Wasmachine in laag water gestaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-07 16:01
Beste,

Mijn schoonmoeder heeft het filter van haar wasmachine (een LG FH4J5TN8) schoongemaakt. Toen ze hierna een wasje ging draaien is de lekbak vol met water gestroomd. Het filter heeft dus waarschijnlijk niet goed gezeten denken wij.

De wachmachine heeft namelijk water gelekt, en hierdoor in zoon 10cm water gestaan voor ongeveer 2 uur lang. Het water hebben we nu weggehaald. Alleen wat is nu wijsheid? Ik dacht zelf dat het handig was om hem een dag of twee te laten drogen, en hem dan te testen. Of is dit niet slim?

Ik las op internet dat je hem even open zou kunnen maken om te kijken waar de meeste van de electronica zich bevind. Als dit boven in de wasmachine zit is de kans groter dat hij geen problemen heeft. Vocht kan natuurlijk ook pas over een paar dagen of weken problemen geven, al zou de wasmachine het nu gewoon nog doen.

We weten niet of de wasmachine het nu nog doet, want ik heb hem meteen uit het stopcontact gehaald. Maar voordat de wasmachine weer in het stopcontact gaat, of eraan gesleuteld word. Leek het mij handig om hier wat tips te vragen. :*)

[ Voor 4% gewijzigd door dnh300 op 01-11-2021 18:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:46
Je kunt toch gewoon van onderen kijken?

Let op dat als je kantelt of op zijn kant legt dat er water uit kan komen. Doe dit dus niet alleen.

Ik zou geen kritische elektronica helemaal onderin verwachten*. Zit er wel iets elektrisch of een aansluiting dan zou ik geen twee dagen wachten maar actief drogen met bv een haardroger.

* Dat de artikel of zekering niet is gesprongen kan een aanwijzing zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 01-11-2021 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
alle wasmachines die ik gezien heb hadden alles veel hoger dan 10 cm bahalve de filter
zou de achterkant er afhalen (tenminste meeste machines hebben een makkelijk te verwijderen achterplaat meestal kleiner dan de hele achter kant , dan kan je kijken
zal allemaal best meevallen hoor, dat ding werkt gewoon prima is mijn gok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Rukapul schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:16:
Ik zou geen kritische elektronica helemaal onderin verwachten*.
Bij mij werd de elektronica (bovenin) nat toen ik de wasmachine op z'n kant zette waardoor de (natte) poederlade op de elektronica kon lekken...

Ook leuk: de onderkant van de wasmachine is ook gewoon open, met een beetje kantelen kan je wel zien dat er waarschijnlijk niets kwetsbaars nat is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dnh300 schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:01:
Beste,

Mijn schoonmoeder heeft het filter van haar wasmachine (een LG FH4J5TN8) schoongemaakt. Toen ze hierna een wasje ging draaien is de lekbak vol met water gestroomd. Het filter heeft dus waarschijnlijk niet goed gezeten denken wij.

De wachmachine heeft namelijk water gelekt, en hierdoor in zoon 10cm water gestaan voor ongeveer 2 uur lang. Het water hebben we nu weggehaald. Alleen wat is nu wijsheid? Ik dacht zelf dat het handig was om hem een dag of twee te laten drogen, en hem dan te testen. Of is dit niet slim?

Ik las op internet dat je hem even open zou kunnen maken om te kijken waar de meeste van de electronica zich bevind. Als dit boven in de wasmachine zit is de kans groter dat hij geen problemen heeft. Vocht kan natuurlijk ook pas over een paar dagen of weken problemen geven, al zou de wasmachine het nu gewoon nog doen.

We weten niet of de wasmachine het nu nog doet, want ik heb hem meteen uit het stopcontact gehaald. Maar voordat de wasmachine weer in het stopcontact gaat, of eraan gesleuteld word. Leek het mij handig om hier wat tips te vragen. :*)
Wasmachine heeft eigen beveiliging voor water 'contact' onder, indien dit contact weg/over is, kun je de machine weer gebruiken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-07 16:01
Bedankt voor al jullie reacties! Onder de wasmachine zat een plastice beschermplaat. De wasmachine ligt nu op een zijde. En de plaat heb ik er even afgehaald. De electra is niet onder water geweest. Het laatste vocht kan nu gewoon verdampen. Morgen weer aansluiten en wassen.

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1