Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forbaty
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-11-2024
Hi

Can anyone help me. I have a problem with a Motorola G5s plus (Android 8.1.0).

Because the internal memory was not enough I installed a 128 Gb SD card and mounted/formatted as internal. I moved files via the option in settings.

This did not give me as much room on the internal memory as I expected. Also new apps are still installed on the internal and not the SD card.

Am I missing something?

Regards Marcel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:29
Hoi Marcel,

Apps blijven altijd op het interne geheugen geïnstalleerd worden, daarna kun je ze naar de SD kaart verplaatsen, maar grote kans dat zelfs een update de app weer terug naar het interne geheugen verplaatst.
Eigenlijk is een SD kaart alleen leuk voor foto's en bestandsuitwisseling, voor de rest moet je genoeg interne opslag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forbaty
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-11-2024
Hmmm jammer. Dan krijg ik dus niet wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G5-2021
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Mooi is dat. Ik heb ook een G5 met Android 8.1.0. Ook ik heb een 128 GB SD Card geïnstalleerd. Toen ik het installeerde als interne opslag, werd het één met de ingebouwde geheugen, maar het extra geheugen werd niet 'gezien'. Daarna heb ik het weer geformatteerd als draagbare opslag en nu wordt het wél gezien.
Maar... ik heb bij zoveel mogelijk apps opgegeven dat de data op de SD Card moet worden opgeslagen en dat lukt (inmiddels is ca. 50 GB in gebruik), maar de telefoon blijft melden dat het geheugen vol is, omdat nu 15,2 GB van de interne 16 GB gebrujikt is. Ik wil dus apps verplaatsen, maar ook als ik de specifieke 'Motorola Veplaatsen Apps'-stappen volg: er is geen optie 'verplaaten naar SD Card' te vinden. Hoe kan ik dan apps verplaatsen? Of hoe houd ik de ruimte in het interne geheugen werkbaar?

[ Voor 6% gewijzigd door G5-2021 op 16-01-2022 23:19 ]