iPhone reset ivm Spoofing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Beste Tweakers,

Al bijna een maand wordt ik gebeld door verschillende nummers in Nederland. Zij vertellen mij dan dat ze een oproep van mij hadden terwijl ik hun nooit heb gebeld. Erg vervelend zoals je kunt begrijpen. Nu het al inmiddels een maand aan de gang is heb ik KPN maar gebeld. Zij konden niks voor mij betekenen en kwamen alleen met het advies om mijn iPhone te resetten. Ik geloof niet helemaal dat dit de oplossing zal zijn maar goed… De reset is uitgevoerd dus ik ben benieuwd. Zijn er meerdere mensen die dit probleem ondervinden? En zit er in iOS een functie waarmee je dit kan voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Spoofing is niet moeilijk te realiseren, en heel lastig op te lossen. Heb je geen idee waar dit vandaag komt?
Ik zou ook niet weten hoe een iPhone reset gaat helpen, als het überhaupt niet van je iPhone vandaan komt.

🌞🍃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb ik helaas ook gehad, heel erg vervelend. Meteen gebeld met T-Mobile en de medewerker bood meteen aan om mijn telefoonnummer kosteloos te veranderen. Sindsdien geen last meer van spoofing.
Dit heeft niks te maken met je toestel, puur alleen met je telefoonnummer.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2021 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

thekvnz schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:39:
Beste Tweakers,

Al bijna een maand wordt ik gebeld door verschillende nummers in Nederland. Zij vertellen mij dan dat ze een oproep van mij hadden terwijl ik hun nooit heb gebeld. Erg vervelend zoals je kunt begrijpen. Nu het al inmiddels een maand aan de gang is heb ik KPN maar gebeld. Zij konden niks voor mij betekenen en kwamen alleen met het advies om mijn iPhone te resetten. Ik geloof niet helemaal dat dit de oplossing zal zijn maar goed… De reset is uitgevoerd dus ik ben benieuwd. Zijn er meerdere mensen die dit probleem ondervinden? En zit er in iOS een functie waarmee je dit kan voorkomen?
Dit heeft niets met je iPhone zelf te maken, maar je moet oppassen wie je je nummer geeft. beschouw je nummer als je pincode.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het toestel resetten heeft geen zin inderdaad. Dat is van dat “we moeten toch wat zeggen” advies.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hackus schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:01:
[...]

Dit heeft niets met je iPhone zelf te maken, maar je moet oppassen wie je je nummer geeft. beschouw je nummer als je pincode.
Worden nummers niet gewoon gegokt inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

418O2 schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:16:
[...]

Waarom wordt die van mij niet gegokt ?

(shit, ze bellen me nu net) :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:16:
[...]

Niet alleen, komen ook veel voort uit data lekken etc.

Alleen je nummer invullen als het echt noodzakelijk is blijft daarom wel een goed advies.

Edit: Ik hoop niet dat iemand echt 06-12345678 als nummer heeft. Want dat gebruik ik vrijwel overal :P

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 01-11-2021 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:42:
[...]

Niet alleen, komen ook veel voort uit data lekken etc.

Alleen je nummer invullen als het echt noodzakelijk is blijft daarom wel een goed advies.

Edit: Ik hoop niet dat iemand echt 06-12345678 als nummer heeft. Want dat gebruik ik vrijwel overal :P
zal de 8 en de 7 voortaan wel omruilen, anders bellen ze jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hehe ja thanks!

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 01-11-2021 21:53 ]

Pagina: 1