Epson EcoTank 4750 of kyocera ecosys m5526cdw

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinoet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
Hallo,

Ik zit te dubben over de aanschaf van een nieuwe printer.
Thuis printen wij op zich niet zo heel veel af, af en toe schoolopdrachten of concerttickets of iets dergelijks.
ALS we dan afdrukken, is het soms wel veel ineens (eindwerken van de dochters en zo).
Dubbelzijdig printen en ook een scanner/kopieerfunctie vind ik heel handig.

Voor de jeugdbeweging drukken ze hier ook af en toe spelletjesopdrachten met fotos af, maar de fotos moeten nu niet meteen super fotokwaliteit zijn...

De Epson Ecotank 4750 lijkt mij een heel budgetvriendelijke printer wat aankoop van inkt betreft (alhoewel ik al wat negatieve commentaren heb gelezen over de de papierlade en de ADF en scanner...), maar als er grote hoeveelheden moeten worden afgedrukt (dubbelzijdig), is het toch wel handig dat je niet moet kijken naar de kost van de inkt...

Mijn vraag hierover is echter (en dat vind ik zo niet direct terug), hoe zit het met het uitdrogen/vuil worden van printkoppen? Als ik nu bv enkele weken niet afdruk...krijg je dan geen problemen met de kwaliteit van de afdrukken?

Mijn andere optie was de kyocera ecosys m5526cdw, die iets duurder is, maar misschien ook beter is van kwaliteit (lijkt mij).
MAAR, de toner cartridges zijn wel een pak duurder als je ze moet vervangen... Zijn "huismerken"even goed? die zijn immers een pak goedkoper...
Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?

Wat ik wel begrepen heb is dat de drumkit van de kyocera ecosys m5526cdw niet moet vervangen worden aangezien die 100.000 afdrukken meegaat...voor we 100.000 paginas gaan geprint hebben zijn we toe aan vervanging denk ik dan :-)

Zijn er mensen die ervaring hebben met een van deze printers? Of die mij wat raad kunnen geven?

Met vriendelijke groeten
Carl

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:38

Praetextatus

the dutch_paki

Heb zelf de m5526cdw al een tijdje in gebruik en hetzelfde scenario als jou eigenlijk. Kids die af en toe iets moeten printen en ik af en toe voor mijn werk. Ik heb deze 2e hand kunnen kopen. Verder er zeker tevreden mee en qua inkt moet je echt gewoon goed rond kijken. De huismerken werken er gewoon perfect mee en ook qua installatie (thuis) was ook echt peanuts.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 23:40
Hier ook een m5526cdw 2de hands gekocht met half lege toners (2 jaar geleden). Laatst nieuwe huismerk toners in gedaan en print weer lekker.

Scannen naar fileserver is heerlijk, (dubbelzijdig) printen ook.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:01

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb na jarenlang klooien met steeds uitgedroogde inkt van een Epson multifunctional maar gewoon een Canon lasermultifunctional gehaald. Beste investering ooit.

Deze heb ik: pricewatch: Canon i-Sensys MF645Cx (wel destijds gekocht voor iets van € 250, nu moet je denk ik kijken naar de opvolger).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinoet
Ik wil iedereen bedanken voor het antwoorden.
Toch veel blije mensen met een m5526cdw....dan denk ik dat ik toch daar maar voor ga dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:40

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik ben het ermee eens dat een led/laserprinter het beste bij jouw eisen aansluit. Vooral als je niet vaak print is een laser interessant, inkt droogt op die manier uit, toner doet dat niet. En bij grote printjobs is een laserprinter ook weer sneller, win-win.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinoet
Mavamaarten schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:30:
Ik ben het ermee eens dat een led/laserprinter het beste bij jouw eisen aansluit. Vooral als je niet vaak print is een laser interessant, inkt droogt op die manier uit, toner doet dat niet. En bij grote printjobs is een laserprinter ook weer sneller, win-win.
Dat was zo ook een beetje mijn conclusie.
De reden dat ik toch deze vraag in het forum stelde is dat ik niet wist hoe het precies zat met die ecotanks.
Aangezien die geen gebruik maken van cartridges die regelmatig vervangen worden, dacht ik dat er misschien een nieuw systeem was die zorgde dat die koppen ten allen tijde nooit konden verstoppen/uitdrogen...
Als dat het geval was, dan is zo'n ecotank natuurlijk een spotgoedkope oplossing...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-09 17:41

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ik heb zelf een EcoTank printer, maar na 2 jaar niet printen waren de koppen wel een beetje smerig.
Nu was dat ook zo weer opgelost door het schoonmaak programma een keer te laten lopen en gaat hij weer vrolijk verder met printen.

Overigens heb ik nog nooit de inkt veranderd/vervangen in 5 jaar tijd.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinoet
Ik heb gekozen voor de laser printer... omdat ik niet echt ecotank-fan-reacties gekregen had die bevestigen dat je zonder probleem een hele tijd de printer niet kon gebruiken... (het antwoord van DarkBlaze kwam helaas niet iets te laat, ik had net besteld bij coolblue, maar toch bedankt voor je antwoord...)
Dus blijkbaar kun je die ecotanks gerust 2 jaar laten staan zonder printen en werken ze nog feilloos...ik ga het nu proberen met toners van een huismerk, hopelijk ben ik even tevreden...

Indien iemand met dezelfde vragen zit en mijn ervaring wil weten, PM me gerust...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPvdB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:02
Ik vind het zelf ook een lastige keuze dus ben wel blij met de reactie van DarkBlaze, ik denk dat ik voor een inkt tank systeem ga.
Maar als ik overal lees geloof echt wel dat je met je laser printer geen verkeerde keuze hebt gedaan, voor mij is hij te groot.
Zelf kijk ik naar de HP Smart Tank 7305, via mijn werk krijg je nu in de HP online medewerker store een leuke korting.
Wat ik een ander pluspunt vind is de gesloten papierlade zodat je papier stofvrij kunt opslaan.
Ik denk dat ik de keuze ga maken voor een smart tank.
Naast het schoonmaakprogramma kan je voor 15 euro ook nieuwe printkoppen kopen voor deze en zelf vervangen. Dus dat zou de levensduur ook moeten verlengen. Hopen dat ik dan lang met deze printer.
Pagina: 1