Toon posts:

custom waterblok, technische vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He, ik heb in de search gekeken, daar kwam een hoop uit, maar net niet wat ik nodig had.

Ik wil een simpel waterblok gaan maken (goedkoop watercoolen)

En dan neem ik een allu blok, en daar boor ik een aantal buizen door, gewoon van links naar rechts.
dan heb ik 3 vraagjes:

1 wat moet de diameter zijn?
2 waarmee kan ik de gaten die ik niet nodig heb het best dichtmaken?
3 Hoe maak ik die connectors (ben de naam ff kwijt) vast aan m`n waterblok? (lassen is geen optie)

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

die connectors moet je volgens mij schroefdraad voor tappen (op de goede maat natuurlijk)

verder weeknie

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Een eenvoudig waterblokje kun je maken door een U gang te boren in een blokje aluminium. Daar waar je de gaten naast elkaar boort tap je een draad in de gangen en schroef je er tules op met teflontape er tussen. De opening aan de zijkant maak je weer dicht met een prop aluminium en epoxylijm. De gangen zou ik pas boren als ik de tules al heb. Dan kun je mooi op maat werken. Standaard slangen voor aquarium pompen zijn geloof ik 9mm of 10mm in diameter (binnenwand) buiten 13mm.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Boor met 15 mm, daar kan je weer 3/8 draad in tappen. Daar kan je dan weer tubes in draaien. Als je niet kan lassen kan je er ook draad in tappen en er weer wat indraaien.

BTW, jij kwam toch uit Hoogvliet ?

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Maar een boor 15 mm past niet in je accuboormachine. >:)
Boren van deze diameter hebben een conus.

Misschien 10/11 mm?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 22:56 schreef mrknowitall het volgende:
Boor met 15 mm, daar kan je weer 3/8 draad in tappen. Daar kan je dan weer tubes in draaien. Als je niet kan lassen kan je er ook draad in tappen en er weer wat indraaien.

BTW, jij kwam toch uit Hoogvliet ?
IK WEL!!!!

en als je goeie ideeen hebt, of goeie apperatuur, wil ik wel ff langs komen, en die jou dat spul laten maken, tegen een vergoeding natuurlijk

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op maandag 20 augustus 2001 23:01 schreef MrK het volgende:
Ow ja, ik kreeg pas over mijn klote omdat ik zo'n boor bij de boorkolom gesnaaid had :P Doet het niet zo goed in een normaal tolletje. Maar om de gaten een beetje recht te boren is een kolom wel handig.
Op maandag 20 augustus 2001 23:03 schreef tva_goku het volgende:

[..]

IK WEL!!!!

en als je goeie ideeen hebt, of goeie apperatuur, wil ik wel ff langs komen, en die jou dat spul laten maken, tegen een vergoeding natuurlijk
Spullen, ja, apperatuur, ja, laten, ehh dit heb ik ook nog niet gedaan, ff kijken hoe de diepteregeling werkt. Ik ben ook geen metaalbewerker, ik heb alleen een werkplaats vol spul, daar laat ik anderen mee werken ;).

Voorlopig heb ik nog niet eens tijd om mijn eigen peltier op te bouwen. Dit weekend Lowlands :9, ik wil je daarna best helpen. Moet wel ff tijd hebben, meel maar.

One of the animals has left its cage today.

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Op maandag 20 augustus 2001 23:01 schreef MrK het volgende:
Boren van deze diameter hebben een conus.

Misschien 10/11 mm?
Als je nou 11,5mm boort, kan je er een draad 1/4" in tappen en afblinden met een plug 1/4".

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Part

Helemaal niets.....

Je kan ook epoxiehars gebruiken.
Dit heeft een treksterkte van 160Kg per vierkante centimeter, ruim voldoende dus.

• Rickysaint
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2025
De gaten moet je in dezelfde diameter boren als de diameter van de uitgang van je pomp. Bij een slice 1300 is dat 1/2 duims. Het nadeel van centrifugaal pompen zijn dat het geen druk pompjes zijn maar volume pompjes. Oftewel als de diameter kleiner wordt dan 1/2 duims dan zal hij nooit meer 1300l/u verpompen. Nou is 1/2 duims wel heel groot dus je moet wel!! Ik heb zelf gekozen voor 8mm slang net als bij swiftech. Maar pasop effectief hou ik 150l/u over over het koelblok!!

every man is wise, until he speaks

Verwijderd

de openingen kun je dicht maken door een draad te tappen en dan een bout afzagen die erin schroeven (kun je doen door een sneetje te maken in de bovenkant van de aggezaagde bout, zodat er een schroevendraaier in past) wel teflontape tape gebruiken..

Mzzl }:O
Pagina: 1