Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
euh ja, en deze post is behulpzaam omdat???? ik snap ff niet wat je nou wilt zeggen...Op maandag 20 augustus 2001 22:19 schreef Tijn_3d het volgende:
ja lease in win2k wordt altijd automatische geupdate en in linux ook
edit ik was weer te laat.. zag je 2e post niet.. sowwy
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
Verwijderd
Ik neem aan dat je Linux bak dan de DHCP server is. Ik neem ook aan dat daar een firewall op draait. In dat geval moet die firewall een rule hebben die:
dhcp clients vanaf poort 68 via udp laat connecten naar de dhcp server poort 67. Dit moet dan in beide richtingen.
Misschien wil je ook nog openzetten dat de firewall udp broadcasts doorlaat naar poort 67, udp. Dit is namelijk nodig als je op een W2k client ipconfig /renew ingeeft in een commando venster. Udp broadcasts gaan naar ip-adres 255.255.255.255.
dhcp clients vanaf poort 68 via udp laat connecten naar de dhcp server poort 67. Dit moet dan in beide richtingen.
Misschien wil je ook nog openzetten dat de firewall udp broadcasts doorlaat naar poort 67, udp. Dit is namelijk nodig als je op een W2k client ipconfig /renew ingeeft in een commando venster. Udp broadcasts gaan naar ip-adres 255.255.255.255.
Pagina: 1