Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoy
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-11-2021
Mijn vraag
Ik heb op mijn harde schijf ergens een oude versie van mijn windows staan die ik niet verwijdert krijg. Zodra ik Secure boot activeer weigert windows dus mijn huidige windows die op mijn SSD staat te boot en kiest de oude versie op mijn harde schijf en herkent nergens mijn SSD in de UEFI.

Zodra ik mijn Windows OS configuration terug verander van UEFI naar CSM, wordt mijn secure boot gedeactiveert maar start mijn windows wel weer op via mijn SSD.

Wat kan ik hier in hemelsnaam aan veranderen? Aangezien ik zelf weinig durf tinkeren aan mijn UEFI
Zonder Dit te veranderen kan ik geen Windows 11 installeren.

Ik heb een MSI moederbord met MSI click bios 5.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:15
Heb je die oude installatie op die hardeschijf nodig?
Anders zou ik die verwijderen zeg maar.

Andere optie is tijdelijk de schijf los te koppelen om te zien of dat het probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lathummer
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 05-02-2022
Heb je die nieuwe Windows geïnstalleerd terwijl je in csm zat? Lijkt het wel op en naar mijn weten kan je dan niet zonder herinstalleren van Windows weer overschakelen naar uefi met secure boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoy
Arunia schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:53:
Heb je die oude installatie op die hardeschijf nodig?
Anders zou ik die verwijderen zeg maar.

Andere optie is tijdelijk de schijf los te koppelen om te zien of dat het probleem verhelpt.
Ik kan deze nergens terugvinden en heb geen idee waar dus te verwijderen. Schijf loskoppelen zou ik liever als last resort gebruiken aangezien ik niet veel ervaring heb in zulke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoy
Lathummer schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:55:
Heb je die nieuwe Windows geïnstalleerd terwijl je in csm zat? Lijkt het wel op en naar mijn weten kan je dan niet zonder herinstalleren van Windows weer overschakelen naar uefi met secure boot
Heb de nieuwe windows nog niet kunnen installeren aangezien ik meteen in paniek sloeg en alles heb teruggezet zodra ik mijn oude versie van windows terugzag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

Maar een schijf loskoppelen kan toch niet zo moeilijk zijn? Tenzij het een laptop betreft waarvan de SSD op het moederbord gesoldeerd zit. Als het een normale PC is, trek de kap er vanaf en schiet een foto. Kunnen wij wel vertellen welke kabel je los moet halen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoy
M2M schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 22:55:
Maar een schijf loskoppelen kan toch niet zo moeilijk zijn? Tenzij het een laptop betreft waarvan de SSD op het moederbord gesoldeerd zit. Als het een normale PC is, trek de kap er vanaf en schiet een foto. Kunnen wij wel vertellen welke kabel je los moet halen.
Ik heb dus alles in de UEFI teruggezet, mijn harde schijf losgekoppeld en kreeg "no bootable device found". Dit is frustrerend aan het worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:26

MsG

Forumzwerver

Wordt de Windows 11 USB-stick in het bios wel herkend?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1