Lekkage Waterleiding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davyjanssen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 31-08-2024
ik heb een vraag,

Bij een drinkwater leiding heb ik een gat erin zitten. Kan dit met speciale tape dicht getapet worden? Als deze tape erop zit kan je het water dan nog wel drinken i.v.m. met de tape die erop zit en het water langs de tape op gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:05

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Dichtgetaped? waarschijnlijk niet, tenminste niet als definitieve oplossing. Om wat voor leiding gaat het?
heb je plaatjes?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-05 14:39
Ik zou nooit met tape werken als je een lekkage hebt. Mocht het om een koperen fitting gaan, dan zou ik een sok toepassen en deze er tussen solderen

Mocht het om flexibele leiding gaan, dan zou ik er ook een sok tussen persen om zo het lekkage te verhelpen.

Als je bovenstaande niet begrijpt, dan zou ik een loodgieter bellen en de reparatie uit handen geven :)

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:38

Rmg

Zet er een afdichtklem op, dat is de beste tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davyjanssen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 31-08-2024
Ik snap jullie oplossingen. ik had gezien dat je ''tape'' hebt die water lekkage's kunnen verhelpen. tijdelijk inderdaad. alleen Zit ik mee als ik die tape erop plak kan ik dan nog water drinken uit de leiding. gaat om een leiding die op een water unit zit waar je uit kan drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:41

Barrycade

Through the...

Linkje naar de speciale tape zou helpen, maar als het specifiek tape is dat bestemd is voor het (tijdelijk) repareren van drinkwaterleidingen is zou het geschikt moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:39
Definieer 'een gat erin'.

Je hebt bv zelfvulkaniserende tape die tegen water, druk, etc. kan. Waarschijnlijk prima voor een tijdelijke oplossing, maar niet specifiek gekeurd of geschikt bevonden voor gebruik bij drinkwater. Voor een eerste indicatie kun je het aantal doodshoofden op de verpakking tellen.

Bv: https://www.handyman.nl/p...se-tape-zwart/9690512503/

Je kunt het contact tussen de tape en water natuurlijk minimaliseren.

[ Voor 34% gewijzigd door Rukapul op 01-11-2021 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:05

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

davyjanssen schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:05:
Ik snap jullie oplossingen. ik had gezien dat je ''tape'' hebt die water lekkage's kunnen verhelpen. tijdelijk inderdaad. alleen Zit ik mee als ik die tape erop plak kan ik dan nog water drinken uit de leiding. gaat om een leiding die op een water unit zit waar je uit kan drinken.
ik zou even goed kijken, er is best veel 'lekkagetape' te vinden, maar jij hebt iets nodig wat tegen waterdruk kan. Een wezenlijk verschil.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:23
Tape om een drinkwaterleiding? Nee. Gewoon nee. Meteen goed repareren of niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:56
Bij een koper leiding bij de lekkage een stukje uit de leiding halen en een knelkoppeling ertussen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQBfCu-aXsfbn1fU8mSmgFjhnxM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MrLmauZIbh19Kg4xyW7JvKZ5.png?f=fotoalbum_large

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Pagina: 1