Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Budget Game PC beginnende gamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• zealot!
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
Mijn neefje is binnenkort jarig en wordt alweer 14. Op zijn wensenlijst staat een "game setup". Hij wil graag een game PC waarop hij voor nu o.a. Planet Zoo & Minecraft kan spelen, maar tevens ook in de toekomst nog andere spellen op kan spelen. Na overleg met zn ouders is het uiteindelijke budget zo'n 500-700 euro.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Minecraft & Planet Zoo spelen; het systeem is voor een beginnende gamer :-)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is ongeveer €500 met echt een maximum van €700

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord zijn voor handen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, voeding, moederbord, CPU+cooler, grafische kaart, harde schijf (SSD?) en geheugen. Mis ik dan nog iets?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Behuizing niet al te groot. Zelf even gekeken en dit leek me wel een leuke kast+formaat: pricewatch: Fractal Design Focus G Zwart

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik al jaren niet meer in de hardware zit, leek het me handig om de vraag hier te stellen aan de echte experts :)
Kijkend naar prijs/kwaliteit, zouden jullie AMD of Intel aanraden? AMD lijkt weer redelijk mee te doen tegenwoordig. Eigenlijk is dat wel een beetje de hoofdvraag; de andere onderdelen bij elkaar sprokkelen lukt me dan wel.

Alvast dank voor jullie reactie!

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:07
Het is alsnog de bedoeling om zelf een lijstje te maken. ;)

Op dit moment is hardware best prijzig. Geloof dat prebuild ook wel aangeraden wordt.
Anders is als basis de bbg handig om te gebruiken.
Zelf zou ik als begin een cpu met een goede iGP nemen en later een upgrade van een goede gpu.

• zealot!
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
Arunia schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:37:
Het is alsnog de bedoeling om zelf een lijstje te maken. ;)

Op dit moment is hardware best prijzig. Geloof dat prebuild ook wel aangeraden wordt.
Anders is als basis de bbg handig om te gebruiken.
Zelf zou ik als begin een cpu met een goede iGP nemen en later een upgrade van een goede gpu.
Oh dat was me niet helemaal duidelijk. Ik was al begonnen, maar vond de keuze AMD of Intel wel lastig, vandaar ook het topic :)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:07
Voor 800 euro kom je met een nieuwe PC en dit budget niet verder dan een PC met een vijf jaar oude GTX 1050 Ti videokaart. Is tweedehands een optie?

[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 31-10-2021 17:03 ]