Focal Chora 806 met bijbehorende standaarden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milofow
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-04 10:52
Ik zoek een standaard voor mijn luidspreker die ik wil kopen
Ik ben van plan Focal Chora 806 speakers te kopen en daarbij standaards te kopen

Wat is je budget?
Mijn budget is €200,- voor een set standaarden, als dit meer wordt ga ik de vloerstaander overwegen (Chora 816)

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn vraag is of ik er goed aan doe om de standaard die bij de focal Chora 806 hoort te kopen of dat ik voor dat geld beter ergens anders kan kijken? De standaarden lijken me erg laag maar staan wel weer onder een hoek zodat de beter gericht zijn naar oorhoogte.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:32

FeaR

In GoT we trust

Milofow schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 17:30:
Mijn vraag is of ik er goed aan doe om de standaard die bij de focal Chora 806 hoort te kopen of dat ik voor dat geld beter ergens anders kan kijken?
Veelal betaal je voor de bijbehorende stand meer omdat het van het speakermerk zelf is en soms ook nog eens specifiek voor één serie. Persoonlijk zou ik eerder kijken naar Atacama, Norstone, et cetera. Dan ben je voor de helft van je budget wel klaar denk ik. Ook meer keuze in eventuele andere maten qua hoogte. Dat de looks anders zijn moet je dan accepteren maar is een keuze die je moet maken als je voor universele stands gaat. Hoe veel geld de looks je eventueel waard zijn is aan jou.

Ik heb jaren geleden dezelfde overweging gehad en ben toen voor vloerstaanders voor rear gegaan. Is het nodig? Nee. Biedt het heel veel meerwaarde? Ook niet. Maar qua vloeroppervlakte die in wordt genomen scheelt het niets/niet veel. Vloerstaanders in plaats van boekenplank op stands oogt (iets) massiever, maar that's it. Moet ik wel zeggen dat het in mijn geval makkelijker praten was. Ik kon een goede prijs krijgen voor de speakers (goedkoper dan boekenplank met stands). Tevens waren die rears ook nog eens qua kleur beter matchend.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milofow
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-04 10:52
FeaR schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 17:49:
[...]

Veelal betaal je voor de bijbehorende stand meer omdat het van het speakermerk zelf is en soms ook nog eens specifiek voor één serie. Persoonlijk zou ik eerder kijken naar Atacama, Norstone, et cetera. Dan ben je voor de helft van je budget wel klaar denk ik. Ook meer keuze in eventuele andere maten qua hoogte. Dat de looks anders zijn moet je dan accepteren maar is een keuze die je moet maken als je voor universele stands gaat. Hoe veel geld de looks je eventueel waard zijn is aan jou.

Ik heb jaren geleden dezelfde overweging gehad en ben toen voor vloerstaanders voor rear gegaan. Is het nodig? Nee. Biedt het heel veel meerwaarde? Ook niet. Maar qua vloeroppervlakte die in wordt genomen scheelt het niets/niet veel. Vloerstaanders in plaats van boekenplank op stands oogt (iets) massiever, maar that's it. Moet ik wel zeggen dat het in mijn geval makkelijker praten was. Ik kon een goede prijs krijgen voor de speakers (goedkoper dan boekenplank met stands). Tevens waren die rears ook nog eens qua kleur beter matchend.
Dank! Ik zag Norstone ook al voorbij komen, voor mij ook al prima, dus denk dat ik voor zoiets ga. De Focals vind ik namelijk niet zo speciaal. Was alleen benieuwd of er echt meerwaarde aanzat omdat het dezelfde lijn is.