cd-roms dus dan zou je makkelijk kunnen zien of je de verkeerde kabel gebruikt hebt.

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:22
Zit ie nu op een UDMA-66 kabel?

Probeer de volgende config eens:

IDE 1:
Harddisk
CD-Rom

IDE 2/3/4:
Brander
CD-Rom (Optioneel)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 22:54 schreef marcelw het volgende:
Ik denk dat je de master/slave instelling op je brander moet veranderen. In de handleiding kan je vast wel vinden hoe dat moet.
Met de jumpertjes?
Een kabel voor je floppy drive is trouwens smaller dan voor je cd-roms dus dan zou je makkelijk kunnen zien of je de verkeerde kabel gebruikt hebt.
mijn vader probeerde wat...

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Kijk aan de achterkant v/d cd brander of alle pinnetjes van je ide-aansluiting nog recht staan. Zo niet, probeer ze voorzichtig terug te buigen.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=11] naar [forum=21] :).

Verwijderd

Topicstarter
Pardon, dacht dat het aan windows lag, zo vreemd is dat toch niet als iets niet werkt?

Verwijderd

als je een floppy kabel op een cd-recorder aansluit dan kan ik toch wel veilig zegge ndat je je cd-recorder gesloopt heb. :) Misschien is het handig om een boekie te kopen: pc bouwen voor xtreme dummies :)

Verwijderd

Topicstarter
zeg, mijn vader heeft die kabel erin gestopt, ik niet..
maar die is nu dus kapot. Zeker weten?

Verwijderd

Topicstarter
even geen gekkigheid, is dat ding nu afgeschreven omdat er een verkeerd kabeltje inzat?

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Het lijkt erop dat hij idd stuk is. Loop de aansluitingen en pinnetjes nog ff na, maar ik vrees het ergste. Zonde, volgende keer pa uit de buurt houden.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
das lekker
Pagina: 1