Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-05 12:33
Ik heb een oud model evohome, zonder ingebouwde wifi, verder exact hetzelfde als het meest recente bedieningspaneel. Nu heb ik al een tijd dat het lijkt of het systeem niet goed reageerd, oftwel de HR92 knoppen niet doen wat er van ze gevraagd wordt.

De woonkamer is een zone met 2 zonekleppen, namelijk 2 HR92 knoppen voor de radiatoren voor en achter. Als ik de temperatuur van de woonkamer via het bedieningspaneel of via de App hoger zet, dan duurt het vaak vrij lang voordat deze wijziging wordt doorgevoerd naar de knoppen. Als de knoppen dan de juiste informatie hebben doorgekregen, dan gaat er vaak maar 1 radiator verwarmen, terwijl die andere steen koud blijft.

De woonkamer zone heeft als temperatuurmeter de evohome zelf, dus de HR92 knoppen zijn niet de temperatuurmeters. vandaag de hele zone opnieuw aangemaakt en de knoppen gereset, helaas hielp dat niet. als ik een test met de 2 HR92 knoppen in m'n hand en in de andere hand het Evohome bedieningspaneel, dan faalt de test en ziet hij geen van beide knoppen. Dit terwijl ze aangeven dat ze in de zone Woonkamer zitten.

Nu heb ik enkele berichten op internet gezien, waarbij mensen met eenzelfde Evohome als ik ook communicatieproblemen hebben. Iemand ervaring hiermee ?

Ik sta op het punt een nieuw bedieningspaneel te kopen, in de hoop dat deze alle problemen oplost. tenzij iemand een suggestie heeft die dit probleem zou kunnen verhelpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6BQa70L1k3nb2An9Pb2WzAxqPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUblFFFoXz1p1WlDDe0Lg7Cd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 15:18
Batterijen in de knoppen al geprobeerd te vervangen?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:28

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Piet400 heb je de knoppen wel in de communicatietest mode gezet via het menu op de HR92?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Bedankt voor de tips. De batterijen zijn volgens de knop nog in orde, maar desondanks zal ik ze toch maar vervangen en kijken of het helpt.

@CyBeRSPiN, dat was ik inderdaad vergeten. de test gaat nu een stuk beter :)

ik zal een update geven zodra ik de knoppen heb voorzien van nieuwe batterijen, hoop dat dit het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Er is een ander probleem voor in de plaats gekomen.
De cv ketel stopt geregeld met warmte leveren, ondanks dar er warmtevraag is.
Eerst een kabel bestellen om hem uit te lezen, en een afspraak maken voor een onderhoudsbeurt