Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Beste Tweakertjes,

Vandaag heb ik mijn monitor uit elkaar gehaald om het display schoon te maken. Er zat een stofje achter het display en werd sws eens tijd. Dat ging best goed totdat er toch nog een scheurtje in is geraakt.

Ik heb al wat gezocht op dit type en onderdelen voor monitoren maar niet echt met succes.

Zodoende de vraag of iemand mij kan verwijzen naar een site met spareparts (in dit geval het display panel). ????

Heb in de titel B2480HS-B1 staan maar het gaat om een B2. Kan de titel niet meer aanpassen.

Ik zoek:
Het display panel.

Wat is je budget?
We gaan het niet te bont maken want....

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
IIYAMA (B2480HS-B2 PROLITE).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
NVT.

[ Voor 7% gewijzigd door eheijnen op 01-11-2021 08:39 ]

Wie du mir, so ich dir.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:24
Zit er geen stickertje achterop het paneel met een partnumber waarop je vervolgens weer kunt zoeken (bv op ebay)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
@Nielson
Nee, er staat geen part.nr. op het onderdeel. En op Ebay heb ik zo ook niets kunnen vinden.

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:55
Waarom het paneel vervangen ipv een nieuwe monitor. Zoveel zal het niet in prijs schelen en je kunt meteen van het antieke TN naar IPS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Titel gefixed en verder eens met hierboven. Ik vermoed dat het economisch helemaal niet uit kan om een spare paneel op te snorren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
@Uszka
Dat is de tweede optie. Maar gezien alles nog in orde is behalve het panel vind ik het zinnig om eerst te kijken of het te reparen valt voor een redelijke prijs.

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
In dat geval zou ik Iiyama mailen om te checken of er uberhaupt nog een paneel te krijgen is. Aliexpress en Ebay al afgestruind?

Altijd goed om eerst de optie om te repareren te checken, maar soms is het helaas niet meer mogelijk.

/edit: second best is een tweedehands modelletje op de kop tikken. Bereik je i.p. hetzelfde mee :).

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 01-11-2021 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
Ik heb idd zonet een mail aan IIyama repair center in Duitsland gestuurd. Ebay had ik al gehad.

Aliexpress nog niet zal die ook eens proberen.

Ja, of je moet geluk hebben en je tegen eentje aanlopen waarvan het panel nog goed is maar anderzijds stuk...

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
Ik heb nog eens op beide Alis gekeken maar niets.

Iiyama service center heeft me ondertussen gemaild dat een spare panel niet loont en vervanging gewoonweg goedkoper is.

Wie du mir, so ich dir.

Pagina: 1