Webwinkel wil TV niet leveren voor afgesproken prijs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarti66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02:56
Ik heb op 30 september een LG OLED55A16LA besteld bij *knip* webwinkel. Hier stond bij dat de levertijd 2 tot 5 dagen was. Voor een prijs van 800,- (exclusief cashback van 150,-)

Na een week had ik de tv nog steeds niet ontvangen en was de cashback inmiddels aangepast naar 100,-. Ik stuurde een mail waarbij aan werd gegeven dat de tv binnen een week alsnog geleverd zou worden en dat het verschil van de cashback door *knip* webwinkel gecompenseerd zou worden. Hiermee ben ik uiteraard akkoord gegaan.

Nu zijn we ruim een maand verder en is de tv nog steeds niet geleverd. Na contact te hebben gehad via de mail werd aangegeven dat de levertermijn onbekend is en dat mij een alternatief kan worden aangeboden(voor de prijs waar die normaal ook voor te bestellen zou zijn) of ik ook mijn geld terug krijgen.

Na aangegeven te hebben dat ik liever gewoon de bestelde tv zou ontvangen voor de prijs die overeen is gekomen(en al is betaald) werd mijn verteld dat de tv pas in januari geleverd kan worden en dat er geen enkele andere aanbieder de tv momenteel wel kan leveren. Dat laatste is sowieso niet waar want hij is bij meerdere aanbieders gewoon te krijgen echter wel voor een stuk hogere prijs.
Dus nam ik telefonisch contact op met *knip* webwinkel (zonder te vertellen dat ik de tv al besteld heb) waar mij verteld werd dat de tv eind volgende week al leverbaar is.

Het ziet er dus naar uit dat *knip* webwinkel mij simpelweg de tv niet wil leveren voor de afgesproken prijs. Dit heb ik overigens vermeld in de mail maar hier werd simpelweg niet op gereageerd.

Dus nu is mijn vraag is hier iets tegen te doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 01-11-2021 18:13 . Reden: Naam webshop weggehaald, gezien deze niets toevoegt aan de discussie. ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de naam van de webwinkel uit de TS en titel verwijderd. Zolang deze niets toevoegt aan de discussie mag die achterwege blijven, zoals ook in het SF beleid staat.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Je kunt in principe naar de rechter met de gespreksopname om snelle levering te vorderen. Als je een voorlopige voorziening aanvraagt, heb je de televisie dan dit jaar nog in huis.

Het kan ook nog sneller als je bereid bent om wat geld voor te schieten. Je bestelt dan de televisie opnieuw voor 949 euro en krijgt die als het goed is eind volgende week geleverd. Na levering kun je de nieuwe koopovereenkomst ontbinden onder de Wet koop op afstand. De winkel moet je dan het aankoopbedrag (949 euro) terugbetalen en jij moet de televisie terugsturen. Voor het terugsturen beroep je je op verrekening: jij moet een OLED55A16LA aan de winkel opsturen en de winkel moet jou een OLED55A16LA opsturen. Dat zijn twee opeisbare vorderingen die elkaar beantwoorden. Als de winkel je de 949 euro of het verschil in cashbackwaarde niet volledig wil terugbetalen moet je alsnog naar de rechter, maar het zal dan om een kleiner bedrag gaan. Er is dan minder haast bij en de proceskosten liggen lager.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarti66
Bedankt voor je antwoord,
Ik zat inderdaad zelf ook al aan de tweede optie te denken. Dus ik denk dat het dat nu ook gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Dit is al vaker voorbij gekomen
Vaak kopen winkels hetzelfde product via verschillende leveranciers in.

het kan goed dat de goedkope leverancier pas in januari kan leveren en de duurdere leverancier nu

De winkels ziet zit het dat je oledxLeverancierA hebt gekocht, dat zien ze als ander overeenkomst oledXLeverancierB

De vraag is even hoe dat met consumtenrecht of jij iets met de verschillende leveranciers te maken hebt

Ik geloof dat jij daar niets mee te maken hebt als consument. Tegelijk de winkel wil prima leveren, alleen met 2 maanden levertijd

Edit:
Oud topic maar toen stelde @Anoniem: 27535 de winkel in het gelijk:
Anoniem: 27535 in "Zercom lanbox levering/prijs"

Oeps niet hele draadje gelezen

[ Voor 25% gewijzigd door laurens0619 op 01-11-2021 19:11 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarti66
laurens0619 schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:51:

Ik geloof dat jij daar niets mee te maken hebt als consument. Tegelijk de winkel wil prima leveren, alleen met 2 maanden levertijd
En dat bij de aankoop werd aangegeven dat de levertijd 2 tot 5 werkdagen zou bedragen en later nogmaals is aangegeven dat die binnen enkele dagen geleverd zou worden. Kan ik daar nog iets mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:47

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ik wil het niet in een ervaringen-topic veranderen, maar kijkende naar welke winkel dit model TV op onbekende levertijd heeft staan, kan het wel waardevol zijn om een inschatting te maken hoe meegaand ze zijn, en wat nodig is om je gelijk te halen (als je bijvoorbeeld wil verrekenen).

Ik heb soortgelijke ervaring met wat stappen erna:
• Leverbaar model besteld niet geleverd.
• Cashback werd met terugwerkende kracht verlaagd.
• Alternatief aangeboden gekregen (overal slechtere specs die als 'beter' worden gepresenteerd)
• 2e alternatief overeen gekomen en niet geleverd gekregen.
• Geldteruggave hoger bedrag voor dekkingskoop overeengekomen.
• Winkel ontbindt eenzijdig koop en aanschafbedrag teruggekregen.
• Ik eis nakoming overeenkomst maar winkel meldt dat ik maar stappen moet nemen om mijn gelijk te krijgen.
• Verdere communicatie wordt genegeerd.

Dus van adviezen, toezeggingen, nakomen van wettelijke verplichtingen of schriftelijke afspraken kan je niet op aan. Ze weten dat ze fout zitten maar ze zijn niet aangesloten bij een geschillencommissie. Ze verwachten dus dat merendeel de moeite voor een dagvaarding niet neemt.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarti66
Bedankt voor je reactie, dit was toch een beetje waar ik al bang voor was. Aangezien ze vrij selectief zijn in welk gedeelte van mijn mail ze beantwoorden elke keer.

Morgen maar eens contact opnemen met mijn rechtsbijstand om te vragen wat volgens hun de best te ondernemen stappen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:40

LankHoar

Langharig tuig

Indien je je gelijk wilt halen dan is het stappenplan van @fopjurist volgens mij het beste. Je staat in je recht, simpel.

Denk wel even na over het stukje aftersales, mochten er problemen komen etc. maar dan kan deze deal alsnog goed zijn voor je.

Persoonlijk zou dit een relatief ogende les zijn in het opstellen van een dagvaarding, mocht de winkel het zover laten komen (ik vermoed van niet) :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Pagina: 1