Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Topicstarter
Ik wil mijn i7 11700K en Gigabyte Z490 Gaming X op een continue vaste 5,0GHz laten draaien maar om een of andere reden downclockt de frequentie tijdens het gamen soms even terug naar 4,6GHz of 4,75GHz (zie 2e grafiek hieronder). Ik heb in de BIOS de frequentie vast ingesteld en alle powersave en Turbo-spul uitgezet (zie onderste afbeelding). In Windows is het Topprestaties energieschema geactiveerd. Het is geen temp of voltageprobleem want die zijn stabiel en/of laag.

Alle zoekresultaten en Youtube-videos geven de bovenstaande instellingen aan. Wat zie ik over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7g3svqjssYRkJ247KISaHXKwsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZcUeYHUHXUCcgjLjxSgClGw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTJCiNWiPcZULsy6D763w46bmvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MBUZWttTySahdrMRWYxAgA7n.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Topicstarter
Ik heb nog een setting Frequency clipping TVB gevonden en die was de schuldige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Wat ik me oprecht afvraag waarom je dit zou willen. Het kost toch gigantisch veel energie als je ook tijdens lichter gebruik de hele tijd op de volledige kloksnelheid draait?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Topicstarter
Dit is een simrig game pc. Het enige doel is de fps in VR zo hoog mogelijk te houden en daarvoor de hoogste prestaties leveren. Daarbij is de CPU één van de kleinere verbruikers.

TVB zorgde bij een kleine temperatuurpiek (van 60°C naar 70°C) voor dat de clock werd terug geschroefd. Mijn AIO kan dat piekje makkelijk aan dus een onnodige beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
-ninja edit
moet wel lezen

[ Voor 71% gewijzigd door maks11223344 op 01-11-2021 14:21 ]