Geen geluid HDDVD speler op Denon AVR-X3300W of TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-04 16:19
Ik heb recentelijk weer mijn Toshiba EP-10 aangesloten om zo af en toe eens wat van mijn NTSC dvd's upscaled te kunnen kijken. Het probleem is echter dat hij zowel via de HDMI input op mijn TV als via de HDMI op mijn Denon AVR-X3300W geen geluid via deze receiver door lijkt te willen geven. Beeld komt wel gewoon door.

Ik heb geprobeerd de spelers output op auto als op PCM te zetten, maar beide geven niks. Ik heb ook gezocht of mijn Denon toevallig decoder opties heeft, maar hoewel dit voor veel modellen een optie lijkt te zijn kan ik dat bij de mijne niet vinden. Verder heb ik elke sound mode via de afstandsbediening maar geprobeerd (inclusief pure en pure direct), maar geen geluk.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het enige wat echt fout lijkt te zitten in de settings is de datum van de speler, maar deze mag ik zelf niet aanpassen en ik kan hem ook zo snel niet aansluiten op het internet (geen standaard wifi optie in die tijd natuurlijk).
Ik had dit probleem eerder ook, maar toen werkte het direct op de TV aansluiten en daarna doorsturen naar de receiver wel, dit doet nu ook niks.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:58

FeaR

In GoT we trust

iuuk schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:36:
...zowel via de HDMI input op mijn TV als via de HDMI op mijn Denon AVR-X3300W geen geluid via deze receiver door lijkt te willen geven. Beeld komt wel gewoon door.
Heeft de Toshiba geen optie om de output van geluid in te stellen? Als er zowel op TV als via de receiver geen geluid is via HDMI vraag ik me af of er überhaupt audio over HDMI uit wordt gestuurd.
Ik heb ook gezocht of mijn Denon toevallig decoder opties heeft, maar hoewel dit voor veel modellen een optie lijkt te zijn kan ik dat bij de mijne niet vinden.
Que? Een receiver is gemaakt om tussen bron en monitor te zetten, een beetje receiver kan alles decoderen. Bron op LPCM of Bitstream moet voor de Denon niet uitmaken.

Edit;
Eerste hit op GoT over genoemde Denon, pricewatch: Denon AVR-X3300W. Staan de aanwezige decoders toch duidelijk in.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 31-10-2021 16:18 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:11
Volgens de handleiding van de Toshiba is er audio output via HDMI mogelijk. Dus ik vermoed dat de HDMI kabel niet goed is, omdat zowel TV als receiver geen geluid geven.
Anders maar de optical out of analoge tulp gebruiken.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
FeaR schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:17:
[...]

Heeft de Toshiba geen optie om de output van geluid in te stellen? Als er zowel op TV als via de receiver geen geluid is via HDMI vraag ik me af of er überhaupt audio over HDMI uit wordt gestuurd.
Jammer genoeg niet. Er staan opties voor spdif en hdmi, maar ik kan zelf niet kiezen of er een wel of niet output. Ik kan de HDMI geluids-output dus ook instellen op Auto PCM en PCM downsampled.
Que? Een receiver is gemaakt om tussen bron en monitor te zetten, een beetje receiver kan alles decoderen. Bron op LPCM of Bitstream moet voor de Denon niet uitmaken.

Edit;
Eerste hit op GoT over genoemde Denon, pricewatch: Denon AVR-X3300W. Staan de aanwezige decoders toch duidelijk in.
Ik doel op https://manuals.denon.com/avrx3100w/na/en/GFNFSYipessqvi.php dit onderdeel. Ik wilde het handmatig instellen op PCM of DTS ipv Auto om te kijken of daar ergens wat fout ging, maar die optie ontbreekt bij mij. Ik heb enkel Input Mode.
Niet dat me at het probleem lijkt, aangezien hij wel gewoon aangeeft een PCM signaal te ontvangen, maar er komt gewoon geen geluid door. Geen van m'n andere bronnen geeft dit probleem.
JukeboxBill schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:25:
Volgens de handleiding van de Toshiba is er audio output via HDMI mogelijk. Dus ik vermoed dat de HDMI kabel niet goed is, omdat zowel TV als receiver geen geluid geven.
Anders maar de optical out of analoge tulp gebruiken.
Ik heb twee verschillende kabels geprobeerd, waaronder die van m'n Xbox One X die daarop zeker werkt. Ik ben inderdaad bang dat ik inderdaad optical of tulp moet gaan proberen als ik daar m'n kabeltjes nog voor kan vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door iuuk op 31-10-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Vanwaar het probleem in de Denon zoeken als dlde Toshiba ook op de TV geen geluid geeft (en de Toshiba de enige bron is met issues). Als in het probleem ergens zou zoeken dan is het in de Toshiba.

Instelling van de Toshiba qua audio out over HDMI (Bitstream, PCM of Downmixed PCM) zou de Denon alle drie aan moeten kunnen.

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 31-10-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
FeaR schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:29:
Vanwaar het probleem in de Denon zoeken als dlde Toshiba ook op de TV geen geluid geeft (en de Toshiba de enige bron is met issues). Als in het probleem ergens zou zoeken dan is het in de Toshiba.
Voornamelijk om alles uit te sluiten en omdat de Toshiba amper opties heeft. Niet dat ik verwacht dat het aan de Denon zou liggen, maar na daar alles aangepast te hebben, andere inputs en andere kabels te hebben geprobeerd was dat het enige wat zo snel nog met opties over bleef.

Bedankt voor de antwoorden in ieder geval. Het lijkt erop dat ik maar even met spdif of desnoods tulp moet gaan puzzelen om te kijken of er nog wat van te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

iuuk schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:34:
[...]
Bedankt voor de antwoorden in ieder geval. Het lijkt erop dat ik maar even met spdif of desnoods tulp moet gaan puzzelen om te kijken of er nog wat van te maken is.
Ben benieuwd of je via S/PDIF wel audio krijgt. Kan je de Toshiba niet volledig resetten op één of ander manier? Dat je de tijd en datum niet aan kan passen zou mij ook niet lekker zitten.

Voor DVD's is S/PDIF niet eens slechter. DVD's gaan maar tot Dolby Digital dan wel DTS 5.1, past precies over S/PDIF. Zet die dan wel op Bitstream, met PCM houd je maar twee kanalen over via S/PDIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
FeaR schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:37:
[...]

Ben benieuwd of je via S/PDIF wel audio krijgt. Kan je de Toshiba niet volledig resetten op één of ander manier? Dat je de tijd en datum niet aan kan passen zou mij ook niet lekker zitten.

Voor DVD's is S/PDIF niet eens slechter. DVD's gaan maar tot Dolby Digital dan wel DTS 5.1, past precies over S/PDIF. Zet die dan wel op Bitstream, met PCM houd je maar twee kanalen over via S/PDIF.
Het werkte inderdaad wel gewoon via S/PDIF, dus er zat iets fout met HDMI. Ook heb ik de tijd/datum uiteindelijk kunnen verzetten door de nummerknopjes boven te halen (ik doe alles met een Logitech Harmony en Toshiba liet me hiervoor in z'n wijsheid geen d-pad gebruiken).

Na (een stuk) langer online zoeken lijkt er inderdaad iets maf te zitten met HDMI Audio na verloop van tijd, geen idee hoe dat kan komen. Maar mocht iemand over 20 jaar in een retrobui met hetzelfde probleem bij dit topic uitkomen; S/PDIF of mogelijk nieuwe firmware vinden die ik nu al nergens vandaan kan halen.

M'n enige probleem is nu dus nog m'n (enige) optische kabeltje, want buiten dat ie al 2 poortklepjes gemold heeft wil hij ook vluchten van z'n input elke keer dat ik de receiver weer terugzet. Wat dat betreft een rotformaat met te dikke kabels.

Edit: Dit was ook absoluut al het gepriegel waard, erg mooi hoe je de disc blijft horen spinnen en hoe de fan aanslaat alsof ik een supercomputer moet koelen. Leuk formaat was dit :P . Dan voor nu maar terug naar het voetbal en de komende jaren kan de speler misschien ook nog wel een keer of 10 aan.

[ Voor 10% gewijzigd door iuuk op 03-11-2021 21:27 ]

Pagina: 1