Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieHa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-08 22:42
Ik overweeg een 220+ aan te schaffen ter vervanging van mijn WD Mycloud Mirror. Daarin heb ik nu 2 WD Reds van 3TB, zou ik die ook in de 220+ kunnen gebruiken? Ik bedoel, hoeven die niet eerst nog een keer geformatteerd te worden? Of moet ik eerst een back-up te maken?
Volgens de website van Synology zijn de schijven wel compatibel, maar, staat er:
- dit station heeft geen trillingsensoren, is en mogelijk niet geschikt voor 24/7 gebruik in een rek.
- om de compatibiliteit te garanderen, is de slaapstandfunctie uitgeschakeld op dit apparaat.
Wat betekent dit? Toch maar niet gebruiken? Als alternatief wil ik de Seagate Iron Wolf 4Gb overwegen.

Beste antwoord (via HansieHa op 01-11-2021 18:27)

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:12

ricardo246

Life's what you make it!

HansieHa schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 17:13:
Ik overweeg een 220+ aan te schaffen ter vervanging van mijn WD Mycloud Mirror. Daarin heb ik nu 2 WD Reds van 3TB, zou ik die ook in de 220+ kunnen gebruiken? Ik bedoel, hoeven die niet eerst nog een keer geformatteerd te worden? Of moet ik eerst een back-up te maken?
Volgens de website van Synology zijn de schijven wel compatibel, maar, staat er:
- dit station heeft geen trillingsensoren, is en mogelijk niet geschikt voor 24/7 gebruik in een rek.
- om de compatibiliteit te garanderen, is de slaapstandfunctie uitgeschakeld op dit apparaat.
Wat betekent dit? Toch maar niet gebruiken? Als alternatief wil ik de Seagate Iron Wolf 4Gb overwegen.
Aangezien de Synology een ander bestands-systeem ondersteund,worden deze drives wel zeker geformatteerd tijdens het installatie proces. Je zult de data dus ergens anders op moeten zetten.
Synology verteld je wat de staat van de schijven is, en zal je een waarschuwing geven wanneer ze aan vervanging toe zijn.
Je kan ook nu de SMART data uitlezen en bekijken hoe goed je huidige schijven zijn. Dan kun je altijd beslissen of je nieuwe drives wilt.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ja, je kan ze gebruiken, en nee, je kan ze niet 1-op-1 overzetten, aangezien Synology de schijven formatteert.
Dus eerst een backup maken, dan de schijven overzetten, Syno inrichten en dan de backup terugzetten.
WD Red is gewoon geschikt, is 1 van de meest gebruikte schijven in Syno's. De opmerking over sensoren gaat over gebruik in een rek, niet in een gewone Syno NAS.

Ik weet niet of de WD Cloud intern gemirrored is en of hij werkt met 1 disk? Ander zou je er 1 disk uit kunnen halen, deze in de Syno stoppen, Syno inrichten, data kopieren, andere schijf erbij hangen en dan in SHR zetten. (als je het aandurft)...

[ Voor 38% gewijzigd door Microkid op 31-10-2021 17:29 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:12

ricardo246

Life's what you make it!

HansieHa schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 17:13:
Aangezien de Synology een ander bestands-systeem ondersteund,worden deze drives wel zeker geformatteerd tijdens het installatie proces. Je zult de data dus ergens anders op moeten zetten.
Synology verteld je wat de staat van de schijven is, en zal je een waarschuwing geven wanneer ze aan vervanging toe zijn.
Je kan ook nu de SMART data uitlezen en bekijken hoe goed je huidige schijven zijn. Dan kun je altijd beslissen of je nieuwe drives wilt.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:11
Het kan ook zonder tussen opslag.

Haal een enkele disk uit die WD, stop hem in je Nas en installeer DSM erop.
Maak een SHR volume op die disk aan.
Hang die WD en die DS220+ beiden in je netwerk.
Met FileStation van je DS220+ mount je een remote share (de data share van die WD) en kopieer al je data over naar je nieuwe Nas.
Als dat klaar is kun je die disk uit die WD halen en in de Nas plaatsen en toevoegen aan de SHR set.
De Nas zal dan een mirror van die disken maken.

Het is mogelijk dat de NAS niet overweg kan met de partities die die WD erop heeft aangemaakt.
Dan moet je elke keer voor je ze in je Nas stopt even aan je PC hangen en enkel alle partities verwijderen (beslist niet formateren).
Je kunt die disk aan je PC hangen intern via een Sata kabel + voeding of extern via een USB behuizing.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansieHa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-08 22:42
Dank voor jullie reacties.
De WD is inderdaad gemirrored. Maar ik ben niet echt ervaren met een NAS, termen als SHR en FileStation zeggen me (nog) niet zoveel. Maar ik heb met jullie antwoorden wel een goed beeld gekregen.
Ik ga de 220+ in ieder geval aanschaffen, en mijn huidige schijven gebruiken. Daarvoor maak ik eerst een back-up, dan kunnen die bij de installatie van de 220+ gewoon geformatteerd worden.