Usb stroompiek na updaten gpu drivers. AMD Radeon start niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Componenten:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac€ 90,68€ 90,68
1VideokaartenAMD Radeon RX 6800€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Node 202€ 84,70€ 84,70
1ProcessorkoelingScythe Shuriken 2€ 34,85€ 34,85
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G36C16U4B€ 74,90€ 74,90
1VoedingenCorsair SF600€ 111,90€ 111,90
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 1TB€ 94,10€ 94,10
Totaal€ 690,13

Wat is de foutmelding:
De melding stroompiek op usb poort verscheen nadat ik de AMD drivers van de Radeon software had bij gewerkt tot 21.10.3 Sindsdien hoor ik continu een connect/disconnect geluid. Bovendien kan ik AMD Radeon software niet langer openen om mijn videokaart te underclocken en undervolten.

Wat is in gebruik qua USB poorten: logitech USB receiver voor de Logitech K400 plus.

Wat heb ik geprobeerd:
AMD drivers via ddu deinstallen
Opnieuw amd drivers installeren
USB poorten verwijderd en opnieuw laten toevoegen via zoeken naar gewijzigde apparaten
USB receiver vervangen voor bedrade tobo en muis

Is nu mijn mobo onbruikbaar geworden want ik hou de melding ongeacht of ik de usb receiver op de front USB poorten of achterste USB poorten test. Idem met toevoegen van bedrade apparatuur. Of ligt het aan de Node 202 dat die voor kortsluiting zorgt icm het mobo qua plaatsing in de case? Of heeft de SF600 er genoeg van en kan die niet tegen kortsluiting? Of is de usb receiver toast door de piekstroom?

Ik heb de build nog niet uit elkaar gehaald maar ben wel benieuwd hoe dit er in kan sluipen. De setup heb ik nu zes maanden zonder usb stroompiek melding in gebruik. Ik update mijn amd drivers en het is raak. Ben geneigd te denken dat het software matig is qua drivers of USB poorten die kapot zijn. Maar niet zo zeer dat mijn voeding, mobo, case de boosdoener is.

Ik heb al in tweaker topics lopen grasduinen voor tips en die toegepast. Probleem nu is dat ik niet langer AMD Radeon software kan openen om daarin mijn videokaart te underclocken en undervolten. Dat werkte prima tot ik de drivers besloot te updaten (zat nog op 21.9.xx) Zou een volledige reinstall van windows nog wat uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin met uitsluiten - koppel de front usb poorten los. Gebeurd het dan nog steeds weet je dat je bij de achterste poorten verder moet zoeken.

Wellicht een clean install proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:01:
Begin met uitsluiten - koppel de front usb poorten los. Gebeurd het dan nog steeds weet je dat je bij de achterste poorten verder moet zoeken.

Wellicht een clean install proberen?
Ik heb alle usb poorten, zowel front als achterop bij langs gelopen. Bij elke poort krijg ik dezelfde foutmelding als ik een simpele bedrade muis aansluit. Maakt niet uit of ik usb 2 of usb 3 poorten gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:15
https://www.dell.com/supp...e-usb-poort-in-windows-10

https://www.drivereasy.co...sb-port-error-windows-10/ (driver easy zou ik niet downloaden trouwens bij stap 3)

Wellicht is er een usb device die je even moet uninstallen via apparaatbeheer.

[ Voor 29% gewijzigd door turkeyhakan op 01-11-2021 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
turkeyhakan schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:16:
https://www.dell.com/supp...e-usb-poort-in-windows-10

https://www.drivereasy.co...sb-port-error-windows-10/ (driver easy zou ik niet downloaden trouwens bij stap 3)

Wellicht is er een usb device die je even moet uninstallen via apparaatbeheer.
Allebei doorlopen. Zie wel onder usb controllers: amd USB 3.10 extensible Host controller staan tot drie keer aan toe. Die stonden voor het installeren van de nieuwste amd drivers er niet.

Na het deinstalleren van zowel usb als WiFi controllers en opnieuw opstarten verdween de usb piek melding. De Radeon software 21.8.2 start wel normaal op. Ik heb nu alles weer werkend gekregen.

[ Voor 13% gewijzigd door Joosie200 op 01-11-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemist13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-10 18:57
En wat heb je gedaan om die radeon software werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
chemist13 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:09:
En wat heb je gedaan om die radeon software werkend te krijgen?
Teruggrijpen op een oude versie. Toen kon ik de Radeon software wel openen en dus van profiel switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemist13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-10 18:57
Thx
Pagina: 1