Tussentijdse afrekening aanvragen [energie]

Pagina: 1
Acties:
  • 1.611 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Hoihoi,

Wie denkt dat er nog meer over om eerdaags een tussentijdse afrekening aan te vragen bij z’n energieleverancier? Sommige energieleveranciers bieden die mogelijkheid al voor de einddatum een tussentijdse afrekening aan te vragen.

Welke nadelen heeft dit behalve dat je je spaarpotje voor de aankomende dure wintermaanden eerder leegtrekt? Welke consequentie heeft dit voor je welkomst bonus?

Als voordelen zie ik: mocht je energieleverancier gaan omvallen dan ben je daarmee niet je tegoed kwijt.

Ik overweeg het sterk omdat sinds 2019 volgens de Consumentenbond al tal val energieleveranciers er slecht voor stonden en nu met de hogere tarieven lijkt me alleen maar meer risico: https://www.ad.nl/economi...ers-ondermaats~afc5cd152/ (2019).

Ik trek dan liever m’n spaarpot daar nu leeg dan het risico te nemen straks niks te hebben. Sommige energieleveranciers bieden dit gewoon als recht aan (tussentijdse afrekening). Wel navragen of je dan recht houdt op je welkomst bonus.

Wie overweegt dit nog meer?

[ Voor 37% gewijzigd door CyberMania op 31-10-2021 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46

Nullifiel

╞═══════╡

Misschien moet je je maandbedrag bijstellen, zodat je geen tegoed hebt? Of begrijp ik je verkeerd?

Ik begrijp je verkeerd. Het gem. maandbedrag is in de warme maanden (als het goed is) te hoog voor het verbruik. Ok, logische gedachte om dan tussentijds af te rekenen. Maar doen leveranciers daar aan mee?

[ Voor 52% gewijzigd door Nullifiel op 31-10-2021 16:38 ]

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
Je kan toch ook je termijn bedrag vanaf nu een stuk omlaag zetten? Of gaat het er echt om dat je geld terug krijgt?

Maar goed, zit je bij een of ander budget bedrijf dan is het wel verstandig!

Zelf loopt mijn jaarcontract van oktober tot oktober elk jaar, dus heb ik sowieso niet te maken met een spaarpot voor de wintermaanden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik mag niet lager dan 20 euro terwijl ik al flink in de plus sta (zonnepanelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

CyberMania schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:43:
Ik mag niet lager dan 20 euro terwijl ik al flink in de plus sta (zonnepanelen).
Je energieleverancier wilt niet dat je lager gaat dan 20 euro. Je kan ze wel bellen en zo het termijnbedrag lager krijgen. Zie ook Independer en Consuwijzer.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBR
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2022

DBR

Waarom zou je lager willen dan 20 euro? je moet immers ook je vaste leveringskosten betalen.
Als de leverancier niet tussentijds wil afrekenen kun je ook nog overwegen om contractbreuk te plegen.
Kost je ca 50 euro en dan stap je over naar een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een kick als deze, na bijna een jaar, voegt niets toe. Gezien alles in de originele discussie wel is gezegd, doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.