GF3 MX vs GF2 ultra

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
IK zit net die specs van de nieuwe gf3 pro/mx te bekijken, maar volgens mij is die MX ongeveer even snel als de GF2 ultra, ik vraag me dan ook af wat er met de prijzen gaat gebeuren , betreffende de gf3 "pro", die zijn dus precies wat ik mijn gf3 normaal geklokt hebt, en dus niet zo spectaculair, ik neem aan dat aangezien de spec's van deze kaarten nu anders is, dat er toch een ultra versie van de gf3 komt ?.. :)

Maar wat is nou sneller, de GF3MX of de GF2ultra, in 3dm zal iig de gf3 winnen, door de functies lijkt mij , of zijn er dingen geknepen bij de MX?..

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Heb iemand al ergens meer specs kunnen vinden dan die vier regels op tweakers? Waarschijnlijk knijpen ze de geheugenbus weer af waardoor je alles boven de 1024x786 weer gedag kunt zwaaien..

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Volgens mij wint de GF2Ultra in 3dmark2000 het zwaar van de GF3MX

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Carel
Op maandag 20 augustus 2001 22:46 schreef silentsnow het volgende:
Volgens mij wint de GF2Ultra in 3dmark2000 het zwaar van de GF3MX
Tsja, maar daar won de gf2 ultra voortijdig zelfs van de gf3., standaard bench is maar 16 bit enzo, ik heb liever dat testen op 1280/ 32 bit gaan draaien ofzo, dan komen pas de verschillen :)

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Ik heb toch liever een kaart die DX8 hardware compatible is.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:41
Op maandag 20 augustus 2001 22:16 schreef Carel het volgende:
IK zit net die specs van de nieuwe gf3 pro/mx te bekijken, maar volgens mij is die MX ongeveer even snel als de GF2 ultra
GF2 Ultra heeft 460 MHz effectief en de GF3 MX 400 MHz effectief (als ie een 128 bits brede bus heeft). De Ultra zal nog steeds sneller zijn.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Dat ligt er maar aan of de GF3Mx ook een Corsbow memory engine heeft, de GF2U heeft ook meer ruwe fillrate dan de GF3, maar verliest het in 32 bits en hogere res.

Met de aankomede det.4 wordt die memory techniek pas goed benut.

Niet op voorraad.

• Sovereign
Dat ligt er maar aan of de GF3Mx ook een Corsbow memory engine heeft
Ik denk niet dat ze die nieuwe crossbar memory interface eruit hebben gesloopt. Hopelijk krijgen we gauw benchmarks, en release dates. Ik ben blij dat ik geen GF2 Pro heb gekocht.

• Carel
Op maandag 20 augustus 2001 23:14 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze die nieuwe crossbar memory interface eruit hebben gesloopt. Hopelijk krijgen we gauw benchmarks, en release dates. Ik ben blij dat ik geen GF2 Pro heb gekocht.
IDD, als ze die gf3 mx mank gaan maken, dat zou gewoon stom zijn, maarja, misschien doen ze dat wel, want ander verkopen ze weer geen GF2tjes, maar anders ook geen gf3mxjes, hmm, ik denk dat ie dus niet mank is, en dat ie overgeklokt wel op 200/230ddr te klokken is, dus dan zou ie moeten presteren als een normale gf3 :) ?..

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op dinsdag 21 augustus 2001 11:09 schreef Carel het volgende:

ik denk dat ie dus niet mank is, en dat ie overgeklokt wel op 200/230ddr te klokken is, dus dan zou ie moeten presteren als een normale gf3 :) ?..
Ik denk het wel (mank), nVidia is niet gek natuurlijk.

PC Specs

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
ik denk het ook wel (mank)

anders verkopen ze misschien minder 'gewone' GF3 's

iemand GF2 Pro kopen ? ;)

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• Carel
Op dinsdag 21 augustus 2001 11:12 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Ik denk het wel (mank), nVidia is niet gek natuurlijk.
Hij mag gewoon niet "mank" zijn !!, eerst d8 ik dat ie sdr zou krijgen( lnang geleden), maar dat is dus niet zo, de bus is iig hetzelfde, maar wat zouden ze er dan eruit kunnen gehaald hebben, ik vind als ie dingen niet kan die de gf3 normaal wel kan dat het geen gf3 mx is ... , en de bus is iig 128 bit, en ddr geheugen, dus wat zou het dan moeten zijn ?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op dinsdag 21 augustus 2001 11:25 schreef Carel het volgende:

[..]

Hij mag gewoon niet "mank" zijn !!, eerst d8 ik dat ie sdr zou krijgen( lnang geleden), maar dat is dus niet zo, de bus is iig hetzelfde, maar wat zouden ze er dan eruit kunnen gehaald hebben, ik vind als ie dingen niet kan die de gf3 normaal wel kan dat het geen gf3 mx is ... , en de bus is iig 128 bit, en ddr geheugen, dus wat zou het dan moeten zijn ?
Minder pipelines misschien (net als met GF2 MX) .. en weet je zeker dat ie geen 64-bit DDR geheugen krijgt? Ik heb daar nog nergens bewijs voor zien staan namelijk (er staat alleen 200MHz DDR geheugen, niet 128-bit 200MHz DDR geheugen).

PC Specs

• Sovereign
Geruchten zijn 2 pipelines, in tegenstelling tot de 4 van de GF3. Of er maar 64-bit DDR wordt gebruikt weet niemand.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:50
Wellicht is de 2 nog sneller dan de 3 maar de drie heeft natuurlijk wel alle nieuwe grafische features.

Ik heb nu ook een geforce 2mx alhoewel de geforce 1 ddr soms (iets) sneller is, alleen heeft mijn kaart weer net wat meer toeters en bellen.

Verwijderd

Is het dan niet zo dat als er maar 2 rendering pipelines toegepast worden, de GF3MX ook makkelijk met een 64 bits memmory controller toe kan? door de lagere fillrate (minder pipelines en een lagere corespeed) heeft dat ding al minder bandbreedte nodig, en de GF3 was toch juist in balans qua core/memmory?

Als het wel 128 bits DDR is, dan wodt het nog behoorlijk de moeite om de core te oc'en!!!!!!

Verwijderd

Ff ter info : Er worden geen MX en Ultra versies uitgebracht (of aangekondigd) deze komende dagen. Bleek een vals gerucht te zijn. :(

Info op http://www.3dgpu.com :
GeForce 3MX and Ultra Rumor Denied
Just got a reply from NVIDIA regarding the launch of the GF3MX and Ultra rumors reported earlier:
"Just a rumor...nothing planned."

Sounds like it was bogus info...

Laters...

• Sovereign
Ik denk dat een announcement begin september komt, of in ieder geval tegelijkertijd met de nieuwe drivers want in de .inf file daarvan zullen waarschijnlijk de nieuwe modellen wel zijn toegevoegd.

Verwijderd

Zelf denk ik dat ze iets gaan presenteren, een paar dagen voordat de nieuwe ATI-kaarten te koop zullen zijn.

Net zoals het uitgeven van de Detonator 4 drivers aan hardware sites voor de presentatie van ATI.

Verwijderd

Waarschijnlijk zijn alle Gforce2 Gts sneller dan de 3MX. Net als de Gf1 DDR sneller was dan de 2MX, alleen de 3MX heeft wat meer features, die echter nog niet echt gebruikt worden.
Pagina: 1