Mogen medewerkers A Mac helpen met simkaart overzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.908 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzolicious
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-01-2024
Mijn vraag
Mijn huidige iPhone 6s is onherstelbaar beschadigd (scherm kapot). Nu wil ik mijn simkaart overzetten in een tijdelijk toestel, echter mis ik het iPhone-sleuteltje. Ik wil hiermee naar de A Mac store gaan, echter staat me er iets van bij dat zij - vanwege de AVG - mij niet mogen helpen met het overzetten van de simkaart én dat ze mij geen los sleuteltje mogen verschaffen, hetgeen er in het kort op neerkomt dat ik bij mijn provider een nieuwe kaart moet aanvragen.

Kunnen jullie bevestigen dat dit klopt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gaat om de hardware

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- iPhone-sleuteltje gezocht
- Paperclip gezocht (erg lastig in een 100% paperless huishouden)
- Buren gevraagd (helaas heeft iedereen hier in 't pand Android)

Beste antwoord (via Chrizzolicious op 31-10-2021 19:16)

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 20:20
het is geen sleutel, maar gewoon een gaatje waar je een willekeurige pin in kan steken, die met genoeg kracht de houder van de simkaart los wipt. dit is niet merk afhankelijk qua techniek.

je kan dus prima 1 gebruiken van de buren elk ander object wat klein genoeg is maar tegelijkertijd ook sterk genoeg.

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

Alle reacties

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:12
Dan koop je toch een paperclip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:49

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Bij elke random telefoonwinkel wordt je gewoon geholpen als je dit vraagt hoor.

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Chrizzolicious schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:11:
Mijn vraag
Mijn huidige iPhone 6s is onherstelbaar beschadigd (scherm kapot). Nu wil ik mijn simkaart overzetten in een tijdelijk toestel, echter mis ik het iPhone-sleuteltje. Ik wil hiermee naar de A Mac store gaan, echter staat me er iets van bij dat zij - vanwege de AVG - mij niet mogen helpen met het overzetten van de simkaart én dat ze mij geen los sleuteltje mogen verschaffen, hetgeen er in het kort op neerkomt dat ik bij mijn provider een nieuwe kaart moet aanvragen.

Kunnen jullie bevestigen dat dit klopt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gaat om de hardware

Koop een
Sim Card Tray Eject Pin Sim Opener Tool voor E3,95 gratis thuisbezorgd

[ Voor 1% gewijzigd door Hackus op 01-11-2021 09:40 . Reden: tekstueel ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:42
Mijn 3 laatste Android telefoons hadden gewoon zo'n zelfde tool voor de simkaart-tray hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Q_B6MUwlQ-PRxSH_dVHW_nHZbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ftno0ac5wTKc7YsSAy2kwZvL.jpg?f=fotoalbum_large

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzolicious
jopie schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:13:
Dan koop je toch een paperclip?
Je schrijft het op een toontje alsof je denkt dat ik hier zit te trollen.

[ Voor 14% gewijzigd door Chrizzolicious op 31-10-2021 19:17 . Reden: Verduidelijking post ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 20:20
het is geen sleutel, maar gewoon een gaatje waar je een willekeurige pin in kan steken, die met genoeg kracht de houder van de simkaart los wipt. dit is niet merk afhankelijk qua techniek.

je kan dus prima 1 gebruiken van de buren elk ander object wat klein genoeg is maar tegelijkertijd ook sterk genoeg.

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag
Mijn huidige iPhone 6s is onherstelbaar beschadigd (scherm kapot).

Sleuteltje kun je gewoon in elke telefoonwinkel of MM kopen. Denk dat als je het bij de eerste de beste telefoon turk vriendelijk vraagt, ze het direct en met een glimlach voor je doen.

On a hindsight: als je voor zoiets basaals een topic moet openen, hoe organiseer je dan de meer complexe zaken in het leven?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2021 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:48
Dat sleuteltje is toch een suf pinnetje zoals inderdaad een paperclip?
Volgens mij (maar weet het niet zeker) kun je gewoon de Android variant gebruiken.

Lijkt me trouwens dat overzetten van een simkaart (fysiek de kaart) totaal niets met avg te maken zou moeten hebben. Je hebt geen persoonsgegevens en dergelijke. Lijkt me eerder luiheid dan wat anders.
Voor zover is mijn vrouw altijd prima geholpen met dit soort dingen. En inderdaad als je de telefoon hebt, gewoon naar de provider winkel en die zetten hem over.
Of vraag een E-sim aan voor de nieuwe telefoon mits deze dat ondersteund.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xander
Chrizzolicious schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:15:
[...]

Je zegt het alsof ik een trol-topic open.
Daar lijkt het ook wel op als je suggereert een nieuwe SIM-kaart te bestellen omdat je geen paperclip kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzolicious
Xander schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:17:
[...]

Daar lijkt het ook wel op als je suggereert een nieuwe SIM-kaart te bestellen omdat je geen paperclip kunt vinden.
Is het niet, maar als jij vindt dat ik aan het trollen en spammen ben met mijn vraag, dan is dit vanaf nu spam en ben ik een trol.

Ik stelde de vraag echt vanuit een bepaalde onschuld, niet om zo nodig hier de boel te vervuilen of om als een blij kieken jullie op stang te jagen. Ik ben zelf forumadmin.

Jammer.

Ik zie de ban vanwege spammen en trollen wel verschijnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Chrizzolicious op 31-10-2021 19:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:06
@Chrizzolicious Doe aub niet zo verschrikkelijk kleinzerig.

Zit er bij de antwoorden iets waar je mee vooruit kunt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrizzolicious
morritz34 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:27:
@Chrizzolicious Doe aub niet zo verschrikkelijk kleinzerig.

Zit er bij de antwoorden iets waar je mee vooruit kunt?
Gewoon de vriendelijke telefoonverkoper (sorry, ik doe niet aan nationaliteitsbenoemingen) aankijken en alles komt goed. Graag dit topic sluiten. Denk dat duidelijk is dat Tweakers en ik een mismatch zijn. Ik heb mijn topic dan ook gerapporteerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Chrizzolicious op 31-10-2021 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:06
Jammer dat je op deze manier reageert. Volgens mij zijn er hierboven genoeg mensen geweest die je vooruit hebben proberen te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzolicious
Tsja, ik hou er niet van om voor trol uitgemaakt te worden. Dan ben ik inderdaad niet aardig.
Als je sinds 1999 al diverse fora op je naam hebt staan en dan voor trol wordt uitgemaakt is dat best wel zuur.

Met de andere antwoorden kan ik gelukkig wel wat (vooral die ene van die vriendelijke verkoper met die lach), maar één zo'n dooddoener kan ik niet zo goed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Chrizzolicious schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:38:
Tsja, ik hou er niet van om voor trol uitgemaakt te worden.
Volgens mij gaf ik je eerst een bruikbare reactie: Waarschijnlijk kunnen een hoop Android gebruikers je prima aan een passende tool helpen.

Jij bent vervolgens de eerste die het woord "trol" gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:12
Chrizzolicious schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:15:
[...]

Je schrijft het op een toontje alsof je denkt dat ik hier zit te trollen.
Dat was het eigenlijk ook. Als je al laat weten dat je snapt dat een paperclip werkt, want die vermeld je zelf , dan zoek je die toch? Of regelt er 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzolicious
jopie schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:42:
[...]

Dat was het eigenlijk ook. Als je al laat weten dat je snapt dat een paperclip werkt, want die vermeld je zelf , dan zoek je die toch? Of regelt er 1.
Nou of een paperclip werkt ben ik lang niet van overtuigd. Het is enkel dat ik ook maar ben gaan Googlen en dat als suggestie tegenkwam. Sorry maar voor mij is dit ook de eerste keer, ik heb hiervoor altijd telefoons gehad waar ik niet zo'n sleutel of schroevendraaier of whatever nodig had. Ik heb dit simpelweg nog nooit meegemaakt.

Hopelijk dat dit wat begrip kan scheppen?

@Xander, helaas heeft niemand in het pand een telefoon met sleutel, dus loop morgen even bij de vriendelijke verkoper binnen.

Bedankt voor de tips en excuses voor de verwarring.

[ Voor 12% gewijzigd door Chrizzolicious op 31-10-2021 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
Wat heb je zelf al op Google gevonden toen je zocht op hoe je een simkaart moest wisselen van een iPhone 6s?

Tweakers is geen u vraagt wij draaien forum. Je hoeft dus ook niet zo te reageren als iemand iets oppert wat vrij obvious is. Gefeliciteerd overigens dat je zelf ook forum admin bent. Wat voegt dit toe aan deze discussie/vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzolicious
Beste @De_Bastaard

Allereerst: je hoort me niet zeggen dat Tweakers een 'wij gooien het in je schoot' forum is. Ik ken Tweakers al van eerdere jaren (meen me zelfs te herinneren dat collega-site Zweinstein Digitaal hier een keer het nieuws heeft gehaald in 2011) dus ben bekend met zowel GoT als de rest van dit platform.

Ten tweede: ik heb de volgende zoektermen gebruikt om een oplossing te zoeken:

- iPhone openen zonder sleuteltje
- iPhone geforceerd openen
- iPhone simkaart verwisselen
- Mag een medewerker van A Mac mij helpen met mijn simkaart te verwisselen
- iPhone sleuteltje kopen

Ik hou me van harte aanbevolen voor betere zoektermen.

Tot slot: wat het benoemen van mijn eigen functie elders toevoegt lijkt me duidelijk - een forumadmin zal (lijkt mij) NOOIT ergens anders een nest gaan bevuilen (oftewel spammen, trollen of erger). Als je dat wel doet, kan je m.i. met goed fatsoen geen forum of website runnen. Dit om aan te geven dat ik er niet op uit ben om hier stennis te schoppen of de regels te overtreden (zo kwam het bij mij binnen). Laten we dit stuk echter laten voor wat het is, het was enkel ter onderstreping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Chrizzolicious schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:48:
[...]

Nou of een paperclip werkt ben ik lang niet van overtuigd.
Dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:03
Het is ook een slecht ontwerp, en onhandig fragiel met zo'n klein rottig pinnetje, het werkt maar dat is ook alles. 4 euro om zo'n ding nieuw te kopen....

De kunst is om de tool in te plakken in het doosje van de telefoon dan kun je het niet kwijt raken.

[ Voor 7% gewijzigd door Roderiktweaker op 31-10-2021 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:51
Chrizzolicious schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:48:
[...]
Nou of een paperclip werkt ben ik lang niet van overtuigd.
Ik gebruik meestal een nietje, die is nog wat smaller en werkt nog wat makkelijker. Elk ander dun metalen staafje waar je wat kracht op kunt zetten zal prima werken.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:55

sapphire

Die-hard pruts0r

Roderiktweaker schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:14:
Het is ook een slecht ontwerp, en onhandig fragiel met zo'n klein rottig pinnetje, het werkt maar dat is ook alles. 4 euro om zo'n ding nieuw te kopen....

De kunst is om de tool in te plakken in het doosje van de telefoon dan kun je het niet kwijt raken.
Ja ze hadden beter wat groters kunnen nemen, past ook lekker op een smalle telefoon :+
Overigens zit er gewoon zo'n tooltje in elk iPhone doosje én je kunt hem er gemakkelijk uithalen én terug in doen. Nog gekker, hij gaat zelfs tientallen keren mee, met gemak dus zo fragiel is het toch niet :?

Maargoed we zijn er denk ik wel over uit dat een paperclip werkt. Elke supermarkt heeft die liggen en anders is morgen de Action, boekhandel, ect open :)

Over het gebruiken van zoektermen, "iPhone 6 simkaart" levert de volgende hit op vrijwel bovenaan:

https://support.apple.com/nl-nl/HT201337

Apple geeft zelf ook een paperclip aan

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:03
sapphire schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:24:
[...]

Ja ze hadden beter wat groters kunnen nemen, past ook lekker op een smalle telefoon :+
Ze hadden het in ieder geval steviger kunnen uitvoeren, bijvoorbeeld om het hele meganisme in metaal uit te voeren... Offtopic...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:55

sapphire

Die-hard pruts0r

Roderiktweaker schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:27:
[...]

Ze hadden het in ieder geval steviger kunnen uitvoeren, bijvoorbeeld om het hele meganisme in metaal uit te voeren...
Had wellicht gekund maar wat voegt dat toe?
Ik heb mijn simkaart afgelopen 8 maanden denk wel 100x uit de telefoon gehad en het mechanisme werkt nog steeds perfect.
Geloof dat ik wel een aardige kijk heb op de meest voorkomende defecten van een handje vol iPhone modellen (SE, 7, SE2020, Xr en 11) maar een defect simkaartslot/mechanisme ben ik nog nooit tegen gekomen.
En nee dit is geen n=1 want zie er dagelijks aardig wat.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Chrizzolicious schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:00:

Ik hou me van harte aanbevolen voor betere zoektermen.
iphone sim tool - 1 van de eerste advertenties op google is 2 simtools voor 1,99 gratis verzenden

iphone sim tool alternative - eerste hit is 5 alternative sim tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:17

Flipm0de

geen

gebruik soms ook een oorbel van mn vrouw. Werkt prima!

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Roderiktweaker schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:27:
[...]

Ze hadden het in ieder geval steviger kunnen uitvoeren, bijvoorbeeld om het hele meganisme in metaal uit te voeren... Offtopic...
Dat hebben ze ook gedaan. Zowel het pinnetje als de Sim-tray zijn van metaal bij de 6s.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:26
Deze gaat op slot :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.