Hoi allen,
ik heb op dit moment 4 panelen liggen die er bij de aanschaf v/h huis zijn geplaatst in 2017. We hebben het huis niet nieuw gekocht, maar een half jaar geleden van de 1e eigenaar. De panelen die er liggen leveren grofweg 900wp op een goede dag, dus dat wil ik graag maximaal aanvullen...
:fill(white):strip_exif()/f/image/5OQ7R8fLk0v2O6wR1v4HVkkB.png?f=user_large)
/f/image/ObIZTFs4qFrVlYMlZx6pPyxv.png?f=fotoalbum_large)
De offertes:
/f/image/0231TNN8f9XfHZjkyvFTnE4H.png?f=fotoalbum_large)
ps. het maakt me niet uit hoe het 'eruit ziet', ik kijk er zelf toch nooit tegenaan...
ik heb op dit moment 4 panelen liggen die er bij de aanschaf v/h huis zijn geplaatst in 2017. We hebben het huis niet nieuw gekocht, maar een half jaar geleden van de 1e eigenaar. De panelen die er liggen leveren grofweg 900wp op een goede dag, dus dat wil ik graag maximaal aanvullen...
Foto's
Dit zijn de 2 voorstellen die ik binnen heb gekregen::fill(white):strip_exif()/f/image/5OQ7R8fLk0v2O6wR1v4HVkkB.png?f=user_large)
/f/image/ObIZTFs4qFrVlYMlZx6pPyxv.png?f=fotoalbum_large)
Schaduw
Het dak ligt op het Zuid-west(west) en heeft geen schaduw afgezien van de schoorsteen rechtsboven op het dak.Jaarverbruik
Lastig inschatten omdat we er net wonen, maar ik verwacht rond de 3500-4000, plan is wel om in de toekomst ook naar inductie te gaan en er zal ook wel een elektrische auto komen op den duur, dus wil er het maximale uithalen.Budget en doel
Budget is in principe ongelimiteerd, spaargeld levert niks op op het moment, dus ik zie dit als een investering. Doel is om zoveel mogelijk op te wekken op de beperkte ruimte.Wie gaat het project uitvoeren
Ik heb bij 4 partijen offertes opgevraagd, 2 grote, 2 kleine. De 2 kleine gaven vrij snel aan de komende maanden vol te zitten en verwachten pas in de zomer plek te hebben. De grote kunnen binnen 8 weken plaatsen.De offertes:
/f/image/0231TNN8f9XfHZjkyvFTnE4H.png?f=fotoalbum_large)
Bijhouden van data
Niet heel relevant, heb een P1-meter en dan vind ik afdoende.Het dilemma
Heb bij Partij 1 wel nagevraagd of ze ze ook zo strak kunnen leggen als partij 2 en bij partij 2 nagevraagd of ze kunnen garanderen dat dit past. In principe is partij 1 goedkoper per wattpiek, maar krijg ik bij partij 2 meer vermogen, dus weet niet zo goed waar ik het nu op moet laten hangen... Hier nog mensen ervaring met de specifieke panelen of voor een vergelijkbare keuze gestaan?ps. het maakt me niet uit hoe het 'eruit ziet', ik kijk er zelf toch nooit tegenaan...
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G