Mijn neefje is binnenkort jarig en wordt alweer 14. Op zijn wensenlijst staat een "game setup". Hij wil graag een game PC waarop hij voor nu o.a. Planet Zoo & Minecraft kan spelen, maar tevens ook in de toekomst nog andere spellen op kan spelen. Na overleg met zn ouders is het uiteindelijke budget zo'n 500-700 euro.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Minecraft & Planet Zoo spelen; het systeem is voor een beginnende gamer :-)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is ongeveer €500 met echt een maximum van €700
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord zijn voor handen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, voeding, moederbord, CPU+cooler, grafische kaart, harde schijf (SSD?) en geheugen. Mis ik dan nog iets?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Behuizing niet al te groot. Zelf even gekeken en dit leek me wel een leuke kast+formaat: pricewatch: Fractal Design Focus G Zwart
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik al jaren niet meer in de hardware zit, leek het me handig om de vraag hier te stellen aan de echte experts
Kijkend naar prijs/kwaliteit, zouden jullie AMD of Intel aanraden? AMD lijkt weer redelijk mee te doen tegenwoordig. Eigenlijk is dat wel een beetje de hoofdvraag; de andere onderdelen bij elkaar sprokkelen lukt me dan wel.
Alvast dank voor jullie reactie!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Minecraft & Planet Zoo spelen; het systeem is voor een beginnende gamer :-)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is ongeveer €500 met echt een maximum van €700
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord zijn voor handen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, voeding, moederbord, CPU+cooler, grafische kaart, harde schijf (SSD?) en geheugen. Mis ik dan nog iets?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Behuizing niet al te groot. Zelf even gekeken en dit leek me wel een leuke kast+formaat: pricewatch: Fractal Design Focus G Zwart
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik al jaren niet meer in de hardware zit, leek het me handig om de vraag hier te stellen aan de echte experts
Kijkend naar prijs/kwaliteit, zouden jullie AMD of Intel aanraden? AMD lijkt weer redelijk mee te doen tegenwoordig. Eigenlijk is dat wel een beetje de hoofdvraag; de andere onderdelen bij elkaar sprokkelen lukt me dan wel.
Alvast dank voor jullie reactie!