Gevel dichten na doorvoeren PVC riolering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-05 11:14
Beste mede tweakers,

Ik vervang oude gres riolering door pvc. De gres riolering zat haaks op de muur en het gat was dichtgesmeerd met mortel. kan ik hetzelfde doen met de PVC buis? Gewoon met metselmortel of zijn er speciale middelen voor de buitengevel icm PVC?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ja, dat kan gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-05 19:02
e gebruik je wel buiten je huis een polderstuk/polder aansluting.
en ja pvc kan gewoon in de mortel. geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
miciel schreef op maandag 1 november 2021 @ 06:16:
e gebruik je wel buiten je huis een polderstuk/polder aansluting.
en ja pvc kan gewoon in de mortel. geen enkel probleem.
Ik moest eerlijk gezegd even opzoeken wat een polderstuk is. De ondergrond is heel stabiel duinzand. Er zijn hier geen verzakkingen. Is dat dan wel nodig? De extra bocht lijkt me meer kwaad dan goed doen. De installateur heeft het ook niet toegepast voor de hoofdwoning. Maargoed, dat laatste zegt ook niet zo veel.
De oude gres buizen die ik eruit haalde zijn ook nog heel en niet verschoven tov elkaar ;)

De garage op staal gefundeerd en licht de pvc leiding het hele stuk in het zand. Aan de achterkant gaat de buis door de muur heen, maar aan de voorkant gaat hij er onderdoor. Daaroverheen komt isolatie en dan 12cm beton.

[ Voor 29% gewijzigd door MWDKing op 01-11-2021 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-05 19:02
MWDKing schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:33:
[...]

Ik moest eerlijk gezegd even opzoeken wat een polderstuk is. De ondergrond is heel stabiel duinzand. Er zijn hier geen verzakkingen. Is dat dan wel nodig? De extra bocht lijkt me meer kwaad dan goed doen. De installateur heeft het ook niet toegepast voor de hoofdwoning. Maargoed, dat laatste zegt ook niet zo veel.
De oude gres buizen die ik eruit haalde zijn ook nog heel en niet verschoven tov elkaar ;)

De garage op staal gefundeerd en licht de pvc leiding het hele stuk in het zand. Aan de achterkant gaat de buis door de muur heen, maar aan de voorkant gaat hij er onderdoor. Daaroverheen komt isolatie en dan 12cm beton.
wa dan kan je het er wel op gokken. in andere delen van nl heb van die veen grondt en dat verzakt heel erg.
dan moet je wel een ploderstuk gebruiken. eventueel is er ook nog een rechte aansluiting. https://www.rioolwinkel.n...2117-flexibele-rioolslang
bij duin en of zondgrondt kan je het er wel op gokken. wel een manchet gebruiken buiten. en niet lijmen.
een manchet kan nog een beetje speling opvangen. lijm kan helemaal geen speling hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door miciel op 02-11-2021 06:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
Korte terugkoppeling; ik ging op 4 plekken door de gevel met een PVC buis. Ik heb restanten metselmortel en multimortel gebruikt. Ging prima! Bedankt allemaal.
Pagina: 1