Toon posts:

FREEbsd, welke versie: ALPHA of I386

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op Munnikes.nl en wil FREEbsd bestellen....maar welke versie moet ik nu nemen? ALPHA of I386?

Zal wel eeeeeeeeeen hele domme vraag zijn, (ik denk zelf ALPHA omdat de I386 voor intel is, maar ik vraag het toch maar even na)

Ik heb trouwens een Duron800mhz proccesor, en de andere pc is een Compaq deskpro4000 met een 166mhz proccesor...(dacht pentium) <--oh fuck INTEL :( moet ik nu allebei de versies ofzo :?

Verwijderd

Topicstarter
of weet iemand een andere GOEDE linux based OS?

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 22:29 schreef EbAyzo het volgende:
Ik zit nu op Munnikes.nl en wil FREEbsd bestellen....maar welke versie moet ik nu nemen? ALPHA of I386?

Zal wel eeeeeeeeeen hele domme vraag zijn, (ik denk zelf ALPHA omdat de I386 voor intel is, maar ik vraag het toch maar even na)

Ik heb trouwens een Duron800mhz proccesor, en de andere pc is een Compaq deskpro4000 met een 166mhz proccesor...(dacht pentium)
Doe toch maar i386 >:)

Verwijderd

Topicstarter
werkt die I386 ook met de AMD duron?

Verwijderd

Beide processors die je hebt zijn van de I386 familie. Alpha's zijn RISC achtige processoren.

En ja een Duron werkt daar ook mee, aangezien die I386 compatible is.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:47

Kettrick

Rantmeister!

Op maandag 20 augustus 2001 22:31 schreef EbAyzo het volgende:
of weet iemand een andere GOEDE linux based OS?
FresBSD != linux bases OS :)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

hou het maar op i386... dat is Intel en alles wat maar compatible is. Ik denk niet dat jij een Alpha thuis hebt staan :Y)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 22:32 schreef RoeLz het volgende:

[..]

Ik weet het :) maar ik vroeg:
Of weet iemand een ANDERE linux based OS?

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 16:18
Ik weet het maar ik vroeg:
quote:
Of weet iemand een ANDERE linux based OS?
Daarmee suggereer je, in elk geval taalkundig gezien, toch echt dat FreeBSD een Linux based OS is..
* Platypussy is een beetje flauw aan het worden

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
NetBSD, OpenBSD, BeOS, QNX, Darwin, MacOS X (10, geen iks!)

Verwijderd

Topicstarter
Nou :) het is toch redhat7.1 geworden, in combinatie met StarOffice 5.2

• Platypussy
wel een verschil met FreeBSD, wat je eerst in gedachte had. Daarentegen is er natuurlijk niets mis met RedHat Linux!
Wat wil je er precies mee gaan doen? Alleen als server of als workstation?

Verwijderd

Topicstarter
allebei....maar ik wil hem over een tijdje toch gaan inzetten als 99% server...nu doe ik er nog weleens een simpel spelletje op of typ ik wat in word ofzo dus het is nu nog 99% workstation (hoewel hij nu uit elkaar ligt :)

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 22:32 schreef RoeLz het volgende:

[..]

hmm wil je een flame uitlokken oid? Dit is dus NIET waar...
Linux heeft de roots dan wel liggen bij Unix ,maar FreeBSD is veel meer Unix-like en is dan ook gebasseerd op BSD 4.4 lite .Dat het op elkaar lijkt is wat anders.....maar deze uitspraak moet je zeker niet doen ;)
Linux is een kernel (met een hoop distro's er om heen)...FreeBSD is een O.S. :)

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 22:34 schreef Jotti het volgende:
hou het maar op i386... dat is Intel en alles wat maar compatible is. Ik denk niet dat jij een Alpha thuis hebt staan :Y)
:9~ ik wel, twee maar liefst :9~

Alleen wel een DEC 3000/300 versie :(

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 23:02 schreef Krazzy het volgende:

[..]

hmm wil je een flame uitlokken oid? Dit is dus NIET waar...
Linux heeft de roots dan wel liggen bij Unix ,maar FreeBSD is veel meer Unix-like en is dan ook gebasseerd op BSD 4.4 lite .Dat het op elkaar lijkt is wat anders.....maar deze uitspraak moet je zeker niet doen ;)
Linux is een kernel (met een hoop distro's er om heen)...FreeBSD is een O.S. :)
Klopt dan toch....

!= betekend niet gelijk aan

dus hij/zij heeft volkomen gelijk

Linux roots liggen bij.. juist MINIX

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 23:00 schreef EbAyzo het volgende:
allebei....maar ik wil hem over een tijdje toch gaan inzetten als 99% server...nu doe ik er nog weleens een simpel spelletje op of typ ik wat in word ofzo dus het is nu nog 99% workstation (hoewel hij nu uit elkaar ligt :)
Als je em toch als server gaat gebruiken kan je beter FreeBSD gebruiken...omdat dat ook meer voor servers bedoelt is..(betere/snellere/betrouwbare IP-stack...)

Verwijderd

Topicstarter
te laat :) bestelling is al weg....maar jah..met redhat zal het ook wel gaan neem ik aan!! Ieder geval beter dan Win98 denk ik ( GEEN FLAME :) )

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 23:04 schreef Halon 1202 het volgende:

[..]

Klopt dan toch....

!= betekend niet gelijk aan

dus hij/zij heeft volkomen gelijk

Nee want hij zegt dat FreeBSD linux-based is... oftwel gebaseerd op linux...en dat is niet waar...FreeBSD bestaat veeeel langer dan het hele Linux.! |:( .dus kan het er oook niet op gebasseerd zijn..FreeBSD is gebasseerd op BSD 4.4 lite!!

• Platypussy
Krazzy: eerst nadenken, dan grote mond open doen! ;)

Dat bedoelde EbAyzo niet, hij formuleerde zijn zin alleen wat onhandig. Hij weet heus wel dat Linux en *BSD niet hetzelfde zijn.. toch??

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 23:08 schreef Krazzy het volgende:

[..]

Nee want hij zegt dat FreeBSD linux-based is... oftwel gebaseerd op linux...en dat is niet waar...FreeBSD bestaat veeeel langer dan het hele Linux.! |:( .dus kan het er oook niet op gebasseerd zijn..FreeBSD is gebasseerd op BSD 4.4 lite!!
Ik heb het idee dat je niet helemaal weet wat != teken betekent. Dit betekent: niet gelijk aan.
Dus die bewering is helemaal waar en er wordt nergens beweerd dat FreeBSD gebaseerd is op linux. Beter lezen dus.

Bovendien lijkt me dit ook niet de plaats om de eeuwige linux versus *BSD discussie te starten.

Verwijderd

Okay..sorry verkeerd begrepen dan......tis al laat sorry...
:z

• Platypussy
Op maandag 20 augustus 2001 23:13 schreef Krazzy het volgende:
Okay..sorry verkeerd begrepen dan......tis al laat sorry...
:z
Misverstand uit de wereld geholpen, iedereen blij! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 23:16 schreef Platypussy het volgende:

[..]

Misverstand uit de wereld geholpen, iedereen blij! :)
waar gaat dit over :? ( het is laat :) )

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Echt jammer dat je niet voor FreeBSD hebt gekozen. Die RedHat is meer gebaseerd op een P3 300 MHz - 450 MHz dan een simpel P1 166 MHz. Als je FreeBSD voor de eerste keer installeerd denk je van WOW, dit voelt lekker. En ook de simpelheid van installeren en als je nog extra dingen wilt hebben. Denk vooral aal de /usr/ports directory... mega zwieee noem ik het maar even :9~

Ik zou zeggen, sterkte met Roodehoed 7.1 :'(

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

• 0siris
  • Laatst online: 07:10
eej Jotti, kun je dit soort vragen niet toevoegen aan de FAQ? Lijkt me een mooie plek voor zoiets. Kleine background over architecturen, uitleggen dat Linux (en *BSD) op VEEEEEL meer platformen draaien dan Windows, en wat wat is...

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 23:19 schreef besmart het volgende:
Echt jammer dat je niet voor FreeBSD hebt gekozen. Die RedHat is meer gebaseerd op een P3 300 MHz - 450 MHz dan een simpel P1 166 MHz. Als je FreeBSD voor de eerste keer installeerd denk je van WOW, dit voelt lekker. En ook de simpelheid van installeren en als je nog extra dingen wilt hebben. Denk vooral aal de /usr/ports directory... mega zwieee noem ik het maar even :9~

Ik zou zeggen, sterkte met Roodehoed 7.1 :'(
ja ok...maar dit dan :?
Red Hat Linux 7.1:

Processor Any x86 processor (minimum required); Intel Pentium or AMD-K6 (minimum recommended).

RAM 32 MB RAM (minimum required); 64 MB RAM (minimum recommended).

Hard Drive Free Space 650 MB (minimum required); 1.5 GB (minimum required for Workstation-class installation with GNOME and KDE; 1.2 GB with only one); 1.2 GB (minimum required for Server-class installation); 1.5 GB (minimum required for Laptop-class installation with GNOME and KDE; 1.2 GB with only one); 2.4 GB (minimum required for Custom-class installation if every package is selected); 1.2 GB (minimum required to use automatic partitioning); 3 GB (minimum recommended to allow space for updates and additional software).

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Ja tuurlijk draait het wel... Maar zet het maar eens op een pentium 166. Heb ik gedaan. Phew. als je ziet hoelang hij bezig is met opstarten. De performance is er niet echt als je het bijvoorbeeld vergelijkt met Slackware. Die gaat een stuk beter met zijn resources overweg.

RedHat vind ik persoonlijk al wat windows neigingen krijgen.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

• Kettrick
  • Laatst online: 12:47

Kettrick

Rantmeister!

Op maandag 20 augustus 2001 23:31 schreef besmart het volgende:
Doe dan meteen Mandrake :)

redhat staat een beetje in het midden...

• Platypussy
Mandrake 8 op die Duron is geen probleem, maar op die P166 wil het echt niet hoor! Je hebt minstens een Pentium II nodig om Mandrake 8 te kunnen installeren...

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 23:31 schreef besmart het volgende:
Corel Linux :+

• Platypussy
Op dinsdag 21 augustus 2001 00:07 schreef Halon 1202 het volgende:

[..]

Corel Linux :+
Bestaat dat vehikel dan nog?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Yups.. heb hier nog een CD met CorelLinux 2nd edition liggen (hoezo zou Corel Windows na willen doen :P )

Alhoewel ze in principe niet eens een verkeerd uitgangspunt hadden (Debian) maar het grondig verkl** hebben door een bijna-niet-te-upgraden distro ervan te maken..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Op dinsdag 21 augustus 2001 00:08 schreef Platypussy het volgende:

[..]

Bestaat dat vehikel dan nog?
Yup. Zelfs al tweepuntnul. Strax komen ze met Corel LinuXP ! >:)

You can't have everything. Where would you put it?

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 20 augustus 2001 23:04 schreef Halon 1202 het volgende:
enneuh... GNU misschien?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Echt jammer dat je niet voor FreeBSD hebt gekozen. Die RedHat is meer gebaseerd op een P3 300 MHz - 450 MHz dan een simpel P1 166 MHz. Als je FreeBSD voor de eerste keer installeerd denk je van WOW, dit voelt lekker. En ook de simpelheid van installeren en als je nog extra dingen wilt hebben. Denk vooral aal de /usr/ports directory
Tsja, ik heb RedHat 7.0 draaien op een P166 met 128 Mb. En ik moet zeggen, het draait als een spreekwoordelijke tiet, cd's bakken op 12 speed en mp3's draaien tegelijk. Ok, je moet wel wat dingen uitzoeken hoe het allemaal werkt (bv filesharing via Samba enzo), maar dat vind ik wel leuk om een beetje uit te zoeken.

Alleen slokt Netscape onder Gnome nogal wat resources. Maar voor de rest gaat het allemaal wel goed hoor.

Verwijderd

[...] RedHat is meer gebaseerd op een P3 300 MHz - 450 MHz [...]
Als jij een P-III 300 MHz hebt staan vinnik dat heeeeeeeeeeeeeeeeel knap van je :)
Die kon ik al niet eens in P-II uitvoering vinden....

Toch nog een speldeprikje in de linux-discussie alhier, Linux' roots liggen *niet* bij minix. Linux is ooit ontwikkeld met behulp van Minix als compile-platform. Meer niet. Linux is een van de grond af opgebouwd OS dat 100% eigen code is. Er zit geen enkele regel minix in.

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 21 augustus 2001 14:44 schreef beelzebubu het volgende:
Als jij een P-III 300 MHz hebt staan vinnik dat heeeeeeeeeeeeeeeeel knap van je :)
underclocken :+
Linux is ooit ontwikkeld met behulp van Minix als compile-platform. Meer niet.
Linus Torvalds heeft wel Minix als inspiratie gebruikt hoor.
Linux is een van de grond af opgebouwd OS dat 100% eigen code is. Er zit geen enkele regel minix in.
GNU/Linux bestaat uit de kernel waarmee Linux Torvalds ooit begonnen is, een hele berg GNU software en dan nog een hoop zooi die specifiek voor GNU/Linux geschreven en nog spul dat geschreven is voor verschillende unices en ook op GNU/Linux draait.
Pagina: 1