Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 15:14
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem die ik gedacht had opgelost te hebben, maar dit bleek onsuccesvol te zijn geweest.
Recentelijk is een familie lid overleden, en met het gezin willen we de iPad van dit persoon resetten, zodat deze nog gewoon gebruikt kan worden met een andere Apple ID.

Echter - geen van ons weet het wachtwoord en kunnen deze nergens vinden. Hierdoor is het voor ons niet mogelijk om de iPad te resetten. Ik heb het geprobeerd via een Mac, een lightning kabel en het ingedrukt houden van de homeknop met de 'lock' knop. Dit leek goed te zijn, maar alsnog start de iPad op met het geblokkeerde scherm voor de oorspronkelijke Apple ID.

Weet iemand hoe ik alsnog kan inloggen of de iPad naar fabrieksinstellingen kan resetten?

PS: Ik snap uiteraard dat dit ook een manier kan zijn voor mij om een gestolen apparaat te ontgrendelen, maar ik hoop dat mijn langere Tweakers geschiedenis op dit account aantoont dat ik een oprechte gebruiker ben.

Alvast heel erg bedankt voor alle tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:57
Met veel geluk kan je het misschien gedaan krijgen bij de Apple store met het tonen van de originele factuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ban-Aan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zonder wachtwoord krijg je het iCloud lock er niet af. Zoals hierboven al aangegeven is jezelf melden bij Apple de enige kans, je hebt dan de originele factuur nodig en een overlijdenscertificaat.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op dat apparaat staat klaarblijkelijk 'Find My ....' ingeschakeld en dan is het helaas niet anders dan dat je dat apparaat als verloren moet gaan beschouwen tenzij je bij Apple o.a. de originele factuur kunt tonen mét daarbij een aantal andere gegevens welke via een rechtbank aangeleverd dienen te gaan worden.

Ik vraag me af of zo'n apparaatje van een paar honderd Euro alle kosten welke je hier voor moet gaan maken het allemaal wel waard is.... Hèt gaat je zo te horen alléén om de fysieke hardware en niet eens om de mogelijk data welke er nog via te bereiken is.

Apple maakt 't met iOS15 / iPAdOS15 overigens ook steeds meer 'onmogelijk' om dit soort apparaten als goedkope onderdelen-donor te laten gebruiken door 'telefoonwinkel' op de straathoek... Terecht óf niet?

Je mag het gewoon een telefoonwinkel noemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Hoedje op 02-11-2021 13:01 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houstyn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 15:14
Bedankt voor de razendsnelle informatie.
Jammer, dan zal ik deze week even langs de Apple winkel gaan om meer te informeren.
Will_M schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 17:19:
Ik vraag me af of zo'n apparaatje van een paar honderd Euro alle kosten welke je hier voor moet gaan maken het allemaal wel waard is.... Hèt gaat je zo te horen alléén om de fysieke hardware en niet eens om de mogelijk data welke er nog via te bereiken is.
Nouja, de moeite en kosten wist ik tot ik deze antwoorden kreeg helaas nog niet, en een 'paar honderd euro' betekend voor sommige mensen meer dan voor een ander..

Maar wie weet - misschien is het personeel van Apple in de winkel begripvol hierbij. Zo niet is het jammer, maar niets aan te doen. Ik ga het sowieso even proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Enige kans is bij Apple zelf, met originele factuur en bewijs van overlijden. Maar voor oudere iPhones/iPads doen ze dat niet meer. Weet niet of deze iPad(2018) daaronder valt. Vraag dus om fabric reset, en lock verwijderen. Niet dat ie unlocked wordt om de inhoud te bekijken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1