Marktplaats: Pakketje kwijt. 50/50 met verkoper?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:02
Ik heb recent iets op Marktplaats gekocht van een degelijke verkoper. Goede reviews en prettige communicatie - niets op aan te merken dus. Het gaat om 2 iPod Shuffles (1x Second, 1x Fourth) met laders voor €35 inclusief. Dat sport namelijk heel wat prettiger dan zo'n veredelde snijplank van een mobiele telefoon meezeulen...

De verkoper heeft de iPods in een bubbelenvelop gedaan en een custom postzegel aangeschaft en die erop geplakt. So far, so good dus. Dinsdag 19 oktober zijn deze 's avonds verzonden, 22 oktober verscheen de envelop in Mijn Post van PostNL. Een paar dagen verschil is zo gek niet, dus daar keek ik niet van op.

Om een lang verhaal kort te maken: Ze zijn er nog niet. Ik heb contact gehad met de PostNL helpdesk op Twitter, en hun reactie was eigenlijk "Ja, da's kut. We zullen een officiële klacht voor je aanmaken en dat is het. Het is geen pakketje, dus geen idee waar dat ding is. Doei!"

Daar schiet ik dus weinig mee op. Ik heb er dus ook een vrij hard hoofd in dat de iPods ooit nog gaan verschijnen, wat natuurlijk jammer is, maar ik kan dit de verkoper natuurlijk niet (volledig) kwalijk nemen. Let wel: De keuze om de verzending met bubbelenvelop en custom postzegel te doen was geheel de keuze van de verkoper, hier heb ik geen inspraak in gehad.

Sowieso zou ik het flauw en onredelijk vinden om een volledige restitutie van de verkoper te eisen. Zijn waren zijn kwijtgeraakt, maar niet door zijn toedoen. Natuurlijk is het wel weer zo dat ik ook zonder waren zit. Er zijn geen winnaars in dit geval, zullen we maar zeggen.

Hoe redelijk zou het zijn om 50/50 bij de verkoper voor te stellen? Die €17,50 is natuurlijk niet de grootste last en ook wel te behappen, maar toch is het zuur. Wat zouden jullie doen in dit geval - hebben jullie ervaringen met dit soort situaties?

Overigens ben ik ook volledig van mening dat als die dingen toch nog verschijnen, die €17,50 weer terug mag naar de verkoper. Dat is wel zo eerlijk.

(Als dit hier niet hoort, sorry mods. Ben niet zo super bekend met het niet-technische deel van T.net :P)

and thanks for all the fish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:00
Als je zelf niet aangeeft hoe je wil verzenden en je hier geen extra kosten voor maakt dan snap ik dat de verkoper voor de goedkoopste optie kiest.

Als je er vanuit gaat dat de verkoper te goedertrouw is en aan al zijn verplichtingen heeft voldaan zoals met jou afgesproken, waarom zou hij dan voor de kosten moeten opdraaien?

[ Voor 57% gewijzigd door Lumics op 01-11-2021 15:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:50
Wat stond er in de advertentie? Zelf zet ik standaard erbij; "Risico verzenden voor de koper". Dan zou je in mijn geval dus gewoon pech hebben gehad, al zou ik dat wel van te voren nog extra besproken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
CMos schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:47:
Wat stond er in de advertentie? Zelf zet ik standaard erbij; "Risico verzenden voor de koper". Dan zou je in mijn geval dus gewoon pech hebben gehad, al zou ik dat wel van te voren nog extra besproken hebben.
Dat is in ieder geval voor mij een reden om even verder te kijken om op die manier het risico af te wenden. Het wekt geen vertrouwen en is bijna een vrijbrief om van het verzenden een potje te maken op risico van de koper. Nee bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door RodeStabilo op 01-11-2021 15:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:11
Ik vind het een net voorstel en zou het ook zo proberen op te lossen. Leg het eens voor aan de verkoper, zou ik zeggen.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMos
RodeStabilo schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:48:
[...]

Dat is in ieder geval voor mij een reden om even verder te kijken om op die manier het risico af te wenden. Het wekt geen vertrouwen en is bijna een vrijbrief om van het verzenden een potje te maken op risico van de koper. Nee bedankt.
Bij mijn weten toch wel vrij standaard dat mensen dit in de advertentie erbij zetten waar het aan komt op particuliere verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
CMos schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:51:
[...]

Bij mijn weten toch wel vrij standaard dat mensen dit in de advertentie erbij zetten waar het aan komt op particuliere verkoop.
Ik zie het inderdaad regelmatig maar de wet zegt dat je als verkoper verantwoordelijk bent voor het verzenden en het op die manier afwenden op de koper vind ik echt niet netjes.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RodeStabilo schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:48:
[...]

Ik zet het er altijd in, simpelweg omdat je anders als verkoper aansprakelijk bent wanneer er geen levering plaats vindt. Daar zijn pakketdiensten mij te onbetrouwbaar voor en de verzendverzekeringen een wassen neus. Je mag het ook altijd komen ophalen, geen enkel probleem. Verzending is dan je eigen keus en je eigen risico.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RodeStabilo schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:52:
[...]

Ik zie het inderdaad regelmatig maar de wet zegt dat je als verkoper verantwoordelijk bent voor het verzenden en het op die manier afwenden op de koper vind ik echt niet netjes.
Het heeft niets met afwenden te maken, als je geen risico wenst te lopen dan ben je welkom om het op te komen halen. Kun je nog een kop koffie, thee of wat fris krijgen ook. Als je dat niet wil als koper, helemaal prima, maar dan kies je zelf voor dat risico en mag je het dus dragen ook.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalmanman
Wat een snelle reacties!

Wat de advertentie betreft, deze stond op "Bieden" zonder minimale prijs. Daarnaast stond er in de advertentie iets in de richting van ". Searchcloud → taschen - phaidon - gestalten - correspondent design - fotografie - ontwerp - typografie - beeldende kunst cultuur…" Meer keywords dus eigenlijk.

De foto's van de iPods klopten. Er stond niets over "risico verzenden voor koper" o.i.d. Niet eens iets van "iPods werken goed", dat heb ik via de chat met de verkoper besproken. Dus na de berichten van "Gôh, werken ze inderdaad nog, komen de laders erbij?" heb ik dat bod gedaan. Daarna is er niet over de manier van verzending gesproken.

De verantwoordelijkheid is dus moeilijk te pin-pointen. Ze ligt dus zeker niet 100% bij mij, aangezien het niet in de advertentie stond. Is er wat summiere communicatie geweest? Sure! Efficiënt, maar in dit geval niet helemaal handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMos
RodeStabilo schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:52:

Volgens mij geldt dat niet voor particulieren maar ik kan het fout hebben.
https://blog.iusmentis.co...bij-particuliere-verkoop/

[ Voor 38% gewijzigd door CMos op 01-11-2021 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:25
50/50 lijkt me een prima optie. Van die twee tientjes zou geen van beiden wakker moeten liggen. Elk uur dat je spendeert aan 'je recht halen' is er een teveel.

[ Voor 25% gewijzigd door O88088 op 01-11-2021 16:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zalmanman schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:41:
De verkoper heeft de iPods in een bubbelenvelop gedaan en een custom postzegel aangeschaft en die erop geplakt. So far, so good dus. Dinsdag 19 oktober zijn deze 's avonds verzonden, 22 oktober verscheen de envelop in Mijn Post van PostNL. Een paar dagen verschil is zo gek niet, dus daar keek ik niet van op.
Wat hebben jullie afgesproken qua verzending? Is daar verder niets over afgesproken, is de afzender verantwoordelijk!
Om een lang verhaal kort te maken: Ze zijn er nog niet. Ik heb contact gehad met de PostNL helpdesk op Twitter, en hun reactie was eigenlijk "Ja, da's kut. We zullen een officiële klacht voor je aanmaken en dat is het. Het is geen pakketje, dus geen idee waar dat ding is. Doei!"
PostNL doet sowieso handelen voor de verzender, niet de ontvanger, neemt de afzender contact op met PostNL krijgt diegene waarschijnlijk een uitgebreider antwoord.
Daar schiet ik dus weinig mee op. Ik heb er dus ook een vrij hard hoofd in dat de iPods ooit nog gaan verschijnen, wat natuurlijk jammer is, maar ik kan dit de verkoper natuurlijk niet (volledig) kwalijk nemen. Let wel: De keuze om de verzending met bubbelenvelop en custom postzegel te doen was geheel de keuze van de verkoper, hier heb ik geen inspraak in gehad.
Als jullie qua verzenden niets afgesproken hebben, is de verzender de verantwoordelijke. Strict gezien kun je hem dus wel degelijk verantwoordelijk houden hiervoor. Hij ook kunnen kiezen om te verzekerd te verzenden bijvoorbeeld.
Sowieso zou ik het flauw en onredelijk vinden om een volledige restitutie van de verkoper te eisen. Zijn waren zijn kwijtgeraakt, maar niet door zijn toedoen. Natuurlijk is het wel weer zo dat ik ook zonder waren zit. Er zijn geen winnaars in dit geval, zullen we maar zeggen.
Tja, aan de andere kant, hij heeft nu wel gratis geld.
Hoe redelijk zou het zijn om 50/50 bij de verkoper voor te stellen? Die €17,50 is natuurlijk niet de grootste last en ook wel te behappen, maar toch is het zuur. Wat zouden jullie doen in dit geval - hebben jullie ervaringen met dit soort situaties?

Overigens ben ik ook volledig van mening dat als die dingen toch nog verschijnen, die €17,50 weer terug mag naar de verkoper. Dat is wel zo eerlijk.
Heeft de verkoper al een kans gekregen om de overeenkomst alsnog na te komen? Ook niet echt eigenlijk. Dus laat hem (als verantwoordelijke verzender) eens contact opnemen met PostNL. Wellicht heeft hij wel een track & trace code gekregen waarmee men wel uit de voeten kan.
O88088 schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:01:
50/50 lijkt me een prima optie. Van die twee tientjes zou geen van beiden wakker moeten liggen.
En basicly toe te staan dat de ander ~15 euro verdient heeft terwijl hij nagenoeg niets heeft hoeven doen? :? Laat men eerst maar vaststellen dat het pakket inderdaad kwijt is. Zou ook niet de eerste keer zijn dat de iPods niet opgestuurd zijn, wel plots kwijt zijn en daags later weer te koop worden aangeboden.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 01-11-2021 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:06
Als jij iets inclusief verzenden koopt geeft de verkoper aan dat hij het risico draagt, hij zal zorgen dat het bij jou verschijnt. Koop je exclusief verzendkosten ligt het risico bij de koper, aangezien hij zal aangeven hoe er verzonden wordt. Dit is alleen als er verder niks is afgesproken over de verantwoordelijkheid.

Maar dit is de theorie, de praktijk is dat de verkoper het geld al heeft en het waarschijnlijk niet makkelijk zal teruggeven. Ik zou dan inderdaad voorstellen om te schikken 50/50 en hopen dat hij hier mee akkoord gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
CH4OS schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:01:
[...]
Wat hebben jullie afgesproken qua verzending? Is daar verder niets over afgesproken, is de afzender verantwoordelijk!

[...]
PostNL doet sowieso handelen voor de verzender, niet de ontvanger, neemt de afzender contact op met PostNL krijgt diegene waarschijnlijk een uitgebreider antwoord.

[...]
Als jullie qua verzenden niets afgesproken hebben, is de verzender de verantwoordelijke. Strict gezien kun je hem dus wel degelijk verantwoordelijk houden hiervoor. Hij ook kunnen kiezen om te verzekerd te verzenden bijvoorbeeld.

[...]
Tja, aan de andere kant, hij heeft nu wel gratis geld.

[...]
Heeft de verkoper al een kans gekregen om de overeenkomst alsnog na te komen? Ook niet echt eigenlijk. Dus laat hem (als verantwoordelijke verzender) eens contact opnemen met PostNL. Wellicht heeft hij wel een track & trace code gekregen waarmee men wel uit de voeten kan.

[...]
En basically toe te staan dat de ander ~15 euro verdient heeft terwijl hij nagenoeg niets heeft hoeven doen? :? Laat men eerst maar vaststellen dat het pakket inderdaad kwijt is. Zou ook niet de eerste keer zijn dat de iPods niet opgestuurd zijn, wel plots kwijt zijn en daags later weer te koop worden aangeboden.
Dank voor het uitgebreide antwoord! Ik ga er even stapsgewijs doorheen:
  • Er is niets afgesproken over de verzending. Eventueel kan ik in [mo] de conversatie plaatsen, als dat helpt.
  • Is dat niet aannemende dat dit een pakket betreft? Het betreft briefpost met een z.g.n. postzegelcode: https://www.postnl.nl/ver...gels-kopen/postzegelcode/
  • Dan begrijp ik nu dat de verkopende partij strikt genomen geheel verantwoordelijk gesteld kan worden. De vraag is dan wel: In hoeverre gaat die andere partij dat ook accepteren? De wet kan veel vertellen - de uitvoering ervan is een hele andere tak van sport.
  • Gratis geld én zijn iPods kwijt, natuurlijk. Zie mijn OP: "22 oktober verscheen de envelop in Mijn Post van PostNL". Er is dus 100% zeker iets ingeleverd bij PostNL en op weg naar mij - anders zou het niet door een sorteercentrum zijn gegaan.
  • Nee. Dat heeft de verkoper niet, dat klopt. Ik zal hem vragen of hij nog wat bij PostNL kan ontfutselen.
  • Zoals hierboven aangegeven kan ik naar alle redelijkheid aannemen dat de iPods verzonden zijn. Thans, er is iets verzonden, aangezien er ook iets op weg was naar mij.
  • Ik hoop dat dit wat meer licht kan schetsen op de situatie. Nogmaals, allen, mijn dank voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zalmanman schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:16:
Dank voor het uitgebreide antwoord! Ik ga er even stapsgewijs doorheen:
[list]
• Er is niets afgesproken over de verzending. Eventueel kan ik in [mo] de conversatie plaatsen, als dat helpt.
Dan is hij dus de verantwoordelijke voor de verzending.
• Is dat niet aannemende dat dit een pakket betreft? Het betreft briefpost met een z.g.n. postzegelcode: https://www.postnl.nl/ver...gels-kopen/postzegelcode/
Ik weet even niet of briefpost ook verzekerd verzonden kan worden, maar dacht het wel. Anyway; hij is verantwoordelijk voor de verzending, hij heeft te zorgen dat hetgeen waarvoor je betaald hebt, krijgt.
• Dan begrijp ik nu dat de verkopende partij strikt genomen geheel verantwoordelijk gesteld kan worden. De vraag is dan wel: In hoeverre gaat die andere partij dat ook accepteren? De wet kan veel vertellen - de uitvoering ervan is een hele andere tak van sport.
Tja, dat is altijd de vraag, maar dat is wat handelen via Marktplaats (naar mijn mening!) oninteressant is. Je kunt daar (wederom mijn mening) niemand vertrouwen. Zeker met Apple producten niet, hoe oud ze ook zijn.
[q]
• Gratis geld én zijn iPods kwijt, natuurlijk. Zie mijn OP: "22 oktober verscheen de envelop in Mijn Post van PostNL". Er is dus 100% zeker iets ingeleverd bij PostNL en op weg naar mij - anders zou het niet door een sorteercentrum zijn gegaan.
Als je erop vertrouwd dat de iPods daadwerkelijk kwijt zijn wel. Het zal niet de eerste keer zijn dat dit soort grapjes uitgehaald worden op Marktplaats. ;)
• Nee. Dat heeft de verkoper niet, dat klopt. Ik zal hem vragen of hij nog wat bij PostNL kan ontfutselen.
• Zoals hierboven aangegeven kan ik naar alle redelijkheid aannemen dat de iPods verzonden zijn. Thans, er is iets verzonden, aangezien er ook iets op weg was naar mij.
Dat zegt echter helemaal niets, ik kan ook een lege envelop naar jou opsturen bijvoorbeeld.

Maar goed, dat is even hoe het in elkaar zou moeten steken. Dat het in de praktijk anders gaat begrijp ik echter ook. Ik zou dan echter geen 50-50 deal met hem sluiten, maar zou dan iets van het bedrag minus verzendkosten terugvragen iets in die trant. Nu gaat het gelukkig niet om veel geld, maar als hij dit vaker doet tikt het natuurlijk wel aan.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 01-11-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:45
FirePuma142 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:53:
[...]

Ik zet het er altijd in, simpelweg omdat je anders als verkoper aansprakelijk bent wanneer er geen levering plaats vindt. Daar zijn pakketdiensten mij te onbetrouwbaar voor en de verzendverzekeringen een wassen neus. Je mag het ook altijd komen ophalen, geen enkel probleem. Verzending is dan je eigen keus en je eigen risico.
Nog los van kopers die achteraf beginnen te mauwen over beschadigingen of whatever andere reden waarom het product niet aan de verwachtingen voldoet.

Ook als eens de vraag gehad of ik dan niet ff een deel van het bedrag terug kon storten... En dat was niet eens op mp, maar op v&a. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

CH4OS schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:20:

[...]
Dat zegt echter helemaal niets, ik kan ook een lege envelop naar jou opsturen bijvoorbeeld.
Nou ja niets.. De lege envelop is ook niet aangekomen. Dat is dus wel erg toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:09
In het artikel dat eerder genoemd is door CMos staat:
Als de advertentie niets vermeldt over versturen of ophalen, dan is het juridisch een grijs gebied. Als aspirant-koper kun je dan maar beter zelf even navragen hoe de verkoper zich de aflevering had voorgesteld. En wel graag vóórdat je de koop sluit.
Dus, tenzij de verkoper aardig voor je is, kan je dit waarschijnlijk beschouwen als een goede les (á 35 Euro) voor de volgende keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 16:39
Toevallig recent hetzelfde gehad met een MP aankoop. Batterij voor een Wii U gamepad gekocht, de verkoper gaf aan dat hij verstuurd was, maar niets gekregen.
Daarop heeft hij bij PostNL gevraagd wat er aan de hand was, toen kwam het pakketje weer boven water. Was beschadigd en adres was niet meer leesbaar. Daarna heeft hij het nog een keer opgestuurd, maar weer niets gekregen.
Daarop bood hij aan om het geld terug te storten, heb aangegeven dat we de kosten wel konden delen, maar tot op heden nog niets gekregen. Verwacht het eigenlijk ook niet meer te krijgen.

Koop wel vaker via MP, maar voor het eerst dat dit gebeurt.

Hail to the king baby!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:25
CH4OS schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:20:
Als je erop vertrouwd dat de iPods daadwerkelijk kwijt zijn wel. Het zal niet de eerste keer zijn dat dit soort grapjes uitgehaald worden op Marktplaats. ;)

[...]

Maar goed, dat is even hoe het in elkaar zou moeten steken. Dat het in de praktijk anders gaat begrijp ik echter ook. Ik zou dan echter geen 50-50 deal met hem sluiten, maar zou dan iets van het bedrag minus verzendkosten terugvragen iets in die trant. Nu gaat het gelukkig niet om veel geld, maar als hij dit vaker doet tikt het natuurlijk wel aan.
Weet jij een manier om een lege envelop wel in de PostNL app te krijgen maar het ook zo te regelen dat er niks bezorgd wordt? Je gaat wel heel erg uit van het slechtste in mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

O88088 schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:57:
Weet jij een manier om een lege envelop wel in de PostNL app te krijgen maar het ook zo te regelen dat er niks bezorgd wordt? Je gaat wel heel erg uit van het slechtste in mensen.
Er komen best veel topics voorbij inderdaad over niet geleverde Apple producten die via Marktplaats gekocht zijn, maar nooit de plaats van bestemming van de koper vinden... ;) Ik verwacht dan ook zeker niet dat dit het laatste topic is, de eerste hierover was het sowieso al niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
CH4OS schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:03:
[...]
Er komen best veel topics voorbij inderdaad over niet geleverde Apple producten die via Marktplaats gekocht zijn, maar nooit de plaats van bestemming van de koper vinden... ;) Ik verwacht dan ook zeker niet dat dit het laatste topic is, de eerste hierover was het sowieso al niet.
In dit geval kan je er niet aan voorbij dat de enveloppe in zijn PosNL app zichtbaar was. Of er iets in de enveloppe zat is een tweede natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:43
Het gaat om een particuliere transactie op Marktplaats, hoe zakelijk en formeel wil je dit gaan aanpakken?

Ik had dit soort situaties bijna maandelijks, zowel als koper en verkoper. Zoals hierboven al genoemd schreef ook ik in de advertentie dat verzenden op risico van koper is, iets wat verschillende juridische bronnen ook adviseren. Kwam een pakketje niet aan? Jammer, geld weg. Dat is het risico van een particuliere transactie. En als de koper/verkoper en ik de kosten wilden splitten, was dat mooi meegenomen. Maar het feit dat je zoveel energie stopt in het schrijven van deze post over een probleempje als deze… neem gewoon contact op met de verkoper en kijk wat mogelijk is. Achteraf moeilijk doen over zelfs de bubbelenvelop is iets wat je zelf vooraf had moeten regelen als je daar nu zwaar aan wilt tillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het lijkt er op dat het meeste met deze 'nieuwe' code vertraagd. V.a. E4,10 heb je een geregistreerd brievenbus pakje, en voor E2,- meer een pakket met t&t. zo kan het getraceerd worden. een ongeregistreerd pakje met een postzegel, of digitale code niet. Het gaat er om wat jullie af hebben gesproken, en dat weet je zelf. Het gaat er om dat je er samen uitkomt met de verkoper, die particulier lijkt te zijn. je kunt zelf wel aanvoelen hoe de verkoper hierover denkt, adhv jullie communicatie. je voorstel is niet slecht. de verkoper is opdrachtgever aan verzendpartij, en kan een onderzoek laten instellen. de verzendpartij heeft geen overeenkomst met jou. kans is klein dat een ongeregistreerde brievenbuszending, die goed en degelijk verpakt is,met duidelijk het juiste adres terug komt. vertraging kan altijd.maar aangezien het in de week van 22 okt moest komen, acht ik die kans ook klein nu.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalmanman
Allen: Bedankt voor de reacties, daar kan ik echt wat mee.

Heb ik mijn les geleerd en heb ik hier ervaring uit opgedaan? Zeker. Ik snap dat ik dit misschien beter had moeten communiceren met de verkopende partij om verwachtingen wederzijds duidelijk te krijgen.

Ik zal de verkoper nog vragen om contact te zoeken met PostNL en hier melding van te doen, misschien brengt dat nog schot in de zaak. Anders zal ik het 50/50 voorstel doen.

Overigens, @Orangelights23, het is niet zo zeer dat ik moeilijk doe over het verzenden via een bubbelenvelop. Dat is me prima, die dingen zijn stevig genoeg. Mijn punt was meer dat de verzendmethode een keuze is geweest van de verkopende partij en niet van mij (met andere woorden: hij die kiest voor de verzendmethode is verantwoordelijk voor de verzendmethode). Het is inderdaad jammer dat het zo gelopen is, maar goed. Ook weer een gevalletje "c'est-la-vie-en-weer-door".

Nogmaals, bedankt voor de input allen, ik neem het mee in eventuele volgende Marktplaats-shenanigans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Hier in de regio zit een overijverige sorteermachine. Als iets dan net niet lekker zit in een (bubbel)envelop beschadigt het vrij snel heb ik het idee. Waarna er een aantal dagen vertraging volgt (terwijl ik ze wel spot in de app).

Heb ik nu al drie keer gehad, waarvan het twee keer nog goed gekomen is, de derde keer kreeg ik wel de envelop maar zonder inhoud. Waren overigens twee gewone enveloppen en één bubbel.

Edit: vraag me overigens wel af hoeveel er bespaard is met die code, aangezien een brievenbuspakket ook maar 4,10 is. Geen idee wat twee iPods wegen :p

[ Voor 15% gewijzigd door Dagion op 02-11-2021 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:56
Je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Als 50/50 goed voelt moet je het doen. Als je vrede hebt met verlies nemen is dat ook prima. Als je pas vrede hebt als je alles terug krijgt is dat ook jou keuze met evt alle juridische stappen.

Je hebt volgens de wet(zoals de link al aangaf) recht op het volledige bedrag(als alles wat je aangeeft correct is). Maar om nu naar de rechter te gaan voor 35 zou ik ook niet zo snel doen(sommige doen het wel). Puur omdat het mij teveel tijd en moeite kost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:05

LankHoar

Langharig tuig

@Zalmanman de zaak lijkt simpel: jij hebt 0% verantwoording, en mag 100% van de betaalde prijs terug verwachten. Is de verkoper mogelijk een handelaar? Die extra tags doen namelijk wel zoiets vermoeden. In dat geval zou ik ook zeker geen 50/50 voorstellen, en gewoon verwachten dat je het geld terug krijgt, met de mededling dat je het geld overmaakt mochten de iPods onverhoopt toch nog aankomen (zeer waarschijnlijk niet).

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zalmanman
Je hebt daar wel een goed punt, @LankHoar. Misschien mijn onwil confrontatie op te zoeken die maar een tussenweg zoekt. We zijn nog even in conclaaf met PostNL; mocht dat wederom uitmonden op een grote leegte zal ik het voorstel doen aan de verkoper. Jullie horen dan nog wel hoe het afgelopen is.

Pagina: 1